Speed Triple-tråden Sthlm

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Garminen ville jag skulle ta Billyvägen ner till våfflan, har aldrig åkt den, riktigt svängig och kuperad.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
 

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
lite mera film

För att lyfta tråden lite kommer en film till från Söndags turen.

[YOUTUBE-ID]qizJ-pnTwTQ[/YOUTUBE-ID]

(Ska försöka lista ut vilken av alla filmer som är från den vägen som skulle renoveras v32)

/D
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Har monterat (nästan) allt på min tripple nu.. Instuktionerna till Belly pan:en lämnar ju en del att önska... Inte helt självklart hur den ska sitta. :näsblod

Men.. Nu sitter det där iaf.

Nu är ju bara problemet de hemska mussepigg-backspeglarna..

Funderar på att helt skruva av dem men de är ju lite fiffiga att ha också...

Någon som har något tips på snygga men även funktionella diton?
 

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Hägersten
Hoj
Speed Triple
..

Nu är ju bara problemet de hemska mussepigg-backspeglarna..

Någon som har något tips på snygga men även funktionella diton?

Jag kör med Triumphs styrändspeglar. Väldigt snygga och fyller sin funktion. Visst man ser säkert bättre med orginal, men det räcker till.
 

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Någon som har något tips på snygga men även funktionella diton?

Jag har Biltemas runda styrändsspegel. Tycker kanske Triumphs dito är ngt snyggare men jag gillar även min. (Använder bara en). Tycker det blir ganska rått utseende.. :yoparty och faktum är att de är jävligt bra. Man ser klockrent bakåt. Sen är ju inte priset fel heller. Jag hade en likadan spegel på min förra hoj.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Backspeglar-styrande/
 

Bifogat

  • _DSC0150.jpg
    _DSC0150.jpg
    231.7 KB · Visningar: 59
  • _DSC0146.jpg
    _DSC0146.jpg
    218.5 KB · Visningar: 67

PXX

#131 Rookie 1000
Gick med
8 Nov 2010
Ort
Huddinge
Hoj
GSXR1000, Street Triple R
Jag kör också Triumphs styrändsspegel och kan varmt rekommendera den. Biltemas tycker jag har lite bättre sikt (mer vidvinkel) men gillar utseendet på originalspegeln bättre.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Jag kör också Triumphs styrändsspegel och kan varmt rekommendera den. Biltemas tycker jag har lite bättre sikt (mer vidvinkel) men gillar utseendet på originalspegeln bättre.

Tack för tipsen. Skall kolla på detta.

Hur löser ni problemet med bromsvätskebehållaren?

Min trippel drar ur batteriet. Jag åkte några mil i går och när jag tankat och skulle dra så var det inte nog med ström att dra runt startmotorn. Men med lite starthjälp så snurrar den igång utan problem.

Hur är det, behöver den ström för att gå eller behövs det enbart för att starta den?
 
Last edited:

Pelle S

Bombrepa.se
Gick med
10 Jan 2005
Ort
Hägersten
Hoj
Speed Triple
?

Min trippel drar ur batteriet. Jag åkte några mil i går och när jag tankat och skulle dra så var det inte nog med ström att dra runt batteriet. Men med lite starthjälp så snurrar den igång utan problem.

Hur är det, behöver den ström för att gå eller behövs det enbart för att starta den?

Du borde kolla generatorn och se vad den laddar. Den bör ladda drygt 14 volt. Kan också vara så att din batteri är slut och inte tar emot tillräckligt med laddning.
Jag hade själv problem för någon månad sedan, trodde batteriet var slut, men det räckte med att ladda det ett par timmar sedan har det fungerat bra.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Tack för tipsen. Skall kolla på detta.

Hur löser ni problemet med bromsvätskebehållaren?

Min trippel drar ur batteriet. Jag åkte några mil i går och när jag tankat och skulle dra så var det inte nog med ström att dra runt batteriet. Men med lite starthjälp så snurrar den igång utan problem.

Hur är det, behöver den ström för att gå eller behövs det enbart för att starta den?

Någon enstaka gång blir det ingen fart i startmotorn på min när jag försöker starta efter att ha stängt av den nyligen. Väntar man en stund funkar det som vanligt. Har alltid undrat vad det beror på. För mycke soppa i cylindrarna ?
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Du borde kolla generatorn och se vad den laddar. Den bör ladda drygt 14 volt. Kan också vara så att din batteri är slut och inte tar emot tillräckligt med laddning.
Jag hade själv problem för någon månad sedan, trodde batteriet var slut, men det räckte med att ladda det ett par timmar sedan har det fungerat bra.

