Speed Triple-tråden Sthlm

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Får se om jag kan haka på lite senare på söndag...det blir på gamla prutti-bang-bang isf, det är ju en triple trots allt :tuttar ...Speedy är på sjukan :(

Såklart du ska med! Uppdaterar dig vart vi är, så ansluter du nånstans på vägen :tummenupp
PREMIÄRREPA :2cool (Söndag Shell Globen 11.30, fire up 12.00)
1. fönstret
2. fröken lelle
3. maximilia
4. skotten (ansluter senare med prutti-bang-bang)
5. prins B
6.
7.
8.

Tog en repa förbi TC Länna i fin-vädret på lunchen, och Maximilia's Street Triple har äntligen kommit, så den borde vara körklar på söndag! Såg nån sunkig mattsvart speedy 07' med hjälm som stod å samlade damm i verkstan oxå... :hihi Skotten, vart köpte du ditt tank-pad?
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Såg nån sunkig mattsvart speedy 07' med hjälm som stod å samlade damm i verkstan oxå... :hihi Skotten, vart köpte du ditt tank-pad?

Va fan! Ska du kopiera mig ännu mer nu din sate??!! :hihi
Det är ett Honda tankpad...köpt på MCvaruhuset om jag inte minns fel....hittade inget snyggare när jag var i tagen.

Hur mådde min lilla pärla? Såg hon ledsen ut?

Förövrigt så köpte jag ny hjälm häromdagen..en Arai Viper GT...sjukt bra hjälm!
Värsta j-vla ventilationen någonsin...känns fan som att åka open face...snudd på.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Kostar inte den hjälmen lika mycket som en prutti bang bang??:näsblod :näsblod :)

WTF!
slap.gif
Prutti-bang-bang är en vacker och mycket mäktig pjäs!! Visserligen så kostar Araien outsägligt mycket men fan inte lika mycket som min fin fina caféräser.:D
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Fan låter grymt kul! Tyvärr är jag en riktig sopa vad gäller att sparka boll...sparka på folk kan jag men en boll...nä tyvärr.:D :D :näsblod :näsblod

Åh fanken, har skolan äntligen anpassat sig till verkligheten & uppdaterat utbildningen med "Ligistfasoner 2.0"? :hihi

Va fan! Ska du kopiera mig ännu mer nu din sate??!! :hihi

Japp :D

Hur mådde min lilla pärla? Såg hon ledsen ut?

Japp, hon stod å hängde bredvid nåt gammalt lik i verkstan :näsblod Jag ska dit idag på em å plocka ut den vita Street Triplen. Skarume? Du kan få skjutsa dit mig på Prutti-bang-bang (åh fy faan vilken ångest jag just fick...) :gnissla
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Åh fanken, har skolan äntligen anpassat sig till verkligheten & uppdaterat utbildningen med "Ligistfasoner 2.0"? :hihi

That it has...that it has...:D Grymt bra kurs förövrigt!:tummenupp

Nja skotten..inget ont om prutti-bang bang. Jag menar mest att hjälmen är väl sviiiiiiindyr? Jag vill själv ha...arai is DA SHIT!

Dessutom så fick magnif utstå en hel del när han gled runt på snyggo-hondan och allt skall väl vara jämställt nuförtiden. Just eveni´n out the thread...:D :arsele

Förresten..vad kostade hjälmen? Vilken färg blev det?
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Japp, hon stod å hängde bredvid nåt gammalt lik i verkstan :näsblod Jag ska dit idag på em å plocka ut den vita Street Triplen. Skarume? Du kan få skjutsa dit mig på Prutti-bang-bang (åh fy faan vilken ångest jag just fick...) :gnissla

Här ska inte skjutsas nå'nting på min räser, den möjligheten plockades bort för länge länge sedan sörru :)
Ta bussen för fan...eller va inte hojen till :tuttar ?
Ta av dig de rosa kanintofflorna och skicka ut tösen själv vetja! :tummenupp

Maximilia...du vet väl att du kommer ha en Street Triple men läckande gaffelben ståendes utanför porten ikväll om du skickar Fröken för att hämta?

