_rills_
Guest
Aja det blir ett bakdäck i allafall =)
Tja!
Är det inte nån mer än jag som är sugen på att dra ihop nån grillkväll med lite hojfolk?
Jag grillning låter göjj nu när semestern börjar imorn!!!
Behöver ett råd också grabbar!!! Funderar på att byta min kolfiberdämpare + ca 1500 mot ett akra hel system (med en liten buckla, 20 x 25 mm, 5 mm djup). Då får man väl skaffa pc3 och mappa om o allt vadfan man nu gör för att det ska bli mer o åka med. Åsikter tack!!
Det ett helsystem gör förutom eventuellt högre ljud(så alla hör hur du kör?) är att ge lite högre effekt på högre varvtal. Det man förlorar är den effektökning på mellanvarv som Suzukis ingenjörer har trollat fram med hjälp av den elektriskt styrda avgas "bromsen". Det jag menar är att det du vinner med helsystemet i form av ökad toppeffekt förlorar du i minskad smidighet och denna egenskap är det jag gillar bäst på K2rna och saknar på min K7:a.
Det ett helsystem gör förutom eventuellt högre ljud(så alla hör hur du kör?) är att ge lite högre effekt på högre varvtal. Det man förlorar är den effektökning på mellanvarv som Suzukis ingenjörer har trollat fram med hjälp av den elektriskt styrda avgas "bromsen". Det jag menar är att det du vinner med helsystemet i form av ökad toppeffekt förlorar du i minskad smidighet och denna egenskap är det jag gillar bäst på K2rna och saknar på min K7:a.
Om du vekligen tycker att du saknar toppeffekt (tror jag faktiskt inte) så rekomenderar jag helsystem och mappning, inte annars. Sedan är det ju så att turbo är det enda som leder ända fram när man börjar leka med trimning, allt annat ger så liten effektökning på en K2:a i förhållande till kostnaden att det är tveksamt att lägga pengar på för gatkörning.
Istället föreslår jag att du använder pengarna till att kolla upp varför din hoj går ryckigt på tomgångsvarv och strax ovanför, sedan är nästa steg ev turbokonvertering men träna mer på körningen först. En konvertering bör ge ca 240hk på slangen och jag garanterar att du inte kommer att vilja ha mer när du har provat det Vid "vanlig" körning gör de flesta torbokonverteringar att hojen blir svårkörd, detta gäller då speciellt snabb kurvtagning och det krävs en duktigare gashand för att dosera rätt effekt i alla lägen.
Jag grillning låter göjj nu när semestern börjar imorn!!!
Behöver ett råd också grabbar!!! Funderar på att byta min kolfiberdämpare + ca 1500 mot ett akra hel system (med en liten buckla, 20 x 25 mm, 5 mm djup). Då får man väl skaffa pc3 och mappa om o allt vadfan man nu gör för att det ska bli mer o åka med. Åsikter tack!!
Japp kanon Raffe med varningar så här på forumet så man vet om man bör ta det extra lugnt någonstans!
Gick fort att få nytt bakdäck från www.dackonline.se ...fick det hemkört till dörren med posten idag,,,, beställde det i måndags
Då är det bara jobbet med att lägga på det
då föreslår jag att du har av dig till Racerraffe online brukar hålla till i fmck lokalen, han har precis skolat om sig till däck ingenjör ! och skall snart öppna ny däckfirma !
Japp ska ta och boka in tid hos RacerRaffes online för däckbyte
Är ju jätte bra att träna lite när han ska snart öppna ny däckfirma
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |