Sporthoj Boden

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Någon som har tänkt ut en bra väg till Mårdsel nu när det är vägbygge den vanliga vägen?

Som det ser ut med min planering så är jag lite osäker om jag hinner haka på (orgar en 40års fest för en kompis så det är lite pyssel..) men med ett bra vägval så löser det sig nog:)

Mr jojjeman

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2007
Hoj
GSXR 1300
Finns väl bara två vettiga alternativ till Mårdsel ?!,,,,Över Harads med några mils grus väg...eller den vi åkte ifjol fast detta år är det fläckvis vägarbete

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
hmmm hur många mil grusväg är det via harads ?
verkar ju vara hugget som stucket vilken väg man tar

_rills_

Guest
Det ska visst vara upprivet nu hela vägen till skogså, inte fläckvis längre..

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
26KM från edefors till Mårdsel.
Så kanske 2 mil med grus då.

Redigering:

Vart har dom annonserat att det skall vara fika där idag förresten?
Har inte sett något själv.

Last edited:

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Så har vi varit till Mårdsel och käkat burgare, de var speciellt goda när man inte hunnit med frukosten. Tack till Robban som ringde och väckte mig 10:15:tummenupp

:finger Till Vägverket som återigen inte märkt ut grussträckorna och speciellt stället som de sket i att märka ut förra året också.

Känns som om vägen till Mårdsel inte kommer att vara farbar med sport MC nästa år pga alla gupp och gropar och nu börjar även vägen spicka upp:huvet

Vi körde vägen över Brobyn på returen så vi slapp tråkvägen från Skogså-soptippen där det bara är grus numera.

Kul tripp annars men denna gång gick det i "custom" tempo så man hann med att kolla in sniglar och annat:D

Ett tack till Rille också som gav uttrycket mutterspridare ett nytt ansikte:D
Seriöst Rille, dags att gå loss på din hoj med lite låstråd eller?? Börjar vara väl så spännade att åka bakom dig:tungan

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
man ska nog snarare vara självmords benägen om man vill åka bakom rille :tungan , ingen som är sugen på att köra lite senare idag så man får köra på riktigt det var alldeles för :hojharley tempo igår för att kalla det mc åkning !

Last edited:

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Hoj
Hojlös
Fan man missar ju allt roligt när man bor här nere i träsket. Börjar bli lite avis måste jag säga, speciellt när ni var till min forma hemort, världsmetropolen Mårdsel. Betyder "Gudarnas stad" på samiska (kanske? vem vet) :tummenupp. Ska upp dit nu till helgen och fiska:D Hörde att det blivit mer eller mindre fiasko där i år med bara typ 35 personer som kom. Brukar bli så när mor och far inte tar tag i det där med marknadsförning :D

_rills_

Guest
Så har vi varit till Mårdsel och käkat burgare, de var speciellt goda när man inte hunnit med frukosten. Tack till Robban som ringde och väckte mig 10:15:tummenupp

:finger Till Vägverket som återigen inte märkt ut grussträckorna och speciellt stället som de sket i att märka ut förra året också.

Känns som om vägen till Mårdsel inte kommer att vara farbar med sport MC nästa år pga alla gupp och gropar och nu börjar även vägen spicka upp:huvet

Vi körde vägen över Brobyn på returen så vi slapp tråkvägen från Skogså-soptippen där det bara är grus numera.

Kul tripp annars men denna gång gick det i "custom" tempo så man hann med att kolla in sniglar och annat:D

Ett tack till Rille också som gav uttrycket mutterspridare ett nytt ansikte:D
Seriöst Rille, dags att gå loss på din hoj med lite låstråd eller?? Börjar vara väl så spännade att åka bakom dig:tungan

Jaja, nu ska vi inte vara den som är den raffe, du behöver inte köra med mig om du inte vill :arsele

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
19:00 okq8 dom som vill haka på tänkte man kör avan till lule hittar nått fik lr nå sen drar man björsbyn ?!? smedsbyn tillbax

_rills_

Guest
Fin körning igår, men nu kan det inte vara många sådana kvällar kvar

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...