Förresten..vad kostade hjälmen? Vilken färg blev det?

En svart blev det...jag får migrän av de där fjollhjälmarna med streck å glada färger på.
5800 kr ink tonat visir :huvet :gnissla :gnissla
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
That it has...that it has...:D Grymt bra kurs förövrigt!:tummenupp

Kan du hjälpa mig att öva på skotten? Han vill inte skjutsa mig med mina rosa kanintofflor, den divan...

En svart blev det...jag får migrän av de där fjollhjälmarna med streck å glada färger på.
5800 kr ink tonat visir :huvet :gnissla :gnissla

En sån här snygging menar du? :rock Alltså en Arai RX7 Corsair :fakta
Å de ska va spegelvisir, fattaru!

Bra väder för spegelvisir förresten, jag kommer nog ta en tur i em. Nån som e sugen på en fika Rosenhill?
 

Bifogat

  • Arai Corsair RX7.jpg
    Arai Corsair RX7.jpg
    65.7 KB · Visningar: 33

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tar Ni in en -03:a i söndagens lineup???

PREMIÄRREPA :2cool (Söndag Shell Globen 11.30, fire up 12.00)
1. fönstret
2. fröken lelle
3. maximilia
4. skotten (ansluter senare med prutti-bang-bang)
5. prins B
6.
7.
8.

Har noterat att Ni som skrivit på denna tråd verkar ha nya modellen på Triplarna... Är det OK att dyka upp med en nytvättad -03:A också...? Verkar ju bli en schysst runda Ni tänker åka, vore kul att haka på...
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
PREMIÄRREPA :2cool (Söndag Shell Globen 11.30, fire up 12.00)
1. fönstret
2. fröken lelle
3. maximilia
4. skotten (ansluter senare med prutti-bang-bang)
5. prins B
6.
7.
8.

Har noterat att Ni som skrivit på denna tråd verkar ha nya modellen på Triplarna... Är det OK att dyka upp med en nytvättad -03:A också...? Verkar ju bli en schysst runda Ni tänker åka, vore kul att haka på...

Dags att sätta ner foten igen....
Alla Speed Triplar är välkomna oavsett årsmodell...en å annan ghetto triple får slinka med ibland oxå dvs prutti-bang-bang.
:yoparty
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
PREMIÄRREPA
Har noterat att Ni som skrivit på denna tråd verkar ha nya modellen på Triplarna... Är det OK att dyka upp med en nytvättad -03:A också...? Verkar ju bli en schysst runda Ni tänker åka, vore kul att haka på...

Skotten har så rätt så rätt! Du är hjärtligt välkommen!!:)

(Söndag Shell Globen 11.30, fire up 12.00)
1. fönstret
2. fröken lelle
3. maximilia
4. skotten (ansluter senare med prutti-bang-bang)
5. prins B
6. TrajjaSP3
7.
8.

Kul med nya triplar! Ska dessutom bli väldigt kul att äntligen få se prutti-bang bang. Jag har hört så mycket!
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Är det OK att dyka upp med en nytvättad -03:A också...? Verkar ju bli en schysst runda Ni tänker åka, vore kul att haka på...

Grymt & välkommen! :tummenupp

Kom igen nu snajdarn, skaru jobba hela helgen medans vi andra triplar lägger mil på mätaren i fin-vädret... :D Bjuder du på kaffe å kaka om vi glider förbi när du knegat klart, gullet? :tuttar

Skotten har så rätt så rätt! Du är hjärtligt välkommen!!:) Kul med nya triplar! Ska dessutom bli väldigt kul att äntligen få se prutti-bang bang. Jag har hört så mycket!

