Speed Triple-tråden Sthlm

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jo det förstår jag. Men problemet är fortfarande inte att den inte tänder/startar utan att den inte verkar orka dra runt motorn snabbt nog att den startar. Men precis som PAPS skrev så startar den ju senare utan att jag laddat batteriet.

Råkade ut för det senast i torsdags. Stannade för att tanka. När jag tankat klart gick det segt med startmotorn. Parkerade hojen och gick in och handlade mat. När jag kom ut igen var det som vanligt och den startade direkt.

Undrar fortfarande om det inte är så att sprutet ibland sprutar efter efter det att man slagit av. När man väntar "dunstar", "rinner ner" soppan vad vet jag.

Det påminner klart om en diesel som stannat på grund av överbelastning, så är det i alla fall på min -63 JCB traktorgrävare..

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Råkade ut för det senast i torsdags. Stannade för att tanka. När jag tankat klart gick det segt med startmotorn. Parkerade hojen och gick in och handlade mat. När jag kom ut igen var det som vanligt och den startade direkt.

Undrar fortfarande om det inte är så att sprutet ibland sprutar efter efter det att man slagit av. När man väntar "dunstar", "rinner ner" soppan vad vet jag.

Det påminner klart om en diesel som stannat på grund av överbelastning, så är det i alla fall på min -63 JCB traktorgrävare..

Precis så där blir det för mig också. Nu har det bara hänt två gånger men det är ju djävligt irriterande. Tack och lova har det aldrig hänt då man fått kärringstopp vid något rödljus. Det vill man helst undvika.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Precis så där blir det för mig också. Nu har det bara hänt två gånger men det är ju djävligt irriterande. Tack och lova har det aldrig hänt då man fått kärringstopp vid något rödljus. Det vill man helst undvika.

Det har hänt mig en handfull gånger sen den var ny. Lika irriterande varje gång eftersom man hinner glömma bort det och att det alltid händer när det är som mest olämpligt. Typfallet är någon krokig skogsväg bortom all civilisation eftersom man då ser framför sig att leda hojen ett antal mil:huvet. Det har dock aldrig behövts hittills.:tummenupp

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Det har hänt mig en handfull gånger sen den var ny. Lika irriterande varje gång eftersom man hinner glömma bort det och att det alltid händer när det är som mest olämpligt. Typfallet är någon krokig skogsväg bortom all civilisation eftersom man då ser framför sig att leda hojen ett antal mil:huvet. Det har dock aldrig behövts hittills.:tummenupp

Konstigt om det bara händer oss? Antagligen har det något med våran uppsättning av avgas och mappning som drabbas. Men det är väl massor av folk som kör med samma?

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Konstigt om det bara händer oss? Antagligen har det något med våran uppsättning av avgas och mappning som drabbas. Men det är väl massor av folk som kör med samma?

Mycket konstigt :va

Jag hade en -06 innan den jag har nu den var likadan och den hade orginalpipor och mappning. Jag kör ju rätt mycke = större sannolikhet för att råka ut för det. Jag bryr mig inte längre.

Lite kul. Fick lov att tanka innan jag åkte från jobbet idag och passade på att nolla instrumentet och fick då för mig att köra "eco"-mode hem idag. 4,6 mil blandad körning 50, 70, 90, 100.

Efter 8000 körda mil blev medelförbrukningen 0,45 L/mil. :tummenupp Så slut kan inte motorn vara :D

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Mycket konstigt :va

Jag hade en -06 innan den jag har nu den var likadan och den hade orginalpipor och mappning. Jag kör ju rätt mycke = större sannolikhet för att råka ut för det. Jag bryr mig inte längre.

Lite kul. Fick lov att tanka innan jag åkte från jobbet idag och passade på att nolla instrumentet och fick då för mig att köra "eco"-mode hem idag. 4,6 mil blandad körning 50, 70, 90, 100.

Efter 8000 körda mil blev medelförbrukningen 0,45 L/mil. :tummenupp Så slut kan inte motorn vara :D

Hmm.. Kanske är fel på dig och mig då :)

Shit. 8k mil.... Det tror jag inte jag kört sammanlagt med alla mina gamla hojar. 0,45 är väldigt bra dock!

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
sTf_paPs does Stig

Ja inte han i ICA reklamen då :)

Uppdrag, fördela 15 ton vägkross vid ångbåtsbrygga till diverse stigar på ön.

Utrustning, En ca 15 år gammal Murray Wide body åkgräsklippare med 12,5hk Briggs&Stratton. Aldrig servad....ok, den har fått en oljepåfyllning för några år sen, riktiga bakdäck och en ny drivrem i år. Plus en hemmabyggd kärra. Spadar, fyllhacka och stålkratta.

