SportExpressen - SM Anderstorp

JTarnstrom

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Monark
Närhet till storstäderna lär vi inte få se inom överskådlig framtid. Därför är tv-sändningar så viktiga. Tyvärr är det så att en del av de banprojekt som har bedrivits varit så storslagna att de har gått i stå. Enköpingsprojektet är ett sådant exempel. Vem fasen vill ha en ovalbana i Sverige? Vi behöver relativt enkla banor med bra faciliteter men sådana projekt verkar ju inte bedrivas. Nu har vi ju i och för sig fått igång banan i Sturup och Björkvik kanske kommer att bli av någon gång i framtiden, men annars ser det mörkt ut på banfronten. Då tror jag mer på att rusta upp befintliga banor, skapa samarbeten med hotell (så att folk kan köpa familjepaket med övernattning och kringaktiviteter för hela familjen). Hojåkarna verkar ju vara benägna att ta sig en åktur så de lär nog kunna ta sig till banorna ändå men det gäller att nå utanför hojkulturen om sporten ska växa. Likaså tror jag på samarbeten med hojträffar av olika slag (samma sak för bilsporten. Tidningen Bilsports träffar drar ju storpublik jämfört med STCC.). Det finns mycket att göra utan att behöva bygga nya banor (även om jag själv gärna skulle se en som låg lite närmre Tjockhult).

Tärnström

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...