Spelat in porrfilm och ångrat sig..

-Freddy-

Guest
Qwerty skrev:
Klart att en snyfthistoria leder till mer sjukskrivning.

Precis det är inte överförbart i något samanhang. Därför måste man alltid tänka på konsekvensen av sitt handlande, om det gäller personligt eller annat. Vid 23års ålder hävdar jag bestämt att man är redo att ta konsekvensen av sitt handlande. Redan vid 15 är du straffmyndig pga ditt handlande.

Din polare dör när han kör MC, var han redo att ta konsekvensen av sitt eget handlande? Ska han skylla sig själv?

Var personen i artikeln redo för konsekvenserna av sitt psykiska lidande? Tänkte hon före och under tiden "jag kommer må skit ett bra tag framöver, men jag gör det ändå för pengarna"? Riktigt så enkelt är det inte tyvärr

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Fluffig skrev:
Man skulle kunna tro att många här på SH aldrig har ångrat ett beslut i hela sitt liv. Hur många har inte vid ett flertal tillfället tänk att faaan det var nog inte så jäkla klokt att:
- låsa bakbromsen i kurvan
- hoppa från planet utan fallskärm
- följa med detta puckot hem efter festen
- ge mina pengar till den stackaren som är utslängd på gatan
- fortsätta leva med en respektive som misshandlar mig
- kissa i motvind
- reta lejoninnan med ungar
- osv

Jag kan villigt erkänna att jag så här både 10 och 20 år efter att jag gjort saker faktiskt kan ångra just de besluten jag gjorde då som riktig korkade, även om det kändes rätt just när jag gjorde det. Det är väl ganska mänskligt, det kallas väl utveckling eller nåt.

Jag tror många som lekt med sina hojjar (eller andra leksaker) och skadat sig faktiskt har ångrat just det som gav dem eller andra ett livslångt handikapp. Hennes beslut att vara med i en porrfilm kändes kanske halvrätt när hon tog det men helt idiotiskt när hon sen var med på inspelningen och ännu sämre efter hand som åren går. Att hon sen mår psykiskt dåligt är väl inte konstigt.

Om nu porr är så himla naturligt varför ska hon då behöva försvara filmen så här 10 år efteråt. Det är kanske inte ens själva filmandet som var det jobbiga utan omgivningens reaktioner. Hade ingen brytt sig hade det nog varit lättare för henne att komma tillbaka. Hade sen videouthyraren haft lite hjärna hade han snabbt som en höna skiter plockat bort filmen från sin hylla och sen hållit käft om det.

Jag tror även att de som för en hög pengar plockat in knark i tex Vietnamn också ångrat sig många gånger och säkert mer och mer efter hand som åren i fängelset går.

Visst faaan ska man stå för sina beslut men man ska också ha rätt att ångra sina beslut och man får mår dåligt av dem.

Jag tror inte att någon här uttryckt det som så att hon inte har rätt att ångra sig, och alla har säkert gjort en massa idiotiska saker som man ångrar, vissa mer än andra, men hela poängen är vad man gör sen, de flesta går vidare och accepterar att man ställde till det för sig men hon i detta fallet sitter och har en massa självömkan vilket irriterar folk, och precis som när man gör en tatuering eller lirar in en porrfilm så borde nån gång tanken föresväva dig att "fan, jag kanske ångrar det här sen" men trots detta genomför det man tänkt...få får man stå sitt kast och gå vidare...men jag förstår absolut att hon ångrar sig bittert och jag lider med henne på så sätt men tycker trots allt att hon borde göra något aktivt åt saken, flytta, fixa nytt jobb nytt liv osv...

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Freddy82 skrev:
Din polare dör när han kör MC, var han redo att ta konsekvensen av sitt eget handlande? Ska han skylla sig själv?

Var personen i artikeln redo för konsekvenserna av sitt psykiska lidande? Tänkte hon före och under tiden "jag kommer må skit ett bra tag framöver, men jag gör det ändå för pengarna"? Riktigt så enkelt är det inte tyvärr

Men vad är lösningen då? Ska vi förbjuda allt i världen som kan leda till dåligt samvete? Det kan man väl räkna ut med en krita i arslet på en griffeltavla att hon nån gång tänkt "hmm, undrar om det här är så jävla smart" men ändå gjort det...Om min polare dör i en olycka som han själv åsamkat sig genom galen körning så är det naturligtvis jättehemskt och jag skulle må piss och gråta tills tårarna tog slut osv, men i sak så har han ju sig själv att skylla och inte hondas tekniker som gjorde det möjligt att köra hojen så förbaskat snabbt!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Fluffig skrev:
Man skulle kunna tro att många här på SH aldrig har ångrat ett beslut i hela sitt liv. .............
..............
Visst faaan ska man stå för sina beslut men man ska också ha rätt att ångra sina beslut och man får mår dåligt av dem.

Visst har man gjort dumma saker som man ångrat djupt och innerligt, MEN det är inte detsamma som att klandra alla runt mig för den ångest jag har över de handlingar jag har begått.

Om jag köper brämpa på dunk så kan det vara dåligt. Vems fel är det att jag blir apfull och finkelfyllesjuk. Killen som sålde det eller jag som leta reda på honom?

Om jag säger att jag verkligen ångrar en del korkad vandalism som jag var involverad i för 15 år sen så finns det väl ingen jag kan klandra även om skammen finns där? Eller ska jag sura på polarna som var med?

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Chrille skrev:
Visst har man gjort dumma saker som man ångrat djupt och innerligt, MEN det är inte detsamma som att klandra alla runt mig för den ångest jag har över de handlingar jag har begått.

Om jag köper brämpa på dunk så kan det vara dåligt. Vems fel är det att jag blir apfull och finkelfyllesjuk. Killen som sålde det eller jag som leta reda på honom?

Om jag säger att jag verkligen ångrar en del korkad vandalism som jag var involverad i för 15 år sen så finns det väl ingen jag kan klandra även om skammen finns där? Eller ska jag sura på polarna som var med?

Håller med du Chrille...

Jag förstår inte denna ansvarsfrihet som så många vill hävda hela tiden, att någon annan ska vara ansvarig för det man gör fel, alltid någon annans fel...

-Freddy-

Guest
MiZou skrev:
Men vad är lösningen då? Ska vi förbjuda allt i världen som kan leda till dåligt samvete? Det kan man väl räkna ut med en krita i arslet på en griffeltavla att hon nån gång tänkt "hmm, undrar om det här är så jävla smart" men ändå gjort det...Om min polare dör i en olycka som han själv åsamkat sig genom galen körning så är det naturligtvis jättehemskt och jag skulle må piss och gråta tills tårarna tog slut osv, men i sak så har han ju sig själv att skylla och inte hondas tekniker som gjorde det möjligt att köra hojen så förbaskat snabbt!

Nej, men man behöver inte kasta skit på någon som gjort misstag som fått stora konsekvenser i stil med; "skyll dig själv, sluta lipa i tidningen, hon vill inte jobba pga lathet" etc.

Och även om du kan räkna ut att hon tänkte att det kanske inte är så smart så kan du inte räkna ut varför hon gjorde det. Så vad är det som är så självklart fel av det hon gjorde just då?

Fluffig

Vill men kan inte
Gick med
19 Jul 2005
Hoj
SV 650
Iinte?

MiZou skrev:
Jag tror inte att någon här uttryckt det som så att hon inte har rätt att ångra sig, ...

Där tycker vi nog olika för jag får definitivt intrycket att många anser att hon får skylla sig själv och i princip bara ska glömma och gå vidare.

Men om hon nu påminns med jämna mellanrum om filmen är det knappast lätt att gå vidare. Alla har inte den förmågan och om släkten tar avstånd från henne lär hon påminnas om det ganska ofta.