Det sitter en sådan där CE skylt vid draget där det står Max last 150N men det måste vara helt fel. Det funkar utomordentligt med ca 500kg i kärran, till och med i branta uppförsbackar.:D

Under dom 15 åren har den använts för timmer, plank, ved, sten, grus, klippa åkrar, dra båttrailers och person transport.

Barn och brorsbarn med kompisar har tyvärr kört rally, wheelat m.m. med den så att bromsarna inte existerar längre.

Den har tyvärr inga wheeli bars, bara en sådan där kontakt som stänger av motorn i sätet.:huvet

Och det är lite läskigt att åka utför i en brant backe ner mot sjön utan bromsar.:skrämd

Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Triumph Speed Triple
Ja inte han i ICA reklamen då :)

Uppdrag, fördela 15 ton vägkross vid ångbåtsbrygga till diverse stigar på ön.

Utrustning, En ca 15 år gammal Murray Wide body åkgräsklippare med 12,5hk Briggs&Stratton. Aldrig servad....ok, den har fått en oljepåfyllning för några år sen, riktiga bakdäck och en ny drivrem i år. Plus en hemmabyggd kärra. Spadar, fyllhacka och stålkratta.

Det sitter en sådan där CE skylt vid draget där det står Max last 150N men det måste vara helt fel. Det funkar utomordentligt med ca 500kg i kärran, till och med i branta uppförsbackar.:D

Under dom 15 åren har den använts för timmer, plank, ved, sten, grus, klippa åkrar, dra båttrailers och person transport.

Barn och brorsbarn med kompisar har tyvärr kört rally, wheelat m.m. med den så att bromsarna inte existerar längre.

Den har tyvärr inga wheeli bars, bara en sådan där kontakt som stänger av motorn i sätet.:huvet

Och det är lite läskigt att åka utför i en brant backe ner mot sjön utan bromsar.:skrämd

Fin vidvinkel på kameran träden blir som bågar... Ser härligt ut där du bor..

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Jag och PXX drar till Rörken på söndag på Knix. Ngn mer S3 som är sugen på att hänga med? Beräknad avfärd från södra Sthlm kl 07.30 :näsblod

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Jag och PXX drar till Rörken på söndag på Knix. Ngn mer S3 som är sugen på att hänga med? Beräknad avfärd från södra Sthlm kl 07.30 :näsblod

Kanske, däcken är hyggligt slut, skivorna på renovering och jag har långtouring på Fre-Lör men om det inte förvärras och vädret är hyggligt så kan jag nog följa med.

Finns det plats på kärra eller är det touring som gäller?

PXX

#131 Rookie 1000
Gick med
8 Nov 2010
Hoj
GSXR1000, Street Triple R

Det kanske inte gick så snabbt men grymt kul var det! :)

Liten film med mig jagandes CharlieC (spola till 3:00 för att slippa uppvärmningsvarven).

[YOUTUBE-ID]XqbQGf839X8[/YOUTUBE-ID]

CharlieC

gasa!
Gick med
18 May 2009
Hoj
2015 Triumph Street Triple R, 2004 Yamaha R1 banhoj
Kanske, däcken är hyggligt slut, skivorna på renovering och jag har långtouring på Fre-Lör men om det inte förvärras och vädret är hyggligt så kan jag nog följa med.

Finns det plats på kärra eller är det touring som gäller?

hehe du är för sen.. Det var i söndags... Är iofs Knix på Rörken på söndag igen men då kan iaf inte jag åka. Och ja, vi tourade anda till Uppsala. :tungan

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Skinnställ är djävligt bra att ha på sig.:(

Kanondag, kanon asfalt och kanon sällskap. Plötsligt i en högerkurva svagt uppför har någon tyckt att det var en bra ide att fixa till en fet grussträng i samma färg som asfalten och dessutom precis där man brukar åka.

I ena stunden njöt man av hojåka och det fina vädret, i nästa stund knuffar man sig undan från hojen så att vi glider lite ifrån varandra.

Det jag har kvar av hojen just nu
Remains.jpg

Så här ser skinnstället ut
Brallor.jpgJacka.jpg

paPs har lite ont i axeln och revbenen på vänster sida samt i själen.

Speedy hade inte gjort sig förtjänt av detta ! Nyservad 8taggare i sina bästa år vi har planerat att vara ihop flera 1000mil till. Hoppas, Hoppas, Hoppas det blir så.

Tackar åksällskapet, IF och Bärgaren för all hjälp.

Kommer nog lite bilder senare.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM