Det var på tok för mycket effekt för honom. Det var både han och hans mor helt överens om efter ett kvällslångt samtal.
Kanondag, kanon asfalt och kanon sällskap. Plötsligt i en högerkurva svagt uppför har någon tyckt att det var en bra ide att fixa till en fet grussträng i samma färg som asfalten och dessutom precis där man brukar åka.
I ena stunden njöt man av hojåka och det fina vädret, i nästa stund knuffar man sig undan från hojen så att vi glider lite ifrån varandra.
Det jag har kvar av hojen just nu
View attachment 345589
Så här ser skinnstället ut
View attachment 345590View attachment 345591
paPs har lite ont i axeln och revbenen på vänster sida samt i själen.
Speedy hade inte gjort sig förtjänt av detta ! Nyservad 8taggare i sina bästa år vi har planerat att vara ihop flera 1000mil till. Hoppas, Hoppas, Hoppas det blir så.
Tackar åksällskapet, IF och Bärgaren för all hjälp.
Kommer nog lite bilder senare.
Tur att det är mest materialskador!
Om strängen var en "lagning" som de inte har varnat för så kan man bråka om det. För de som har ansvaret för vägunderhållet är skyldiga att skylta/varna för lösgrus och om de inte ha gjort det så kan de bli ersättningsskyldiga...Det är ett jäkla ofog dessa lagningar har fått till ett par kalsongbyten i sommar pga detta.
Viktigast är att det inte blev så mycket personskador.
Kanondag, kanon asfalt och kanon sällskap. Plötsligt i en högerkurva svagt uppför har någon tyckt att det var en bra ide att fixa till en fet grussträng i samma färg som asfalten ...
Kommer nog lite bilder senare.
Bild på gruset från det håll vi kom
View attachment 345598
Blir på det från andra hållet,
View attachment 345599
då ser man att det va en rejäl hög.
Och det va ingen lagning i den bemärkelsen, utan bereddad med kantgrus som körs upp av bilarn-
paPs, skickar resten av bilderna på email och som zip fil med skickafilen.se länk.
Attans va skönt det gick så bra, bra gjort å släppa skrotet
/D
Jag är rätt stel i kroppen nu och höger handled har börjat ge sig tillkänna. Få se hur det känns i morgon bitti.
Jag var där och körde senare på kvällen den dagen och kan intyga om att gruset syns bättre på bild än genom ett mörkt visir…
Tur att skadorna är bara materiella!
Jag är rätt stel i kroppen nu och höger handled har börjat ge sig tillkänna. Få se hur det känns i morgon bitti.
Hur känns det dagen efter, dagen efter, då...? Hoppas det onda var en tillfällig svacka bara, så att det är på väg åt rätt håll...
Skönt att det gick så bra som det gjorde och att du mest bara är mörbultad. Sånt går ju lätt över.
Tack. Sen har IF varit väldigt profsiga och snabba hittills, bara hoppas att det forsätter så. Jag vill väldigt gärna ha tillbaka hojen även om det innebär lite road wounds.
I ena stunden njöt man av hojåka och det fina vädret, i nästa stund knuffar man sig undan från hojen så att vi glider lite ifrån varandra.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|