Sen borde sjukvården satt in resurser tidigt för att hjälpa henne och inte bara låta henne gå och må dåligt. Även om har orsakat sin psykiska skada själv borde hon har lika stor rätt till professionell hjälp som den som bryter benet när han kör skidor. Men tyvärr funkar det i så i vårt samhälle.

Vi kommer att fortsätta göra korkade saker för det är en del av att leva och ibland kommer vi undan med det och går vidare men några behöver hjälp och då borde de också få det.

Det kostar mindre att sätta in resurser snabbtän att låta människor gå och må dåligt under lång tid ( gäller både fysiskt och psykiskt)

-Freddy-

Guest
MiZou skrev:
Håller med du Chrille...

Jag förstår inte denna ansvarsfrihet som så många vill hävda hela tiden, att någon annan ska vara ansvarig för det man gör fel, alltid någon annans fel...

Ok, jag förstår inte den här ansvarsfrågan att alltid är det ens eget fel för det man gjort fel. Alla lever inte med samma uppväxt & omgivning - vilket är två stora faktorer som styr människan.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Freddy82 skrev:
Nej, men man behöver inte kasta skit på någon som gjort misstag som fått stora konsekvenser i stil med; "skyll dig själv, sluta lipa i tidningen, hon vill inte jobba pga lathet" etc.

Och även om du kan räkna ut att hon tänkte att det kanske inte är så smart så kan du inte räkna ut varför hon gjorde det. Så vad är det som är så självklart fel av det hon gjorde just då?

Absolut ingenting var fel i det hon gjorde, det är bara hon som drabbats av kasst samvete, det är ju knappast så att man ser posters av henne runt om i stan varenda dag, och hur många har egentligen sett filmen ens?

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
- hoppa från planet utan fallskärm

Just det här ångrar jag verkligen att jag gjorde för 10 år sedan, när jag bara var 20 år och myndig sedan ett par år.

Nu vill jag alla som såg mig hoppa glömmer bort det. Dessutom vill jag ha pengar för besväret också. Ok att jag fick pröjs för att hoppa, men jag visste inte då att jag borde tagit bättre betalt eller inte hoppat alls.

Jag säger helt enkelt som Penti-varg i fablernas värld: "Tyck synd om mig, vad får jag?" (med finsk brytning).

För det är ju vad det handlar om. Tyck synd om mig. Det går inte att spola tillbaka tiden. De beslut man fattar får man leva med, även de dåliga. Det borde hon faktiskt ha förstått vid 23 års ålder. Och ja, jag ha sympati med att hon ångrar sig, tycker att det är pinsamt osv osv osv, men vad vill hon egentligen? Har man producerat en film, och haft kostnader för detta, drar man ju inte tillbaka filmen bara för att en av skådisarna ångrat sig. Denna typ av skådespelare kallas i andra sammanhang för divor.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Fluffig skrev:
Där tycker vi nog olika för jag får definitivt intrycket att många anser att hon får skylla sig själv och i princip bara ska glömma och gå vidare.

Men om hon nu påminns med jämna mellanrum om filmen är det knappast lätt att gå vidare. Alla har inte den förmågan och om släkten tar avstånd från henne lär hon påminnas om det ganska ofta.

Sen borde sjukvården satt in resurser tidigt för att hjälpa henne och inte bara låta henne gå och må dåligt. Även om har orsakat sin psykiska skada själv borde hon har lika stor rätt till professionell hjälp som den som bryter benet när han kör skidor. Men tyvärr funkar det i så i vårt samhälle.

Vi kommer att fortsätta göra korkade saker för det är en del av att leva och ibland kommer vi undan med det och går vidare men några behöver hjälp och då borde de också få det.

Det kostar mindre att sätta in resurser snabbtän att låta människor gå och må dåligt under lång tid ( gäller både fysiskt och psykiskt)

Jag ser det inte som att vi har några direkta åsiktsskillnader här...jag tycker att hon har all rätt hon vill att må kasst, men det är trots allt hennes eget fel...

