Har inte spelat GP500 men såg några screenshots och någon video, verkar ganska fräckt. Ska nog ta en titt på tradera och eBay och se om man hitta det för en billig peng.
Man kan definitivt leva med en PS2. Visst är det lite pissigare grafik men inte så att det tokstör.
Du ska definitivt köpa dessa spel:
Tourist Trophy
SBK-08 (Eller SBK-07, det enda som skiljer är några olika banor & förare).
Moto GP 07
Sedan kan du vara lika nördig som mig & köpa denna:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=174708
Men ljudet är ju katastrofalt dåligt! Det ger ju halva känslan. När man bytt till bullerrör på sin cykel så går man från hårtork till höfläktJag säger bara: Tourist trophy på PS2. Spelmotor och grafik är baserat på gran turisimo 4, ett av världens mest sålda PS2 spel alla kategorier. Körkänsla och fartkänsla är dessutom grym... Rekomenderas varmt, höll mig vid liv hela förra vintern och tycker fortfarande det är kul att ta ett varv!
Läste i Uppsalas tidning UNT att SBK-08 bara fick 1/5 pga väldigt dålig fart ock spelkänsla, och att enda räddningen var att spelet fått licens för alla märken och banor... De sa även att motogp-spelen är i mkt större liga.
Synd...
Testade just SBK 08 och det var HEMSKT dåligt. Jag fattar inte att speltillverkarna inte kan få in bättre körkänsla än så där.
Det är ju rena speedway-känslan. Så fort du ger gas så ställer hojen ut sig 90 grader, och släpper du inte gasen så blir det sladdkrasch.
Arslet på hojen går som en fisk.
Startade för skojs skull upp GP500 för att jämföra, och det spelet med 10 år på nacken är fortfarande KUNG och där känns det som att man kan ligga och mata tider, träffa apex och verkligen känna att "nu har jag en bra tid på gång" på ett helt annat sätt.
Felet med SBK 08 är centreringen av hojen mitt på skärm som på en Axis som helt är bortkopplad från grafiken som visas från banan.
Samt så är grafiken överexponerad och ser "glansig" och orealistisk ut.
Ljudet är kasst oxå.
Fartkänslan är även den helt försvunnen.
Kan inte speltillverkare hyra in någon som VET hur spelkänslan ska vara?
spelade nyss lite SBk08a till pc,, tyckte själv att det inte var så kul.
man får ju fullt ställ i varje jävla kurva så fort man ger lite gas..
slutade med att jag stog och burnade, och gjorde en massa wheeeelies, och så försökte jag mig på att göra stoopies, men det funkade ju inte alls..
Kört SBK08 på PCn med min PS3 kontroll och ...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|