Speed Triple-tråden Sthlm

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Följande gäller inför Gelleråsen:
Enligt uppgifter från generalagenten i Sthlm som kollat med England.

Arrow 3-1: ~98 dB (uppskattat, hade ej exakt mätning)

Arrow 3-2 utan dB-killers: 92 dB
Arrow 3-2 med dB-killers: 80 dB

Max tillåtet på banan: 95 dB

Så...boysen med 3-2 klarar sig oavsett, men man kan ju kanske ta med sig sina dB-killer ifall att...
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Följande gäller inför Gelleråsen:

De som har Arrow 3-1 åker först, för de går schnabbazt oavsett :hojraket
Arrow 3-2 utan dB-killers åker därefter och försöker komma ikapp :arsele
Arrow 3-2 med dB-killers göre sig ej besvär att starta :FU

Så...boysen med 3-2 kommer oavsett aldrig att va lika fräna som de med 3-1, men de kan ju kanske ta sig dit iallafall... :såjaponken



What you say paPs, ska vi börja dominera vägarna vid 12-rycket, eller... Vi tjör väl lite sköna krokar åt GÅsen-hållet, när vi lika har förmånen att njuta av hojåka!:yoparty
 

Vaselin

I Use Vaseline For Pleasure
Gick med
25 May 2009
Ort
Solna
Hoj
Triumph Speed Triple -07
följande gäller inför gelleråsen:

de som har arrow 3-1 åker först, för de går schnabbazt oavsett :hojraket
arrow 3-2 utan db-killers åker därefter och försöker komma ikapp :arsele
arrow 3-2 med db-killers göre sig ej besvär att starta :fu

så...boysen med 3-2 kommer oavsett aldrig att va lika fräna som de med 3-1, men de kan ju kanske ta sig dit iallafall... :såjaponken

hehe :D
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Följande gäller inför Gelleråsen:

De som har Arrow 3-1 åker först, för de går schnabbazt oavsett :hojraket
Arrow 3-2 utan dB-killers åker därefter och försöker komma ikapp :arsele
Arrow 3-2 med dB-killers göre sig ej besvär att starta :FU

Så...boysen med 3-2 kommer oavsett aldrig att va lika fräna som de med 3-1, men de kan ju kanske ta sig dit iallafall... :såjaponken



What you say paPs, ska vi börja dominera vägarna vid 12-rycket, eller... Vi tjör väl lite sköna krokar åt GÅsen-hållet, när vi lika har förmånen att njuta av hojåka!:yoparty

Jag tänkte börja lördagen med hojtvätt och att rådda ihop en sickendära kork att sätta i räserburken, i fall att..... Eftersom man ståtar med ett single low mount så måsta man ju ge dom andra lite handikapp genom att plugga.:D Speciellt med mitt nya 180
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Buller

Då jag har varit på Åsen och tjuvtränat ett par ggr...
så i helgen så åkte en Speedy med 3-1 system och jag med min Zard pipa utan att någon pep.
Vet inte hur mycket de mätte dock .
Förra året körde jag med samma och klarade mig OK.
Man kan växla upp vid mätpunkten så minskar ljudet mycket och då klarar man sig om man inte har något extremt bullrigt. Stora twinnar med öppna blås har jag sett får lätt anmärkningar.
Om ni har DB killers så ta med dessa då man aldrig vet hur pipiga de är den dagen.

Så har jag ett gäng Ögon med mig
Hade´
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Så...boysen med 3-2 kommer oavsett aldrig att va lika fräna som de med 3-1, men de kan ju kanske ta sig dit iallafall... :såjaponken


...och som vi tar oss dit. I skåpbil med solbrillor, verktyg, strandstolar, vatten, kylbag, bensindunk, depåstöd, mysbrallor, extra kläder, shorts, fika...tja, extra allt igentligen :arsele

What you say paPs, ska vi börja dominera vägarna vid 12-rycket, eller... Vi tjör väl lite sköna krokar åt GÅsen-hållet, när vi lika har förmånen att njuta av hojåka!:yoparty

Tja , rakaste vägen é väl en 24 mil, så väljer ni sköna krokar är ni nog ordentligt uppvärmda när ni kommer fram... :rolleyes: Själv drar jag bara på värmen lite i skåpbilen så är det fixat :hihi
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Tolkar det som att man helt klart bör klara kraven även med 3-1 arrow-system bara man tar det lilla lugna? Eller? Finns det nån db-killer till det systemet, eller kan man göra själv på nåt smidigt sätt? Typ kapa toppen av en Pet-flaska och borra små hål i, sen tejpa fast i dämparen? Buttplugged Triple!
 

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Linköping, nära Sviestad
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Stugplats ledig!

Nu har jag äntligen bestämt mig.

Jag kommer upp och kollar på er när ni kör. Sen ställer jag mig i inskrivnings-kön på söndag morgon och hoppas att det kommer något sent återbud som jag kan ta över... Med 66 hojar i gridden kan myKcEt hända. Men jag räknar inte med att få nån plats. Kul ändå att få komma upp och träffa så många tripleägare!

Jag har bokat en 2-bädds stuga på Lunalandet. Är det någon som vill köpa in sig på en sovplats så PMa så skickar jag mitt mobilnummer.

Vi ses på lördag eftermiddag! :banana
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
Nu sticker jag mot Karlskoga. Lär bli en svettig första timme innan man är ur stan... Vädret är det ju inget fel på.

Vi ses på söndag! När vi andra redan övat en dag... :tuttar
 

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
jag å polarn drar kl 12 från OK globen om nån vill hänga på.
åker över gammla södertäljevägen vidare mot mariefred, osv osv
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag drar ut till paPs jobb vid 12, för sista finslipningen innan vi startar racet!:yoparty
Vi kanske drar från stan vid 15 eller nåt´. Vi tänkte ta Bulten-Skanssundet till att börja med och sen lite andra krokar på vägen ner. Om Ni andra inte har bråttom, får Ni gärna åka ihop med oss. Eller PM:a nummer, så kan vi testa ringa och se om vi kan sammanstråla någonstans...
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Är det här vi skall bo?

Om så är fallet är inte utan att man ser fram emot hotellvistelsen. Av bilden att döma verkar det vara ett riktigt top of the line ställe!

hotellet.jpg


sidrubriksub.jpg
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
...och som vi tar oss dit. I skåpbil med solbrillor, verktyg, strandstolar, vatten, kylbag, bensindunk, depåstöd, mysbrallor, extra kläder, shorts, fika...tja, extra allt igentligen :arsele



Tja , rakaste vägen é väl en 24 mil, så väljer ni sköna krokar är ni nog ordentligt uppvärmda när ni kommer fram... :rolleyes: Själv drar jag bara på värmen lite i skåpbilen så är det fixat :hihi

Magniffen och Max skall till mallis :rolleyes:, glöm inte passet och avocadooljan, jag tror det blir AC du får dra på om man får tro YR.

Jag har lagt in en som det ser ut på kartan juste väg i GPSen. Blir inte "så mycket" längre.

Packning klar (nästan)

Sovsäck, check
Litet tält, check
Flaska Olja, check
Kedje sprej, check
DB killer, check (in case)

Tja det var väl allt.

Just det, tvättar hojen i morgon medan Shoty monterar puckar och maggördel:D


Menar du de här stugorna?

stugormotorstadion.jpg


Verkar riktigt pompöst :D

mitt tält passar perfa mellan stugorna, men söker nog upp någon liten skogstjärn istället.
 
Last edited:
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top