Provade en -05 hos den lokala MC-handlaren för kanske en månad sedan, tyckte att det var en otroligt rolig motorcykel med riktig buspotential.
Som andra säger (och som försäljaren sade: "Ta det lite lugnt, den är riktigt wheelie-benägen sen...") så var den ytterst rapp upp på hjulet i ettan, man blev nästan lite överraskad första gången. Dock blev karaktären helt annorlunda i tvåan. Jag lyckades aldrig få in något bra knix för att få upp den utan koppling, men med lite tid och invänjning skulle det säkert gå.
Däremot var den helt underbar att koppla upp i tvåan. Sen petade man i 3an, och sen 4an, och oj vilket grin man hade på läpparna helt plötsligt!
Dock så har jag inte så hemskt mycket erfarenhet av större hojar. Har ju ägt ett antal mopeder, lättviktare och crossar, och även en FZR1000 -90, men där tar det slut. Så jag vet egentligen inte HUR lättwheelad den egentligen är.
Till nästa sommar har jag tänkt införskaffa en bushoj, och just nu lutar det åt en KTM 660 då jag är lång, gillar körställningen och tycker att de ser fantastiskt snygga ut! Dock har jag även sneglat en del åt Kawas Z1000, hur står den sig i jämförelse med S3an? Den ska ju ha lite häftigare motorkaraktär och kanske vara ännu lite busigare, så vad skulle ni kunna rekommendera som bushoj?