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Freddy82 skrev:
Ok, jag förstår inte den här ansvarsfrågan att alltid är det ens eget fel för det man gjort fel. Alla lever inte med samma uppväxt & omgivning - vilket är två stora faktorer som styr människan.

Jo, men där går vi ju bet. Annars bör ju bruden stämma skiten ur sina föräldrar...

Det MÅSTE i slutänden vara ens eget fel på allt man gör utan tvång.

Annars vill jag veta vems fel det var att jag slocknade i en hög på trettioårskalaset förra lördagen :) Var det den jäveln som bjöd på turkisk peppar eller mina föräldrar som inte lärt mig dricka på allvar?

men visst är det inte en helt självklar fråga i alla lägen.

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
Freddy82 skrev:

Jag håller med, men om det inte passar så finns det säkert stater som försöker se till att alla har samma jävliga förhållanden...

Men kom igen, om man växt upp i ett pissigt hem, behöver man då inte ta ansvar för de handlingar man gör?

Dufva

Guest
Har inte Sly Stallone gjort en p-rulle. Aftonbladet kanske skulle kontakta honom och fråga hur han klarade sig. Såg i en intervju att han ångrade sig fruktansvärt mycket och skämdes för det han gjorde men jag tror inte att han var sjukskriven i 8 år. :confused:

wizlow

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2005
Hoj
yamaha rd350
Det går inte och komma i efterhand och tycka så jävla synd om sig själv. hon var väl medveten om vad hon gav sig in på och får stå för konsekvenserna....
fan att hon ens kan få sjukskriva sig för det där. det är ju hemsk vad försökringskassans pengar går till. hon hade väl kunnat fortsatt spelat in porr om hon endå gick ner sig i träsket.

Det är ungefär som om jag skulle köpa en r1a sätta mig på den sen klota och bryta ryggen. Skulle ja då skylla på yamaha för att jag satt mig upp på den utan att vara mogen. Det finns ju faktiskt något som kallas eget ansvar!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
wizlow skrev:
Det är ungefär som om jag skulle köpa en r1a sätta mig på den sen klota och bryta ryggen. Skulle ja då skylla på yamaha för att jag satt mig upp på den utan att vara mogen. Det finns ju faktiskt något som kallas eget ansvar!

....ja, men du skulle må lika risigt med bruten rygg oavsett om du klandrar yamaha eller skyller dig själv...

Hon får inte pengar för att spelat in en porrulle som hon sedan ångrar. Hon är sjukskriven för att hon mår psykiskt dåligt...

Edit1:
Jag har en gammal skolkamrat som körde på fyllan, krockade så hans kompis ,som åkte med avled...
Han blev förutom straffad för det hela sjukskriven efteråt eftersom han mådde piss trots att han inte skyllde på någon annan!

Man kan stå för vad man gjort men må lika pissigt för det iaf! Det är skrämmande att se hur lite empati som verkar finnas hos den yngre generationen...

Last edited:

MiZou

Ny medlem
Gick med
7 May 2005
Hoj
Hojlös
korvgubbe skrev:
Man kan stå för vad man gjort men må lika pissigt för det iaf! Det är skrämmande att se hur lite empati som verkar finnas hos den yngre generationen...

du korvis, tror du inte att empatin kommer med erfarenheten? jag tror nog att du gått samma stig själv...man utvecklas ju och inser att saker man tycker kanske inte är helt applicerbara på det övriga livet och att man kanske bör byta uppfattning...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
MiZou skrev:
du korvis, tror du inte att empatin kommer med erfarenheten?..

Ja, min empati har växt sig starkare med åldern men jag pratar om lägstanivån som verkar ligga kring 0 i mångas fall.... Så lågt kan jag inte minnas att min låg ens när jag var som mest osnuten....

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024