Speed Triple-tråden Sthlm

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Eré nån av er grabbar som äger den oranga Speed Triple´n som står på TC i Länna just nu?

...förbannat snygg tycker jag! Arrowsystem, kuts, magspoiler, svartlackade lysen och styre, ombyggd i bak, oranga fälgstripes mm... =jäkligt snyggt :tummenupp

Låter j-vligt hot! :yoparty
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Eré nån av er grabbar som äger den oranga Speed Triple´n som står på TC i Länna just nu?

...förbannat snygg tycker jag! Arrowsystem, kuts, magspoiler, svartlackade lysen och styre, ombyggd i bak, oranga fälgstripes mm... =jäkligt snyggt :tummenupp

Inte min! SÅN tur har man inte...:huvet Låter GRYMT frän! Man blir nästan sugen att se nåt papparazziverk här på tråden...:) Har inte sett liknande ute i trafik eller vid samlingsplatser heller... Kan det va nån utsocknes, som e den lyckliga...:va
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Kan det va nån utsocknes, som e den lyckliga...:va

Efter lite efterforskning á la Magnum PI... :rodnar
Nope, inte utsocknes - är från Sthlm, southside tydligen. Körde tidigare en "Shooter-triple", men har bytt upp sig. Den nya 08'an, Blazing Orange, tjöptes på Sulas MC, men har servats på TC Länna.

Fck va mycke som hinns med när man e dyngförkyld å uttråkad!!! :mad: Tyvärr hann jag inte få nån bild på härligheten, men det låter som vi borde dyka på den... :tummenupp
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Efter lite efterforskning á la Magnum PI... :rodnar
Nope, inte utsocknes - är från Sthlm, southside tydligen. Körde tidigare en "Shooter-triple", men har bytt upp sig. Den nya 08'an, Blazing Orange, tjöptes på Sulas MC, men har servats på TC Länna.

F-n killen! Vicken PI du e´!:tummenupp Hör av dej om du blir less på jobbet, ska jag se om jag kan fixa nåt åt dej!:D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
paPs här, kom precis hem från Örebro. Blev en sisådär 60+ mil idag:D

Datorn säger 6timmar och 10 minuter i sadeln och snitthastighet XXX :confused: jag körde ju riktigt krokiga vägar hem från Örebro. Ingen man kände på Rosenhill, ingen på Tyresörakan och ingen vid skogis. Va väl lite tidig.

Vad är det nu Shooter behöver fixat, framblinkers ? Peace of cake, det roddar vi enkelt dit.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Det stod en ensam blä Triple (pre -05)och såg ledsen ut i backen ner på Bogårdsvägen (Skogis mot stan). Är det någon som tappat den ?
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
paPs här, kom precis hem från Örebro. Blev en sisådär 60+ mil idag:D

Datorn säger 6timmar och 10 minuter i sadeln och snitthastighet XXX :confused: jag körde ju riktigt krokiga vägar hem från Örebro. Ingen man kände på Rosenhill, ingen på Tyresörakan och ingen vid skogis. Va väl lite tidig.

Vad är det nu Shooter behöver fixat, framblinkers ? Peace of cake, det roddar vi enkelt dit.

Att jag inte visste det då! Vi hade kanske kunnat luncha eller nåt´! Jag har varit i Örebro sen i måndags och åkte hem i e.m. Tyvärr INTE lika kul resa som du hade - Jag åkte SAAB 9-5...:huvet

Tror iofs att det du tänker på i blinkersfrågan gäller Magniffen, han skrev nåt om att lägga ut en EFTERLYSNING på paPs...:va Men även jag funtar lite på den delen av hojen. Skulle vilja ha klarglasisar istället för mina 24" oranga stödhjul (Var det inte så du skrev Magnif...) Men jag antar att det bara gäller att hitta vilka man vill ha och sen finna tiden till att pula med det. DET tror jag blir min värsta nöt att knäcka...:gnissla
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
F-n killen! Vicken PI du e´!:tummenupp Hör av dej om du blir less på jobbet, ska jag se om jag kan fixa nåt åt dej!:D

Allright! :yoparty I rent CSI-manér är jag strax klar med olje-analys samt gummiprov från däcken....så snart har jag adress, personuppgifter å vad han senast åt till frukost... :D

Skulle vilja ha klarglasisar istället för mina 24" oranga stödhjul (Var det inte så du skrev Magnif...) Men jag antar att det bara gäller att hitta vilka man vill ha och sen finna tiden till att pula med det. DET tror jag blir min värsta nöt att knäcka...:gnissla

