Spielberg slut som artist?!?!

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
P@trik skrev:
Men du kan inte påstå att slutet håller nått vidare.
Jo, känns som det var enda möjligheten till icke utrotning av männsikorna.

Enda invändingen skulle då vara att dessa skröppelskin från rymden hade planerat detta jättelänge, grävde ner podarna i god tid i förväg, men missade den lilla detaljen att det de ska leva på och odla med kan innehålla saker som är skadligt...

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Solid snake skrev:
Har du sett serien "Taken" eller? Den är bra som fan.
Det är möjligt, har inte sett den men då jag skrev att han inte gjort nånting superduper på 12 år så menar jag förståss att han inte regisserat nånting superduper på 12 år. Producera kan alla med pengar göra.

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
Filmen var helt OK men jag blev iaf rätt så rädd ibland när jag såg den på Bio.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
morlock skrev:
2007 blir isf återkomsten för mr. Spielberg. :corn
Jag tror det kan bli superbra eller skitsämst. Jag tycker dom borde låta Indiana vara ifred. Fast jag kommer garanterat se den direkt. :)

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Jag tappade lusten på filmen ungefär 10 minuter in när en videokamera visar sig att fungera.....och när sedan lill-tjejen började tok-skrika brast det helt och jag hade väl inte ngn direkt objektiv syn på resten av filmen....

Ingen som sett den äldre versionen och kan kommentera om det faktiskt är mera Hubbard-trams...? iofs så är ju inte Travolta med...så... :crash

Jag trodde stenhård på fågelinfluensan på slutet....?!?!!? :D

(har bara stor TV och inte ngt vidare ljud (bor i lgh) så jag kan inte kommentera det.... :öl )

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Fy i helvette villken satans skit film det där är. Vill ha tillbaka dom dära 90minutrarna som fröken spilberg snodde av mig med sin skit film. :4skrika :mad:. Hoppigare än så där kan en film inte bli, aja fanns ju en tuff sak, ovädret i början när blixtarna slog ner. Fyyy, den filmen försvann snabbare från datorn än vad den kom ner.

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
Alex.J skrev:
Filmen var helt OK men jag blev iaf rätt så rädd ibland när jag såg den på Bio.

rädd :va för vadå???

de flesta som tycker den e bra verkar mest komma ihåg de grymma ljudet...

men som med de flesta nya "storfilmer" som kommer.. så e de oftast bara massa specialefekter å bra ljud som bländar publiken så den oftast kassa handlingen inte blir så uppenbar.

tacka vet jag "den längsta dagen" "das boot" "stalingrad" å gamla clintanfilmer (i clintanfilmerna suger ju handlingen ibland, men clintan e ju med :D )

Alex.J

....
Gick med
28 Sep 2003
Hoj
Hojlös :(
heimdal skrev:
rädd :va för vadå???

de flesta som tycker den e bra verkar mest komma ihåg de grymma ljudet...

men som med de flesta nya "storfilmer" som kommer.. så e de oftast bara massa specialefekter å bra ljud som bländar publiken så den oftast kassa handlingen inte blir så uppenbar.

tacka vet jag "den längsta dagen" "das boot" "stalingrad" å gamla clintanfilmer (i clintanfilmerna suger ju handlingen ibland, men clintan e ju med :D )

Ljudet och när dom precis kommer ner i källaren... lite Alien över det hela just då.

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
heimdal skrev:
Aaaah det är filmer det! :öl Das boot directors cut, det är grejer det.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Chris Ash skrev:
Den är bäst, helt enkelt....

Den har verkligen exceptionellt lite att göra med världarnas krig. Att ens nämna dem i samma tråd borde ligga till grund för permban. Maken till skräpfilm har jag aldrig sett. Spielberg måste ju ha börjat supa eller nåt. Eller kanske blivit scio han med.

Det var iofs inte något scioblaj i filmen, storyn var inte speciellt mycket starkare ens i boken. Tvärtom, boken handlar nästan bara om utrotningen och marsianernas plötsliga död när de inte kan anpassa sig. I filmen försökte de ha nån annan huvudstory med familjen inblandad. Det gick åt helvete.

IMHO, hade marsianerna tagit livet av den skrikande ungen direkt, ihop med denfelandelänkenbrorsan, och sedan gett Tom tillbaka F-18 planet från hans enda coola film någonsin då hade det varit en bra film!

Edit; UNTIE i say!!!

Last edited:

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Håller med de flesta här.

Krymmt ljud, kewla äcksplosioner osv men som helhet var den ganska patetiskt. Slutet var skrattretande dåligt föffan..! Makalöst B.

Vissa scenar va la ok som när monstren jagar scio-Tom nere i vinkällaren, men som helhet var den mest jobbig.

Vi får hoppas att filmen aldrig tv-sänds så att tevensignalerna inte når rymden och plockas upp av en främmande civilisation för isf kommer vi framstå som zatzymuppar allihopa på denna blåa planeten. :död

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Zee skrev:
...plockas upp av en främmande civilisation ...

Kommer direkt att tänka på en annan rymdfilm... Vad heter den, med Tim Allen tror jag det är. Fantastiskt rolig är den iallfall...

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
t-rex skrev:
Kommer direkt att tänka på en annan rymdfilm... Vad heter den, med Tim Allen tror jag det är. Fantastiskt rolig är den iallfall...
Galaxy quest. Den är kul. Spaceballs är också kul. Och nu ska min offtopichjärna hålla käft. :tungan

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...