Det är ju lite knepigt för den startade ju 3 ggr (varav en kallstart), hur enkelt som helst, 20 minuter tidigare. Sen körde jag väl en 2 mil för att tanka och sedan var strömmen inte tillräckligt för att snurra igång den.

Sedan fick jag hjälp och körde den 4 mil och parkerade. Provade igen men då startade den inte heller.

Någon enstaka gång blir det ingen fart i startmotorn på min när jag försöker starta efter att ha stängt av den nyligen. Väntar man en stund funkar det som vanligt. Har alltid undrat vad det beror på. För mycke soppa i cylindrarna ?

Hmm.. Nja. Jag tror inte att det är för att det går trögt, eller? :va

Jag kanske skall prova starta den nu igen efter den stått i två dagar.

EDIT: Fanimig startade den inte som en dans nu när jag testade.

Djävligt konstigt. Kan det ha att göra med att det regnade lite sist, tro.

Fast det var inte mycket nog att det skulle påverka något. Undras just om det är samma problem som du har Paps. Hur länge behöver du vänta?

Förövrigt är det ju konstigt då den snurrade igång direkt med lite hjälpström.

Ingen annan som har problemet?
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Det är ju lite knepigt för den startade ju 3 ggr (varav en kallstart), hur enkelt som helst, 20 minuter tidigare. Sen körde jag väl en 2 mil för att tanka och sedan var strömmen inte tillräckligt för att snurra igång den.

Sedan fick jag hjälp och körde den 4 mil och parkerade. Provade igen men då startade den inte heller.



Hmm.. Nja. Jag tror inte att det är för att det går trögt, eller? :va

Jag kanske skall prova starta den nu igen efter den stått i två dagar.

EDIT: Fanimig startade den inte som en dans nu när jag testade.

Djävligt konstigt. Kan det ha att göra med att det regnade lite sist, tro.

Fast det var inte mycket nog att det skulle påverka något. Undras just om det är samma problem som du har Paps. Hur länge behöver du vänta?

Förövrigt är det ju konstigt då den snurrade igång direkt med lite hjälpström.

Ingen annan som har problemet?

Vet inte om detta hjälper,,, men min ville inte starta helt plötsligt och jag undersökte batterier och laddning och höll på bli tokig på vad det kunde vara då felet inte var konstant. Det visade sig att det var lilla el kontakten vid kopplingen (som ska hindra att man startar utan att dra in kopplingen) hade fått oxid och en dutt 5/56 och lite jucklande på kontakten så var det borta...
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Vet inte om detta hjälper,,, men min ville inte starta helt plötsligt och jag undersökte batterier och laddning och höll på bli tokig på vad det kunde vara då felet inte var konstant. Det visade sig att det var lilla el kontakten vid kopplingen (som ska hindra att man startar utan att dra in kopplingen) hade fått oxid och en dutt 5/56 och lite jucklande på kontakten så var det borta...

Tack för tipset men jag tror det är något annat.

Anledningen till att jag tror det är att den inte orkar dra runt motorn. det är inte det att den inte tänder.

Man att jag nu två dagar senare kan starta den tyder ju på att det inte är något fel på batteriet.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Tack för tipset men jag tror det är något annat.

Anledningen till att jag tror det är att den inte orkar dra runt motorn. det är inte det att den inte tänder.

Man att jag nu två dagar senare kan starta den tyder ju på att det inte är något fel på batteriet.

Har något minne av att jag hade problem med kontakten i kopplingshandtaget när det blev fuktigt ute...
Kommer inte ihåg om jag gjorde något speciellt, kanske ruckade lite på den bara...
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Har något minne av att jag hade problem med kontakten i kopplingshandtaget när det blev fuktigt ute...
Kommer inte ihåg om jag gjorde något speciellt, kanske ruckade lite på den bara...

Jo det förstår jag. Men problemet är fortfarande inte att den inte tänder/startar utan att den inte verkar orka dra runt motorn snabbt nog att den startar. Men precis som PAPS skrev så startar den ju senare utan att jag laddat batteriet.
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Har ett främre depåstöd som jag hade till min Speedy som jag inte har nån nytta av, en 200 lapp vill jag ha för det om nån e intresserad?

(fabr Bile Lift, nypris 595)
 

Bifogat

  • FS9_large.jpg
    FS9_large.jpg
    32.1 KB · Visningar: 45
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top