Speed Triple

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Som MrEd skriver så funkar det inget vidare att toura i 180-200, det blir alldeles för jobbigt. En acceptabel touringhastighet är snarare runt 140-160. Den längsta dagsetappen jag kört med min S3:a var 75 mil motorväg och då låg jag och snittade runt 140 vilket funkade bra, men jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte var mör efteråt :).
 

Sp3

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Ljungby
Hoj
Speed Triple -01

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Trampcyklar
Mör var då?
Jag ska "toura" med triplen nästa måndag (ca 60 mil) till Norge, dock kommer det nog att ske i ganska makligt tempo pga av andra icke-sportiga hojar i gruppen.
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Sp3 skrev:
Som sagts tidigare är nog dom flesta nöjda men det finns ju alltid utrymme för förbättringar .Själv är jag sugen på Seatpipes men dom enda systemen jag hittat är Wolf och PowerMax och inget av dom är tillräckligt slimmat för min smak. Finns det fler eller ska man behöva bygga det själv också?

http://www.rideteamtriumph.com/powermax_exhaust.htm

http://www.wolfexhaust.com/triumph_underseat_exhaust.htm

Det finns ett Seatpipe som heter Black Widow också.. Tror att FreeWheel i Stockholm kan ordna fram sådana.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
TM skrev:
I röven, främst :). Jag är rätt lång (189 cm) så jag brukar bli trött i benen av att sitta ihopvecklad på hojen längre sträckor, det är ju inte som att sitta i en bekväm vilstol direkt :).

Men jag har ju en 02:a, det är möjligt att sadeln är mjukare och bredare på en 05:a? Jag har inte provat en sån ännu.

Jag ska "toura" med triplen nästa måndag (ca 60 mil) till Norge, dock kommer det nog att ske i ganska makligt tempo pga av andra icke-sportiga hojar i gruppen.
Det är inga problem, men du kommer garanterat att sova bra på kvällen.
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Provade en -05 hos den lokala MC-handlaren för kanske en månad sedan, tyckte att det var en otroligt rolig motorcykel med riktig buspotential.
Som andra säger (och som försäljaren sade: "Ta det lite lugnt, den är riktigt wheelie-benägen sen...") så var den ytterst rapp upp på hjulet i ettan, man blev nästan lite överraskad första gången. Dock blev karaktären helt annorlunda i tvåan. Jag lyckades aldrig få in något bra knix för att få upp den utan koppling, men med lite tid och invänjning skulle det säkert gå.
Däremot var den helt underbar att koppla upp i tvåan. Sen petade man i 3an, och sen 4an, och oj vilket grin man hade på läpparna helt plötsligt! :)

Dock så har jag inte så hemskt mycket erfarenhet av större hojar. Har ju ägt ett antal mopeder, lättviktare och crossar, och även en FZR1000 -90, men där tar det slut. Så jag vet egentligen inte HUR lättwheelad den egentligen är.

Till nästa sommar har jag tänkt införskaffa en bushoj, och just nu lutar det åt en KTM 660 då jag är lång, gillar körställningen och tycker att de ser fantastiskt snygga ut! Dock har jag även sneglat en del åt Kawas Z1000, hur står den sig i jämförelse med S3an? Den ska ju ha lite häftigare motorkaraktär och kanske vara ännu lite busigare, så vad skulle ni kunna rekommendera som bushoj?
 

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Sverige
Hoj
Flera....
S T

patrick_set skrev:
Tjena,

Funderar på att köpa en S.T. Ni som äger en sådan, vad har ni för syn punkter fel å brister é det en kul hoj att leka med bakhjul m.m.

MVH
//Patrick

Kan det bli bättre!! Oslagbar....hänger alltid med och har gott om pulver kvar, fet hoj med alla de bästa egenskaperna....det enda som fattas är bra väder ALLTID.....
 

Phasma

Ny medlem
Gick med
30 May 2005
Ort
Sverige
Hoj
Flera....
[Jag saknar även min instrutionsbok. Ngn som har en o vill sälja eller ngn som vet vart man kan köpa en beg.

/p[/QUOTE]

MC varuhuset i sthlm. Kräver dock handpenning (!) och kostar ca 380 SEK
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Tjena!

Gå och köp! roligare hoj tror jag inte man hittar! grymt billig försäkring åxå!

jag har inte ngn instruktionsbok, men en verkstadsmanual om det kan vara till ngn hjälp?


/Thomas.
 

Kung

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2015
Ort
Halmstad
Hoj
Yamaha
Nu bumpar jag en något gammal tråd här men hur är det med service-intervall?
Vad ska göras vid 2000mil?
Jag tänkte köpa en, men den har ingen servicebok, dock seriös säljare med så mycket dokumentation som är möjlig.
Vad ingår i de olika servicearararnana?
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Triumph är en av de få tillverkarna som faktiskt har manualer och dylikt för nedladdning gratis på deras hemsida. Dock är det inte säkert att den svenska sidan har allt, så kolla in den amerikanska eller engelska också.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top