Speedometer KTM

BTE

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 625 SXC/SM
Tja!
Är det någon som vet hur man ändrar från 21" till 17" på KTMs orginal speedometer? Går det? Det kommer upp WS 2205 nån sek när man startar den men hittar ingen undermeny för att ändra inställningen.
Det är en 04a SXC.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
BTE skrev:
Tja!
Är det någon som vet hur man ändrar från 21" till 17" på KTMs orginal speedometer? Går det? Det kommer upp WS 2205 nån sek när man startar den men hittar ingen undermeny för att ändra inställningen.
Det är en 04a SXC.

Det står i handboken till hojen hur man gör. Jag har för mig att man ska dra ut någon sladd till den så att den nollställs men jag är inte säker. Kolla handboken som sagt.

//Eric
 

BTE

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 625 SXC/SM
Jag har läst och läst men just den inställningen har dom missat att beskriva.
 

BTE

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 625 SXC/SM
Måste köpa ett batteri till mätarn. Sedan tror jag att det kommer fungera.
Tack ska du ha :)
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
BTE skrev:
Måste köpa ett batteri till mätarn. Sedan tror jag att det kommer fungera.
Tack ska du ha :)
Lugn och fin nu. Behövs inte fixas med batterier och så. Kolla andra inlägget (uppladdade bilden) i den här tråden så kommer du att se ljuset.

.
 

dread

Wenna
Gick med
21 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
Honda CBR600RR -05 (stunt)
BTE skrev:
Tja!
Är det någon som vet hur man ändrar från 21" till 17" på KTMs orginal speedometer? Går det? Det kommer upp WS 2205 nån sek när man startar den men hittar ingen undermeny för att ändra inställningen.
Det är en 04a SXC.

Koppla ur färddatorn från hojjen så den bara går på interna batteriet i färddatorn. Då kommer du åt en meny som heter WS. 1882 skall det vara har jag för mig för 17"
 

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
dread skrev:
Koppla ur färddatorn från hojjen så den bara går på interna batteriet i färddatorn. Då kommer du åt en meny som heter WS. 1882 skall det vara har jag för mig för 17"
Kanske är helt rätt på en EXC, vad vet jag. Det är däremot inte rätt metod på en 625 SXC/SMC eller en 660. Då är det bara att göra som jag beskrev. Tro mig, jag har gjort det otaliga gånger.

.
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Spider skrev:
Kanske är helt rätt på en EXC, vad vet jag. Det är däremot inte rätt metod på en 625 SXC/SMC eller en 660. Då är det bara att göra som jag beskrev. Tro mig, jag har gjort det otaliga gånger.

.

Dra isär kontakten med tre tåtar som går till mätaren (den är trekantig). Sen är det bara att följa instruktionen ovan och ställa om sizen. När du är klar så trycker du bara ihop kontakten igen så går det inte att ändra av misstag.

Fungerar inte detta heller?Funkade för mig.Men som du skrev så kanske det skiljer mellan 525:ans och 625:ans mätare.
 

BTE

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 625 SXC/SM
Jo jag vart tvungen att köpa ett internbatteri. För att man ska kunna ställa WS så måste man sära på den trekantiga kontakten. I den kontakten sitter även matningen från rätta batterit. Så för att man ska ha nån spänning när kontakten är särad måste man ha ett internbatteri.
Nu är allt fixat och hastigheten visas korrekt.
Tack för hjälpen!!
 
Last edited:

Spider

Kliv inte på mina drömmar
Gick med
24 Aug 2003
Ort
Trångsund
Hoj
525 SMR -04, 1190 Adv -13
BTE skrev:
Jo jag vart tvungen att köpa ett internbatteri. För att man ska kunna ställa WS så måste man sära på den trekantiga kontakten. I den kontakten sitter även matningen från rätta batterit. Så för att man ska ha nån spänning när kontakten är särad måste man ha ett internbatteri.
Nu är allt fixat och hastigheten visas korrekt.
Tack för hjälpen!!
En grej slog mig nu.... Jag har ju faktiskt gjort en liten mod på min mätare och det är kanske det som gör att jag inte behöver hålla på att dra ut sladdar och så (och ingen av dom SXC-ägarna jag känner heller frxtn eftersom dom gjort samma mod).

Det måste vara i samma kontakt som du snackar om som jag klippt den bruna kabeln. Ta det lugnt och gå inte bara och klipp nu. Det var ett år sen jag gjorde detta så jag kan komma ihåg fel. I alla fall, resultatet av klippen blir att man öppnar upp datorn och får en hel packe fler funktioner. Och en bieffekt av det hela verkar det ju vara att man inte behöver dra ut sladden för att ställa om WS.

.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top