Hehe, å du kommer få höra mer... insatserna åkte ur igår, dang vilken skönsång det blev! Sen en em-tur ut förbi Drottningholm å Ekerö, å det blir nog fanken en repa idag på em oxå, svårt låta bli i det här vädret... :tungan

By the way, här har vi den vita lilla-syrran, med bara 2mil på mätaren! (å utan insatser den me, hehe) :yoparty
 

Bifogat

  • Northside.JPG
    Northside.JPG
    235.7 KB · Visningar: 54
Last edited:

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Hehe, å du kommer få höra mer... insatserna åkte ur igår, dang vilken skönsång det blev! Sen en em-tur ut förbi Drottningholm å Ekerö, å det blir nog fanken en repa idag på em oxå, svårt låta bli i det här vädret... :tungan

By the way, här har vi den vita lilla-syrran, med bara 2mil på mätaren! (å utan insatser den me, hehe) :yoparty

Ooohhhh me like!!:) Ska bli väldigt spännande! Hade personligen tagit ut min insats också om det inte vore så att den smält inne i tuben och nu är alldeles omöjlig att få ut! :D Blå rök och eld, sen satt den fast! :yoparty
Iofs gick det inte att köra eftersom den bröta så in i He.....

Ska bli kul att se maxis triple också! Och höra för den delen!:)

Du förresten fröken...har du utfällbara backspeglar i hjälmen?? Hrrmm hrrrmmm :FU :FU :FU :FU :FU:D :D
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Du förresten fröken...har du utfällbara backspeglar i hjälmen?? Hrrmm hrrrmmm :FU :FU :FU :FU :FU:D :D

Ja det där va ju skit, inte visste jag att 08'orna levererades utan speglar... :rolleyes: Men å andra sidan slipper jag ju se dig hela tiden :D

Ääh...de nya speglarna e ju restade, å orginal-elefant-öronen kan jag bara inte låta sitta kvar. Det blir en estetisk konflikt - om dom sitter där ser jag inte nåt annat, å det skulle faktiskt vara en riktig trafikfara... :hihi
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Ja det där va ju skit, inte visste jag att 08'orna levererades utan speglar... :rolleyes: Men å andra sidan slipper jag ju se dig hela tiden :D

Ääh...de nya speglarna e ju restade, å orginal-elefant-öronen kan jag bara inte låta sitta kvar. Det blir en estetisk konflikt - om dom sitter där ser jag inte nåt annat, å det skulle faktiskt vara en riktig trafikfara... :hihi

Vänd på ditt gamla spegelvisir så länge.
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Vänd på ditt gamla spegelvisir så länge.

Drar nog på vänsterspegeln till körningen imörrrn, så jag har har koll på dig åtminstone, din vingelpelle... :arsele

Spontan lördagskörning: :tomten
Game on! Vi kommer köra norra sidan idag, g:a vägen mot Norrtälje till Wira bruk för en fika i solen. Siktar på att tanka upp vid Shell Globen runt 12.30-tiden & komma iväg efter det.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Man tackar!

Skotten har så rätt så rätt! Du är hjärtligt välkommen!!:)

(Söndag Shell Globen 11.30, fire up 12.00)
1. fönstret
2. fröken lelle
3. maximilia
4. skotten (ansluter senare med prutti-bang-bang)
5. prins B
6. TrajjaSP3
7.
8.


Tack och bock! Då dyker jag upp imorgon!:tummenupp Hinner nog tyvärr inte åka med i dag på norra sidan, har lite åtaganden med familjen som jag inte kan krypa ur...:huvet Men ha en härlig tur Ni som drar!
 

Fenster

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Down under...
Hoj
Traja S3 -06
Ja det där va ju skit, inte visste jag att 08'orna levererades utan speglar... :rolleyes: Men å andra sidan slipper jag ju se dig hela tiden :D

Ääh...de nya speglarna e ju restade, å orginal-elefant-öronen kan jag bara inte låta sitta kvar. Det blir en estetisk konflikt - om dom sitter där ser jag inte nåt annat, å det skulle faktiskt vara en riktig trafikfara... :hihi

Ja det var konstigt? Haha ouch! Slag under bältet!:D Fast klart, allt du ser i dina speglar är väl möjligtvis den streckade linjen eftersom du alltid har framhjulet klockan elva!
:arsele

Men nej jag håller med..en sådan konflikt kan man faktiskt inte stå ut med! Dom ska bort!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Premiärtur (för en del) och allt och så kan man inte vara med :mad:

Vädret ser ut att bli kanon så ha en bra tur :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top