Vaddå? :confused:
Om ni hjälper mig med mina mad doctor's först bara, så finns det ju 4st klarisar á lá 08' att montera på din... :tummenupp

PS: Nu jvlr blir det stora kanonen mot förtjylningen :mad: Ska träffa läkare kl. 11.00, tydligen bihåleinflamation som inte släpper. Å vi ska till röda havet å dyka om 2v... :huvet
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Allright! :yoparty I rent CSI-manér är jag strax klar med olje-analys samt gummiprov från däcken....så snart har jag adress, personuppgifter å vad han senast åt till frukost... :D

Vaddå? :confused:
Om ni hjälper mig med mina mad doctor's först bara, så finns det ju 4st klarisar á lá 08' att montera på din... :tummenupp

PS: Nu jvlr blir det stora kanonen mot förtjylningen :mad: Ska träffa läkare kl. 11.00, tydligen bihåleinflamation som inte släpper. Å vi ska till röda havet å dyka om 2v... :huvet

Vaddå snart har jag adress!? Har du inte bakspårat honom från TC Länna!?

Och är det på det viset med klarisarna, så ÄR paPs EFTERLYST från och med nyss! Hade jag inte varit inlagd på sjukan med dottern nu :mad: , så hade jag själv hämtat honom och levererat honom till ditt garage! Nu får han hålla till godo med en vanlig Rb som plockar in honom.

Så paPs - när du läser det här är det bara att du klär på dej och knallar ut och möter den kungliga taxi, som ska transportera dej! :tungan
Du behöver inte vara orolig för de där armbanden som de erbjuder, det ingår i servicen!:D

Har du testat att blåsa rent bihålorna med syrgastuberna...:va
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Fika i Rosenhill?

Tjena boys! (And :trixie )
Jag ligger f.n. med min ena dotter på Huddinge Sjukhus :sjuk , men hon e inte sämre än att vi får permis av de snälla :nurse för att dra iväg på lite :Rockbanan emellanåt!

Tänkte därför att om någon är sugen på lite åka på södra sidan, så kanske vi kan sammanstråla för en fika eller nåt!?:tungan (Vi är ju rätt nära Rosenhill)

Jag är liiiite avskärmad från SH (Fick smita in och låna en PC på Mötesplatsen lite kort nu) så ett sms om Ni tänker åka, vore kanonkul!!!!!!!!!:tummenupp
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Tjena boys! (And :trixie )
Jag ligger f.n. med min ena dotter på Huddinge Sjukhus :sjuk , men hon e inte sämre än att vi får permis av de snälla :nurse för att dra iväg på lite :Rockbanan emellanåt!

Tänkte därför att om någon är sugen på lite åka på södra sidan, så kanske vi kan sammanstråla för en fika eller nåt!?:tungan (Vi är ju rätt nära Rosenhill)

Jag är liiiite avskärmad från SH (Fick smita in och låna en PC på Mötesplatsen lite kort nu) så ett sms om Ni tänker åka, vore kanonkul!!!!!!!!!:tummenupp

Nämen shit pommes...vad är det för fel på lill-tjejen?? Inget allvarligt hoppas jag!
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Nämen shit pommes...vad är det för fel på lill-tjejen?? Inget allvarligt hoppas jag!

Det är väl lite både och kan man säga... Long story... Men de läkare som kan henne, är på semester och konsulteras per telefon numer. Vi gör därför liksom inget att ligga där och bara ligga, känns det som. :gnissla Har därför fått igenom "hemmavistelse med besök för provtagning på förmiddagarna" nu i helgen och sen prov och träffa läkare på måndag igen. SKÖÖÖNT! :)

Hör av Er om Ni låter bli fredags och lördagsgroggen till förmån för Speedy!:yoparty
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
...
PS: Nu jvlr blir det stora kanonen mot förtjylningen :mad: Ska träffa läkare kl. 11.00, tydligen bihåleinflamation som inte släpper. Å vi ska till röda havet å dyka om 2v... :huvet

Eller så kör du en helkväll, varmup med Fensters grejer och sen kör du bara vidare med tequila stunt tills det är natti-natti. [url=http://www.freesmileys.org] [/URL]


Så har man jobbat sista dagen innan semestern :tummenupp . Avslutade med att tvätta och vaxa Speedy, det behövdes. 3K service på tisdag, vad faen hittar man på att göra i stan på en tisdag medan dom servar ? Mätarn står på 3195 mil men det gör väl inget hoppas jag.

Är det någon som tänkt ta en tur i helgen ?
 
Last edited:

Jonny trajja

Medlem
Gick med
10 Sep 2004
Ort
järna
Hoj
Triumph sprint st -10 (svart)
hej en fråga! varför är det mer hästar i speed trippel än i min sprint st 05:confused: för visst är de väl samma motor??
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag kanske kan fixa lite pepparspray till dig. Clears it right out! Svider lite lätt dock men du kan dyka efteråt!:tummenupp

Jag har ju föreslagit att blåsa rent med syrgastuberna, men det där biter nog bättre!:brinnerup :3freak :brynad

Är det någon som tänkt ta en tur i helgen ?

Blir det bara schysst väder så åker jag gärna! Jag kommer att få klara mej utan Speedy allt för länge sen:gnissla , när jag drar upp till Norrland om några dar... (Bara Julia blir lite bättre, så läkarna tycker det är OK, så blir det upp till Nordens Riviera för oss!:) Får dock antingen åka lite kortare vändor (Typ till Vaxholm eller Rosenhill) med Julia bakpå, eller kvällsturer, om jag ska komma loss...
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
hej en fråga! varför är det mer hästar i speed trippel än i min sprint st 05:confused: för visst är de väl samma motor??

Antagligen andra kammar, komp, mappning för att få mer touringkaraktär på motorn.

Jag har ju föreslagit att blåsa rent med syrgastuberna, men det där biter nog bättre!:brinnerup :3freak :brynad



Blir det bara schysst väder så åker jag gärna! Jag kommer att få klara mej utan Speedy allt för länge sen:gnissla , när jag drar upp till Norrland om några dar... (Bara Julia blir lite bättre, så läkarna tycker det är OK, så blir det upp till Nordens Riviera för oss!:) Får dock antingen åka lite kortare vändor (Typ till Vaxholm eller Rosenhill) med Julia bakpå, eller kvällsturer, om jag ska komma loss...

Jag tänkte vara hos SWT i Haninge för att byta framdäcket. siktar på att vara där kvart i 12 eftersom dom öppnar 12 och det är bra att vara först i kön. Sen blir det en fika på Rosenhill.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag tänkte vara hos SWT i Haninge för att byta framdäcket. siktar på att vara där kvart i 12 eftersom dom öppnar 12 och det är bra att vara först i kön. Sen blir det en fika på Rosenhill.

Jag har käkat nu och drar åt samma håll med Julia som spätta!:tungan
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Jag har ju föreslagit att blåsa rent med syrgastuberna, men det där biter nog bättre!:brinnerup :3freak :brynad

Tackar för era fina tips & omtanke, Starsky and Hutch... :va :mad:
Just denna gång testar vi modern vetenskap istället, så nu äre 10-dagars penicillinkur som gäller :nurse

Bara Julia blir lite bättre, så läkarna tycker det är OK, så blir det upp till Nordens Riviera för oss! :)

Jasså, Pite havsbad, eller?? :tummenupp
Vi drar upp till stugan i Lomsjö och Åsele marknad nu på torsdag! Mygg, raggare, snus å hembränt! :D

Tänkte vara hos SWT i Haninge för att byta framdäcket. siktar på att vara där kvart i 12 eftersom dom öppnar 12 och det är bra att vara först i kön. Sen blir det en fika på Rosenhill.

Blir det nytt Pilot Road 2 då?
Ta en fika åt mig med, blir inge åka i helgen... Kanske Rosenhill-fika på tisdag (eller lunch t.o.m), då ska bilen in på service. :)
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag hade bestämt mig för att testa ett Roadsmart men så visade det sig att dom inte hade något hemma så ja det blev Road 2 igen.

Sen bar det av till Bulten, Ungefär mitt på Bulten när jag skulle växla ner inför en kurva ramlade växelpetartrycket (?) av :huvet . Vände och letade lite men tji. Resten av vägen till Rosenhill fick jag växla med hälen :) . Vid Rosenhill dök Shooter+dotter upp. På vägen hem gled jag in på jobbet och meckade lite

VPetare.JPG


När jag meckade med detta upptäckte jag att växelarmen har tagit i fotpinsfästet innan man nått ändläget i växellådan. Det har till och med blivit ett tryckmärke i växelarmen.

Jag justerade ned växelarmen lite (förlängde länkstången). Jisses vad mycket bättre lådan känns :tummenupp :tummenupp :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top