BTE skrev:Tja!
Är det någon som vet hur man ändrar från 21" till 17" på KTMs orginal speedometer? Går det? Det kommer upp WS 2205 nån sek när man startar den men hittar ingen undermeny för att ändra inställningen.
Det är en 04a SXC.
Lugn och fin nu. Behövs inte fixas med batterier och så. Kolla andra inlägget (uppladdade bilden) i den här tråden så kommer du att se ljuset.BTE skrev:Måste köpa ett batteri till mätarn. Sedan tror jag att det kommer fungera.
Tack ska du ha
BTE skrev:Tja!
Är det någon som vet hur man ändrar från 21" till 17" på KTMs orginal speedometer? Går det? Det kommer upp WS 2205 nån sek när man startar den men hittar ingen undermeny för att ändra inställningen.
Det är en 04a SXC.
Kanske är helt rätt på en EXC, vad vet jag. Det är däremot inte rätt metod på en 625 SXC/SMC eller en 660. Då är det bara att göra som jag beskrev. Tro mig, jag har gjort det otaliga gånger.dread skrev:Koppla ur färddatorn från hojjen så den bara går på interna batteriet i färddatorn. Då kommer du åt en meny som heter WS. 1882 skall det vara har jag för mig för 17"
Spider skrev:Kanske är helt rätt på en EXC, vad vet jag. Det är däremot inte rätt metod på en 625 SXC/SMC eller en 660. Då är det bara att göra som jag beskrev. Tro mig, jag har gjort det otaliga gånger.
.
En grej slog mig nu.... Jag har ju faktiskt gjort en liten mod på min mätare och det är kanske det som gör att jag inte behöver hålla på att dra ut sladdar och så (och ingen av dom SXC-ägarna jag känner heller frxtn eftersom dom gjort samma mod).BTE skrev:Jo jag vart tvungen att köpa ett internbatteri. För att man ska kunna ställa WS så måste man sära på den trekantiga kontakten. I den kontakten sitter även matningen från rätta batterit. Så för att man ska ha nån spänning när kontakten är särad måste man ha ett internbatteri.
Nu är allt fixat och hastigheten visas korrekt.
Tack för hjälpen!!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |