Ny kursinbjudan 5 -6 november, preliminär plats: Scandic Hotel Järva Krog, Stockholm
Med fler förhandsintressenter gör vi nu ett nytt försök att genomföra kursen,
Du som är seriöst intresserad om ämnet föranmäler dig direkt. Du får då ett svarsmejl med hemläxa, något du MÅSTE ha gjort klart före kursstarten. Denna hemläxa utgör en del till din personliga handlingsplan och tar säkert lite tid för dig att, göra vilket innebär att du behöver
anmäla dig före 16 oktober för att undvika ev. stress.
Anmälan via mejl:
eric_hulth@hotmail.com
Översikt om företag & t ex. sponsring
I Sverige finns det enl. SCB ca 920 000 företag, varav 99,4% är företag består av 0-49 anställda. Sveriges företag spenderar totalt sett enorma summor på sponsring och event vilket vi naturligtvis ser att du som utövare av Mc-sport kan utveckla till din fördel.
• Sponsring omsatte år 2010 hela 5,3 miljarder (8,5 %*)
• Olika event i marknadsföringssyfte omsatte 2,6 miljarder (4,3 %*).
Det innebär också att sponsring är tredje största biten av hela reklamomsättningen, endast överträffad av dagspress- och internetannonsering.
*= av total omsättning för mediereklam enl. Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).
OBS! Interna företagsevent räknas inte in i här. Sponsrings & Eventföreningen mätte detta till ca 2,1 miljarder under 2010.
Varför skall man gå denna kurs?
Först benar vi ut skillnaden på sponsring och (dold)välgörenhet. Vi ser sedan till att du som deltagare får de verktyg, argument och handlingsplan för att på egen hand (oavsett var du än befinner dig klass/ålder/målsättning) kan kontraktera nya partners. Vi genomför gruppövningar, tar oss igenom hur du bemöter de vanligaste invändningarna om motorsport och hur du bör agera för att få nya partners. Din vilja och målsättning är oavkortat de viktigaste förutsättningarna för att få ut maximalt ur denna helg.
Summerat;
Vi vet alla att kön av personer/verksamheter som vill bli sponsrade bara växer – däremot
ökar inte mängden sponsorpengar i samma takt. Kursen ger dig personliga förutsättningar att övervinna ev. utmaningar och ger svar på hur just du lyckas med sponsorarbetet och undviker de vanligaste fallgroparna.
Är du fortf osäker om vad kursen innebär så läs gärna hela tråden igen.
Mvh
/Eric