Sport Produktion tråden!

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
... det är lite halvsvårt att få till en highsider genom gaspådrag ut ur kurvorna....

Det är väl en poäng som inte går som inte går att bortse ifrån. Det var nära att jag gjorde en på Gotland Ring i helgen. En 1000RR - 07 är inte aldeles gratis att high sidea. Jag antar att det gör ont också.:rolleyes:

Räknar man på vad man köper en 600:a eller en 1000 för så måste det ju bli billigare att mula min hoj som kostar 19 tusen jämfört med en hoj som kostar allt från det dubbla till det fyrdubbla om inte mer ibland.

OK! "Billigt att krascha" gäller alltså under förutsättning att hojen är billig om jag sammanfattar era svar. "Låg vikt och fart sparar pengar vid krasch" Det kan jag också köpa. Tack för alla svar.

Last edited:

Zenit

Gick med
12 Oct 2004
Hoj
hojlös
Lycka till alla ni frusna som e på anderstorp och leker i den hemska kylan. Finns säkert inget grepp o marken o de e bara o krypa runt. Nä tacka vet jag att få va i uppvärmd skola och räkna matte idag. Inte de minsta avis på er :näsblod

RR ABBE

Det är rätt kul ändå...
Gick med
9 Nov 2003
Hoj
Tuono factory V4, Ducce 999 och en räser :)
I lördags var det IS i karusellen!!!
Alla i depån fick köra ut på banan med sina bilar och försöka köra bort isen!

Natten mellen fredag och lördag var det -4grader.
Lyckligtvis blev det lite varmare mellan lördag och söndag eftersom jag sov i tält i depån (hade dock värmefläckt annars hade jag nog inte överlevt).

Första träningen på söndagen var svinkall och man fick bara sporadisk värme i däcken, men till racet hade solen krupit fram så tiderna kröp ner efterhand som förtroendet för däcken steg.

Jag tog som vanligt starten och höll ut några varv innan Erik Koss kom förbi och eftersom jag bara ville ta mig säkert i mål och bärga total segern så lät jag honom sticka.
Terese Sherp och jag fick lite fajt ett par varv från mål men jag kunde hufsat lätt hålla undan till linjen och med min andra plats säkra titeln.

Tack för de här åren nu ska jag försöka sälja hojen och hitta nått annat att köra, vad återstår att se.

Första stoppet för mig blir Malaysias GP nu till helgen.
Sticker på onsdag och returen hem blir inte förrän nångång i April nästa år:tummenupp

Ha en bra vinter allihop.
Hälsningar Stefan.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Detta står i sista SVEMO protokollet:

87. LISTA ÖVER MC I SP-KLASSEN
Listan tas fram inför 2008.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...