Erics 1000s
Ny medlem
Vi tycker och tror olika...
Broder,
Om vi för ett ögonblick bedömer detta från ditt valda ”säljperspektiv” så låt oss först se klart och objektivt på detta. Detta handlar om en kurs (på fel plats i förhållande till var de flesta RR aktiva bor) som dessutom förutsätter en vilja och motivation till att ”göra ngt nytt” inom ett område som nog de flesta av de påtänkta deltagarna är långt ifrån bekanta med. Skulle önska att vi tonar ner ”kund & köp/säljperspektivet" eftersom det inte riktigt platsar här.
Dvs att få rätt antal deltagare för kursstart handlar inte om hur bra säljargument eller duktig marknadsman/kvinna du än är eftersom så (och som det visat sig x2) få privatpersoner/intressenter överhuvud taget kan tänka tanken att vilja/våga att jobba med sponsorer. De allra flesta vill bara ha en kul hobby på 2-hjul och stannar där – ok?
Så, jag ber dig försöka se saken från verkligheten och utifrån var vi idag befinner oss inom sport/sponsorengagemang inom Svensk RR – det är helt enkelt för få intressenter som (oavsett prislapp/innehåll på en kurs el vem som står bakom) vill el. vågar ta steget. Och vi kan bolla nya argument från vilken vinkel du vill och säkert också betala folk för att gå en sponsorutbildning – det förändrar ingenting alls. För OM inte viljan finns i dig/ditt team till att engagera dig/er i sponsorarbetet så händer ingenting, och då är det rätt självklart att inte anmäla sig till en kurs, eller? Det inte mer att orda om som ser det.
Viktigt var du än befinner dig,
För all utbildning el. kursverksamhet bygger slutresultatet på hur motiverade, engagerade och intresserade deltagarna är att VILJA förändra och förbättra sina resultat. Har man inte samsyn på detta så spelar valet av kurs/lektyr tid el kostnad ingen roll, det ger inte avsett/tänkt resultat.
Att jag sen på SH (med en dåres envishet?) och med ett bra och användbart koncept försöker öppna folks sinnen till att börja arbeta med partners att KUNNA utöva sin hobby med ”andras ekonomi” är mest för att bevisa för andra belackare att det faktiskt GÅR om man vill, har rätt verktyg och metodik.
En eloge till detta initiativ som jag hoppas genererar några PM till ”Bivius”
/Eric
Du är ju säljare i grunden, inget fel alls med det - samma här. Men du gör också det största klassiska felet många säljare gör. Vid motgång, eller mindre lyckat resultat skyller du på din marknad/kunden istället för din egna insats.
Slarvig översättning på ditt uttryck - Idag sålde jag inget vilket väl speglar att marknaden eller mina potentiella kunder inte agerar så som de bör göra, dvs köpa mitt koncept.
Så jag hoppas de klarar sig själva, och med tiden kanske folk blir så kloka att de köper av mig...
Det du bör göra, (konstruktivt eller inte..) är att fundera över vad DU ska göra annorlunda för att kunden IDAG ska köpa ditt koncept.
Hur mycket erfarenhet du än har.. håller de inte att skylla på omgivningen, den duktiga säljare anpassar sig till omgivningen för att lyckas.
Lycka till
Broder,
Om vi för ett ögonblick bedömer detta från ditt valda ”säljperspektiv” så låt oss först se klart och objektivt på detta. Detta handlar om en kurs (på fel plats i förhållande till var de flesta RR aktiva bor) som dessutom förutsätter en vilja och motivation till att ”göra ngt nytt” inom ett område som nog de flesta av de påtänkta deltagarna är långt ifrån bekanta med. Skulle önska att vi tonar ner ”kund & köp/säljperspektivet" eftersom det inte riktigt platsar här.
Dvs att få rätt antal deltagare för kursstart handlar inte om hur bra säljargument eller duktig marknadsman/kvinna du än är eftersom så (och som det visat sig x2) få privatpersoner/intressenter överhuvud taget kan tänka tanken att vilja/våga att jobba med sponsorer. De allra flesta vill bara ha en kul hobby på 2-hjul och stannar där – ok?
Så, jag ber dig försöka se saken från verkligheten och utifrån var vi idag befinner oss inom sport/sponsorengagemang inom Svensk RR – det är helt enkelt för få intressenter som (oavsett prislapp/innehåll på en kurs el vem som står bakom) vill el. vågar ta steget. Och vi kan bolla nya argument från vilken vinkel du vill och säkert också betala folk för att gå en sponsorutbildning – det förändrar ingenting alls. För OM inte viljan finns i dig/ditt team till att engagera dig/er i sponsorarbetet så händer ingenting, och då är det rätt självklart att inte anmäla sig till en kurs, eller? Det inte mer att orda om som ser det.
Viktigt var du än befinner dig,
För all utbildning el. kursverksamhet bygger slutresultatet på hur motiverade, engagerade och intresserade deltagarna är att VILJA förändra och förbättra sina resultat. Har man inte samsyn på detta så spelar valet av kurs/lektyr tid el kostnad ingen roll, det ger inte avsett/tänkt resultat.
Att jag sen på SH (med en dåres envishet?) och med ett bra och användbart koncept försöker öppna folks sinnen till att börja arbeta med partners att KUNNA utöva sin hobby med ”andras ekonomi” är mest för att bevisa för andra belackare att det faktiskt GÅR om man vill, har rätt verktyg och metodik.
En eloge till detta initiativ som jag hoppas genererar några PM till ”Bivius”
Ok, nu hade jag inte sett den här tråden, men jag tycker det är ett bra initiativ.
Då jag själv är för gammal och talanglös för att syssla med roadracing, erbjuder jag mig att personligen sponsra någon yngre talang med halva avgiften om kursen skulle hållas igen.
Mitt enda krav på motprestation är att du efter genomförd kurs skriver en utvärdering i den här tråden.
Någon mer som ställer upp för svensk roadracing?
/Eric