Speed Triple-tråden Sthlm

Dr.Bike

Guest
Hallå igen grabbar!

Jag har - hör och häpna! Två spiidtripplar i mitt garage!

Nu till saken: En 02:a har som hyss för sig att lysa med den orangea motorstyrningslampan.
Hur/Kan man "reseta" den?
Lampan lyser efter ett jag bytt tändstift.
Inga kontakter är isär.
De enda jag tog bort var de på tanken, och den på luftburken.
De sattes tillbaka, och motorn startar snällt, går fint osv.

Ett likadant (och irriterande) läge inträffade på EN av de två Rocketerna jag servade. Men dagen efter var lampan av nån anledning släckt.
Och har så förblivit sedan dess.

Någon? Nån ide´?

M.v.h
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Hallå igen grabbar!

Jag har - hör och häpna! Två spiidtripplar i mitt garage!

Nu till saken: En 02:a har som hyss för sig att lysa med den orangea motorstyrningslampan.
Hur/Kan man "reseta" den?
Lampan lyser efter ett jag bytt tändstift.
Inga kontakter är isär.
De enda jag tog bort var de på tanken, och den på luftburken.
De sattes tillbaka, och motorn startar snällt, går fint osv.

Ett likadant (och irriterande) läge inträffade på EN av de två Rocketerna jag servade. Men dagen efter var lampan av nån anledning släckt.
Och har så förblivit sedan dess.

Någon? Nån ide´?

M.v.h

Jag har för mig att den slocknar när man kommit över ett visst varvtal, undras om det var 5000 ?

Jag har för mig att någon av oss "råkade" ut för detta efter en service.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Jag har för mig att den slocknar när man kommit över ett visst varvtal, undras om det var 5000 ?

Ok. Så mycket varvade jag aldrig!
Tack. Det får testas.
Det verkar som att CPU´n verkar registrea ALLT som händer i systemet, och när kontakter tas ur och sedan åter kopplas in...
Så jag tänkte att: "om man tar bort och sätter dit +batteripolen" så kanse CPU´n resetas.
Men icke så.


EDIT: Ägaren sade sig ha varvat över 5k under hemresan.
Kanske ett annat, högre varvtal?
Eller nåt annat trix? (jag har inte VE-manualen...)
För honda kan man ju t.ex via olika knapptryckningssekvenser utföra bl.a reset m.m.
 
Last edited:

Gnaget

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Falun
Hoj
RSV Mille -02
Hallå igen grabbar!

Jag har - hör och häpna! Två spiidtripplar i mitt garage!

Nu till saken: En 02:a har som hyss för sig att lysa med den orangea motorstyrningslampan.
Hur/Kan man "reseta" den?
Lampan lyser efter ett jag bytt tändstift.




Någon? Nån ide´?

M.v.h

Har för mig att det skall vara tre kallstarter och därefter slocknar lampan. Tempen måste ner under 45 grader tror jag.
 

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Ort
In the hills
Hoj
-08 CBR1000RR
[
Dessutom vill jag ha dig hel, ren å med torra kalsonger när jag smiskar upp dig på Gotland ring till våren baby :tuttar


Om du på nåt mystiskt vis skulle lyckas smiska upp mej på ringen så ska jag ÄTA upp HELA min hoj :arsele :tummenupp

Nä nu ska ja ut o jogga så åtminstone fysiken håller sig på topp till våren, hoppas min armbåge pallar med nästa säsong bara, ska in o operera den nästa månad o har 3 månader konvalesense (lr va d heter) framför mej..

O ja, jag har valt o göra operationen nu när båge säsongen tagit slut:yoparty

See u at the ring:hej
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Har för mig att det skall vara tre kallstarter och därefter slocknar lampan. Tempen måste ner under 45 grader tror jag.

Jag fick det där syndromet efter "batteritorsk" och efter att ha haft av kablarna från batteriet. Frågade verkstan och fick svaret 3 kallstarter och 3 varmstarter, så försvinner det. Har funkat flera gånger för mej, så det borde funka för Hojdoktorn åxå!:tummenupp

Skickar med ett lycka till åt Snajdarn hos "riktiga" doktorn, när det blir dax! Det vore ju inte fel om du är i god form till våren, så du kan visa den där personifierade ödmjukheten (Sorry bidragstagarbroder:rolleyes: ), hur en Speed Triple ska köras!:D
 

Dr.Bike

Guest
Jag fick det där syndromet efter "batteritorsk" och efter att ha haft av kablarna från batteriet. Frågade verkstan och fick svaret 3 kallstarter och 3 varmstarter, så försvinner det. Har funkat flera gånger för mej, så det borde funka för Hojdoktorn åxå!:tummenupp

Skickar med ett lycka till åt Snajdarn hos "riktiga" doktorn, när det blir dax! Det vore ju inte fel om du är i god form till våren, så du kan visa den där personifierade ödmjukheten (Sorry bidragstagarbroder:rolleyes: ), hur en Speed Triple ska köras!:D

Kalajs! :tummenupp

Själv ska jag harva "dunderklump" i medelgrupp helg 1 på Gotland.
Hope to see ya there all.
Så får ni visa hur man kör oxå.

:bow
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Där ser man, det var inte varvning utan kallstarter. (Inte lika kul)

...skulle i alla fall jag kunna leva med... :)

Jo det är helt OK. man slappnar liksom av efter jobbet när man sätter sig i båten.

Snart kommer tiden då man kan höra säl när man slår morgon drillen.
 
Last edited:

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Om du på nåt mystiskt vis skulle lyckas smiska upp mej på ringen så ska jag ÄTA upp HELA min hoj :arsele :tummenupp See u at the ring :hej

Jävlar i min lilla låda, nu fick jag äntligen nåt att träna för! :yoparty
Vill du ha den med både senap & ketchup då? Lite Bea kanske? :hihi

Operation om 1 mån å 3 mån rehab? Vafaan, då måste vi ju hinna med en Gokart före det!? Å skottens polare får faan inte hänga med den här gången :mad:

Shooter har ju ett nytt ställe bredvid sig:
Gokart Stockholm på Heliosgatan 10 i Hammarby Sjöstad.
www.gokartstockholm.se

Så. När tjör vi?! :crash
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jävlar i min lilla låda, nu fick jag äntligen nåt att träna för! :yoparty
Vill du ha den med både senap & ketchup då? Lite Bea kanske? :hihi

Operation om 1 mån å 3 mån rehab? Vafaan, då måste vi ju hinna med en Gokart före det!? Å skottens polare får faan inte hänga med den här gången :mad:

Shooter har ju ett nytt ställe bredvid sig:
Gokart Stockholm på Heliosgatan 10 i Hammarby Sjöstad.
www.gokartstockholm.se

Så. När tjör vi?! :crash

Perfekt... nära jobbet mitt och Shooter, så kan vi värma på Jimmys Steakhouse nere vid färjan inna eller likv...:öl
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Operation om 1 mån å 3 mån rehab? Vafaan, då måste vi ju hinna med en Gokart före det!?
Shooter har ju ett nytt ställe bredvid sig:
Gokart Stockholm på Heliosgatan 10 i Hammarby Sjöstad.
www.gokartstockholm.se

Så. När tjör vi?! :crash

paPsen är over there till den 25/10. Rätt snart efter det skulle passa mej bra! Vi ska utlokalisera kidsen till skogarna, vattenkraften och malmen under höstlovet... (25/10-1/11):tungan
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Go-cart ska jag fan vara med på iaf...å den här gången ska jag fan inte få nå'n slags j-vla skit bil från helvetet som går i 3 heller


Hör och häpna...huset börjar se ut som ett hus nu...mysfaktor börjar infinna sig....trots ett badrum i total ruin...men nått måste ju vara kalle anka.

 

Dr.Bike

Guest
Bekräftar härmed att motorvarningslampan slocknade efter 3 kallstarter!

Tack ska ni ha :tummenupp
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
paPsen är over there till den 25/10. Rätt snart efter det skulle passa mej bra! Vi ska utlokalisera kidsen till skogarna, vattenkraften och malmen under höstlovet... (25/10-1/11):tungan

Om vi siktar på en lördag låter det som lördag den 1 november. Det är ju iof Allhelgonahelgen, men det kanske inte gör något? "-Seden att fira helgon och martyrer på olika specifika dagar uppstod tidigt inom den kristna kyrkan." Någon som är djupt troende å har invändningar mot att rejsa denna dag? :confused:

Perfekt... nära jobbet mitt och Shooter, så kan vi värma på Jimmys Steakhouse nere vid färjan inna eller likv...:öl

Citat från Gokart Sthlm's hemsida:
"-Ni får absolut INTE vara påverkad av alkohol eller andra droger."

Hm. Vi får väl värma "bara lite" på Jimmys då...? :rolleyes:
Eller ta den efteråt när man e lite torr i strupen :hihi
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Go-cart ska jag fan vara med på iaf...å den här gången ska jag fan inte få nå'n slags j-vla skit bil från helvetet som går i 3 heller
Jag har förrekat, det finns en släde åt dej med LGF-skylt baktill. :D
Hör och häpna...huset börjar se ut som ett hus nu...mysfaktor börjar infinna sig....
Nu väntar vi spänt på inbjudan att få mysa med Skotten över nån bira och ostbågar, iförda nätbrynjor, spänt kollande på tipsextra om oddset-tipset ska gå in!:D Eller skit i nätbrynorna förresten, fick nån flashback till kasslern jag tillredde till middag härom kvällen...:gnissla
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Nu väntar vi spänt på inbjudan att få mysa med Skotten över nån bira och ostbågar, iförda nätbrynjor, spänt kollande på tipsextra om oddset-tipset ska gå in!:D Eller skit i nätbrynorna förresten, fick nån flashback till kasslern jag tillredde till middag härom kvällen...:gnissla

Tjacka ny plasma igår så det kan nog ordnas sörru!

Förövrigt så hade jag en helgriiiim bil i kvalet förra gången och kom tvåa före min hela übergriiiima polare Johan....för att sedan få EPA-traktor i A-finalen...hamna näst sist typ..:huvet

Förövrigt (ännu en gång) tyckte Johan att det var sjukt kul och komma dit och spöa upp en massa sporthojsposörer :D
Fast det var ju fuskigt att han hade tävlat i go-cart i gamla dar.

Förövrigt (one more time) så kommer jag antagligen ha fått #3 då så jag lär inte kunna vara med...fast jag börjar vänja mig :näsblod
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tjacka ny plasma igår så det kan nog ordnas sörru!
Skönt att se att pengar inte är en trång sektor för de som jobbar:va:va :va inom finanssektorn...:D
Förövrigt (one more time) så kommer jag antagligen ha fått #3 då så jag lär inte kunna vara med...fast jag börjar vänja mig :näsblod
Du får väl tjöra lite kniiiipövningar med goa gumman där hemma!:D

(Måste va rätt nära förestående om du tror de e klart 1/11, antar att du inte släpper mobilen speciellt långt ifrån dej nu då...:D )
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top