Sporthoj Boden

_rills_

Guest
Verkar ju bli regn i morgon =( aja tidigare lovade dom ju bra, vi får vakna och se hur det blir :D

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Om ni far ut på nån kvällstur får ni gärna höra av er så hänger jag på.
Sitter hemma med junior hela dagarna

_rills_

Guest
Ok =) har du nått nummer man kan nå dig på?
skickar ofta ut sms till hojfolket jag har på telefon när jag åker ut :)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Fällforskursen den 7 september

Fällforskursen den 7 september
Anmälan sker på

smcvasterbotten@hotmail.com

Ange namn och antal personer och telefonnr så blir ni anmälda.
Betalning på plats på banan. 300 kr för SMC medlem, 400 kr för icke SMC-medlem.

Klart som gyttja:tummenupp

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Anmälan inskickad!
hur kommer upplägget vara? som på bkk i skelfeteå ifjol eller?

Ungefär så ja... En BKK light som vi kallar det, en teaser för att ni miffon skall få tummen ur och anmäla er till dom stora grabbarnas kurser på Mittsverige eller nu snart på Kemora...:tummenupp :)

_rills_

Guest
Ungefär så ja... En BKK light som vi kallar det, en teaser för att ni miffon skall få tummen ur och anmäla er till dom stora grabbarnas kurser på Mittsverige eller nu snart på Kemora...:tummenupp :)

jag hade tänkte fara till kemora, men har man inte möjlighet att få ledigt för nån av körningarna så är det inte lätt :p hoppas på att jag har semester rätt period nästa år så man kan åka på nått liknande :D

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
jag hade tänkte fara till kemora, men har man inte möjlighet att få ledigt för nån av körningarna så är det inte lätt :p hoppas på att jag har semester rätt period nästa år så man kan åka på nått liknande :D

Du är så välkommen då. Jag hoppas bara att vi har möjlighet att köra kurser nästa år... Mittsverige går inte ihop, Kemora gör det...:)

_rills_

Guest
vad synd att mittsverige inte går ihop, för lite folk?
Passar tiden så kommer jag dyka upp =)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
vad synd att mittsverige inte går ihop, för lite folk?
Passar tiden så kommer jag dyka upp =)

Ja, för lite folk. I södra sverige är kurserna fulla hela tiden. I Norrland klagas det över att ingenting händer. När det då händer så kommer ingen. Norrlänningarna kanske inte behöver utbildas?:tungan

_rills_

Guest
var ju synd, tror det kan ha och göra med att det ändå är ganska långt att åka till härösand, tillexempel. om man ska betala resa och boende själv.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
var ju synd, tror det kan ha och göra med att det ändå är ganska långt att åka till härösand, tillexempel. om man ska betala resa och boende själv.

Det är bara en fråga om intresse.:) Sen tror jag att folk gärna skulle betala för det om dom visste hur skoj det är. Dom som kommer på våra kurser är dom som varit med förut, dom vet att det är det roligaste man kan göra på en hoj. Om man dessutom är nåhra stycken och delar på bil och släp så blir det ju inte dyrt. Folk åker ju flera hundra mil på träffar för att supa, ÅKA hoj och ljuga, då kan man väl åka en liten bit för att ljuga och KÖRA hoj istället:)

Jag tror att många är fega helt enkelt. Man tror att man skall krascha på bana (vi har haft 2 avåkningar på fyra år på mittsverige) Eller så är man rädd för att man inte vill visa hur krattig man är på att köra cykel inför polarna. Då tycker man att det är bättre att vara krattig på gatan där risken att man kör ihjäl sej är 1000 gånger större...

Vi gjorde en liten enkät i somras nere på Falkenberg och det var många som sa just ovanstående, men dom hade farit på kursen iallafall, glädjande nog. Det intressanta var när vi frågade om dom hade tid att titta på hur krattiga dom andra var på att köra? Ingen av dom tillfrågade hade ens sett hur andra körde, dom hade fullt sjå med att hålla reda på sej själva, köra alla övningar och hålla sej på banan...:tummenupp

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Litet räkneexempel:

Skellefteå-Härnösand 72 mil t o r. Bil+släp kostar 20 spänn milen 1440,-
Kursavgift: 1150,-
Stuga: 400 spänn per natt

Dela det med tre pers i bilen dvs 480,- plus stuga 130,- plus kurs 1150

Summa 1760,- per pers och då får man ju en kurs på köpet:)

Åka på Deltaträffen från Skellefteå 86 mil, hojen kostar minst 50,- per mil dvs 4300,- plus stuga och sprit. Och då lär man sej inte ett skvatt annat än att man mår dåligt dagen efter.:gnissla :arsele

En vanlig kvällstur på 25mil kostar ju 1250 spänn???? Är det verkligen dyrt att då gå en kurs och träffa en massa roliga människor och dessutom bli en MYCKET bättre förare på köpet?

_rills_

Guest
Jag anser inte att det är dyrt, jag betalar lätt :D!!!

Man får ut så mycket mer av hojkörning än av att t.ex. supa.

Ska bara försöka övertala en massa folk att kunna fara, för sm sagt, kan man dela är det super, själv blir det tungt att ha råd med att åka iväg.

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Hojlös
Plockar du upp mig på vägen rills så är jag på det mesta det vet du:tummenupp

Är jävligt sugen att komma på den där BKKn faktiskt. Dock är det kanske jobbigt att köra typ 15 mil för att köra en hel dag sen 15 mil hem på KTMn :D Fast det är ju det mindre av problemen, man vet ju inte om man jobbar än eller inte.

Men antar att den i skellefteå ligger utan i fällfors eller vad det nu hette?

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Plockar du upp mig på vägen rills så är jag på det mesta det vet du:tummenupp

Är jävligt sugen att komma på den där BKKn faktiskt. Dock är det kanske jobbigt att köra typ 15 mil för att köra en hel dag sen 15 mil hem på KTMn :D Fast det är ju det mindre av problemen, man vet ju inte om man jobbar än eller inte.

Men antar att den i skellefteå ligger utan i fällfors eller vad det nu hette?

Eftersom gocartmänniskorna på Fastec Ring plötsligt skulle ha mer betalt än om vi hyr till exempel Mittsverigebanan så kommer vi hädanefter att lägga all kursverksamhet för Västerbotten på Fällforsbasen. När banorna är färdigbyggda nästa sommar så kommer vi att lägga storbanekurser där också. Det blir skitbra det:tummenupp

Ska bara försöka övertala en massa folk att kunna fara, för sm sagt, kan man dela är det super, själv blir det tungt att ha råd med att åka iväg.

Visst är det så. Men det är faktiskt billigare att köra bil och släp än att åka hoj, även ensam. Åtminstone om man har en något äldre bil och en nyare cykel. Dessutom så är man fräschare efter att ha kört bil plus att man får med sej lite bagage såsom verktyg, soppadunkar, depåstöd, däcksvärmre, flera skinnställ, sovgrejer, videokamera...ja, allt som man behöver...:)

Last edited:

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki

övertala mig lite så hakar jag på till fällfors, fan att man skulle ha sålt bakdäcket :huvet

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0