Spontanåka-tråden!

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Helvete, YR fick rätt. Men jag ger mig inte ännu. Slutar det bara regna så tar det nog bara någon timme innan det är hyggligt torrt. Skjuter fram planerad start till sju-hugget, är det inte körbart då kör jag upp två nyvässade blyertspennor i näsborrarna, skallar köksbordet och går och lägger mig.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
BTW inga här mer än jag som kör cross?

räknas enduro? glad amatör och nybörjare men jag skumpar runt ute i tunatorp ibland. Första sommaren jag testar så farten och flåset är inte riktigt med ambitionen och viljan, men jäklar vad skoj det är.

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Helvete, YR fick rätt. Men jag ger mig inte ännu. Slutar det bara regna så tar det nog bara någon timme innan det är hyggligt torrt. Skjuter fram planerad start till sju-hugget, är det inte körbart då kör jag upp två nyvässade blyertspennor i näsborrarna, skallar köksbordet och går och lägger mig.

Rätt inställning!

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
räknas enduro? glad amatör och nybörjare men jag skumpar runt ute i tunatorp ibland. Första sommaren jag testar så farten och flåset är inte riktigt med ambitionen och viljan, men jäklar vad skoj det är.

Jag skaffade mig precis en ktm 525 igen dock en SX så inte vägreggat har tänkt köra lite i skogen.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Min exc är inte besiktigad och påställd. Rullar upp den på släp och drar ut till tunatorp och kör. Bra spår som de sköter om, trevligt sällskap att snacka lite strunt med när man vilar.

Hänger gärna med och kör lite gata någon gång om det passar, har prenumeration på tråden nu i alla fall. Är varken knäskrapare eller toppfartsdåre så jag hoppas man kan hänga med :)

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Min exc är inte besiktigad och påställd. Rullar upp den på släp och drar ut till tunatorp och kör. Bra spår som de sköter om, trevligt sällskap att snacka lite strunt med när man vilar.

Hänger gärna med och kör lite gata någon gång om det passar, har prenumeration på tråden nu i alla fall. Är varken knäskrapare eller toppfartsdåre så jag hoppas man kan hänga med :)

Jag kan inte säga att jag är en hejjare på knäskrap eller toppfart häller, men häng gärna med ut och kör.

I helgen har jag tänkt åka om vädret tillåter iaf!

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Jag kan inte säga att jag är en hejjare på knäskrap eller toppfart häller, men häng gärna med ut och kör.

I helgen har jag tänkt åka om vädret tillåter iaf!

Hänger gärna på en runda på lördag under dagen om någon skall ut då. Kvällen skall ägnas åt theArk och :fyllisar sålunda planerar jag inte framföra fordon under söndagen...

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Steven Fiskmås... Var det du och din Gixxer jag såg komma körandes utanför Kungsmadsskolan i eftermiddags? Typ vid 17?

Är det bara jag som inte kör i regn? ... fan att jag inte har kvar motarden :huvet

Tricku

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
Mt07-15
Steven Fiskmås... Var det du och din Gixxer jag såg komma körandes utanför Kungsmadsskolan i eftermiddags? Typ vid 17?

Är det bara jag som inte kör i regn? ... fan att jag inte har kvar motarden :huvet

Nej jag ger mig inte ut i regnet, rena plågan att köra då.

imp4ct

Ny medlem
Gick med
10 May 2010
Hoj
ktm 250 sx-f 2009
Okej ska vi sattsa på en körning lördag eftermiddag med start 15.00 från statoil teleborg?
Hur låter det för er andra?

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16

Det var jag på väg hem från jobbet. Fuskade och körde till jobbet utan stället...och tänkte åka hem och svida om för lite lite kvällskörning, men tji fick jag! Hatar att köra i regn, men har man tagit hojen till jobbet måste ju fanskapet hem!

Okej ska vi sattsa på en körning lördag eftermiddag med start 15.00 från statoil teleborg?
Hur låter det för er andra?

Blir tufft för mig i helgen, men imorgon sticker jag ut vid 17-18 tiden om vägarna är torra. Prognosmässigt ser det ju tufft ut...men polman och co har ju haft fel förr!

Last edited:

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Det var jag på väg hem från jobbet. Fuskade och körde till jobbet utan stället...och tänkte åka hem och svida om för lite lite kvällskörning, men tji fick jag! Hatar att köra i regn, men har man tagit hojen till jobbet måste ju fanskapet hem!

Blir tufft för mig i helgen, men imorgon sticker jag ut vid 17-18 tiden om vägarna är torra. Prognosmässigt ser det ju tufft ut...men polman och co har ju haft fel förr!

Jo, fast för min del är det ingen fara. Mitt bakdäck är tok-slut och jag får mitt nya på torsdag. Så i helgen blir det körning... om vädergudarna bjuder på något annat än regn och hagel(?!)

Steven Fiskmås

Sporthojsnörd
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Speed Triple -16
Nu ser vädret riktigt okej ut, jag kan ansluta 18:30 vårt syns vi?

...och så kom regnet igen.

Om det inte kommer mer regn nu resten av eftermiddagen kanske det hinner torka upp och i så fall är jag på!

är det torra vägar så ses vi i allén 18:30...eller?

ps. hann faktiskt ut en runda idag på morgonen, bara en 30 minutare innan jag insåg att jag fan inte är karl nog att få upp min hoj på slangen på tvåan hur jag än försöker (tycker ettan är lite väl hetsig väl där uppe och växla på slangen är fan inte att tänka på när man är inkompetent som jag), så jag åkte till jobbet och gjorde rätt för mig istället ds.

Last edited:
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...