Sporthoj.com önskemål

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Robban_C skrev:
Ett litet problem för de flesta men ett större för mig är att sidorna innehåller ett fel i ett Javascript nånstans. Detta märks inte för de flesta användare men för de som surfar från en dator med VS eller annan utvecklingsmiljö installerad så är det lite irriterande att alltid få upp den här alerten, se bilden.
Har man ingen utvecklingsmiljö eller scripteditor installerad så nöjer man sig antagligen med en liten gul varningsskylt längs ner till vänster (i statusraden). Detta om man använder IE.

Edit: I övrigt mycket bra site som tar upp alldeles för mycket av min tid. :) Keep up the good work.

Gå in på Internetalternativ/avancerat & klicka bort "Visa meddelande om alla skript fel"
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Nacka skrev:
Vad sägs om ett Recensionsforum ? Här kunde folk posta recensioner eller åsikter om allt från hojmodeller till enstaka produkter, tillbehör, etc. Jag söker ofta på forumet just för att se vad folk har tyckt om olika prylar eller hojar.

Kanon :tummenupp
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu finns det även så att sökresultaten visar hur många sidor, samt så kan du välja vilken sida att gå till.
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
R1 Uffe skrev:
Gå in på Internetalternativ/avancerat & klicka bort "Visa meddelande om alla skript fel"
Japp. Men jag åker på att göra det varje gång jag loggar in eftersom våra arbetsstationer _alltid_ startar upp med specifika standardinställningar som de hämtar över nätverket.

Ang MSIE som någon ovan skrev om:
Svart att tänka mig att där skulle vara fel. Sitter på en högskola där datorerna används bl a för programmering men installerats av våra servicetekniker. Datorerna använda för programmering i diverse olika sammanhang och är i övrigt imponerande driftsäkra. Men fakta kvarstår, där är faktiskt något fel i JavaScriptet.

Observera också att jag i övrigt uppskattar SH mycket.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Robban_C skrev:
Observera också att jag i övrigt uppskattar SH mycket.

nee! du klagar ju bara på mig !! snyft :(

hehe! Verkar inte vara nån annan som har problemet.

kanske du kan specifisera problemet lite mer genom att ge mig info om vilken script rad som det är fel på OSV..
 

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Swedie skrev:
nee! du klagar ju bara på mig !! snyft :(
:)))


kanske du kan specifisera problemet lite mer genom att ge mig info om vilken script rad som det är fel på OSV..
Jag håller lite koll på det där närmsta veckan och återkommer per PM eller mejl.
Keep up the good work!
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
Jag har inte orkat läsa igenom hela tråden, så jag vet inte om någon redan har föreslagit detta...

Men ett enduro-forum kanske skulle vara uppskattat.
 

sumpa

kan man röka röd diesel?
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Linköping (ryd)
Hoj
strypt kawasaki GPX600R -90
Jag skulle vilja ha en "visa alla sidor"-funktion, så att istället för att dela upp den i X antal sidor med 20 inlägg på varje så laddar man en enda låång sida med 50 inlägg på istället, så slipper man trycka "nästa sida" vart 20:e inlägg.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
sumpa skrev:
Jag skulle vilja ha en "visa alla sidor"-funktion, så att istället för att dela upp den i X antal sidor med 20 inlägg på varje så laddar man en enda låång sida med 50 inlägg på istället, så slipper man trycka "nästa sida" vart 20:e inlägg.

Det kan du ställa in själv i din profil under "Edit Options" och "Default Posts per Thread".
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Jag tycker att om man kan registrera sin användare så borde man också kunna avregistrera den om man vill...
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Sporthoj är flyttad till en ny server sedan en vecka tillbaka, hoppas det går lite snabbare nu än tidigare!
Dock är inte prestandan helt tillfredställande och servern behöver mera minne.
I nuläget är det endast 512Mb RAM, behovet är minst 700.

Är det någon som har kontakter på minne till Compaq ProLiant eller ännu bätter ,- Någon som har minnen liggande i skrivbordslådan.
Det ska tydligen vara ett sånt här minne,
256 MB DIMM (SDRAM, Reg 100 MHz)

Verkar inte vara nåt konstigt minne men jag vet att compaq kan vara lite kinkikga och speciella, säkert är det nån här som vet bättre :)

PM:a om Du kan hjälpa till.

/Nitrous
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
tycker den nya Sh.com blev sketabra!!! snygg som få:) kommer nu att öka mitt dagliga intag av SH från ca:3-4 timmar till 6 eller 7.
ska bli kul att se om nån firma nappar på butiken...
bra jobbat...
 

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Senare...
Har flummat lite på hur man kan förbättra köpes- och säljesdelarna av forumet, och här är det som jag har kommit på.

Lägg till ytterligare en kategori under både köpes och säljes, nämligen "delar och tillbehör". Detta för att göra det mer strukturerat och enklare att hitta det man söker.

Annonsmallar. En annons bör ha saluföremålet som ämnesrad, inte "Billigt!!!!" eller "PASSA PÅ!". För att undvika sådant så borde det krävas vissa uppgifter för att man ska kunna skicka in en ny annons, tex. Märke/modell, årsmodell, pris och kontaktinformation. Borde gå att lösa med små modifikationer. Märke och modell skulle man tex. kunna välja ur en rullista i ett formulär där alla motorcykelmodeller finns representerade. Sådana listor finns redan på andra siter, tex. www.hojtorget.nu.

Det kan även implementeras en separat sökfunktion för säljes- och köpesforumet, där man kan använda samma lista för att söka på en viss modell.

Hur låter det?
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
McB skrev:
Har flummat lite på hur man kan förbättra köpes- och säljesdelarna av forumet, och här är det som jag har kommit på.

Lägg till ytterligare en kategori under både köpes och säljes, nämligen "delar och tillbehör". Detta för att göra det mer strukturerat och enklare att hitta det man söker.

Annonsmallar. En annons bör ha saluföremålet som ämnesrad, inte "Billigt!!!!" eller "PASSA PÅ!". För att undvika sådant så borde det krävas vissa uppgifter för att man ska kunna skicka in en ny annons, tex. Märke/modell, årsmodell, pris och kontaktinformation. Borde gå att lösa med små modifikationer. Märke och modell skulle man tex. kunna välja ur en rullista i ett formulär där alla motorcykelmodeller finns representerade. Sådana listor finns redan på andra siter, tex. www.hojtorget.nu.

Det kan även implementeras en separat sökfunktion för säljes- och köpesforumet, där man kan använda samma lista för att söka på en viss modell.

Hur låter det?

Det låter :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :rock

Men när du typade ner implementeras så funderade jag på en sak...

Varför kan vi inte ha 2(två)st. www.sporthoj.com
Ett MED MacB
och ett UTAN MacB där jag hade kunnat vistas :brynad

750RR :slicka
 

Mago

I am Sofa King
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Kavasaki ZX-7R -97 *såld*
Tycker det borde vara lättare att komma åt sin profil.. nu måste man ju klicka in sig på typ forum först..
 
Last edited:

electronaut

Wooo Hooo!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
xr 650
Tycker det är lite för många kategorier. Man har inte tid eller lust att läsa alla. Bättre att slå ihop lite så att det blir lite mer fart på vissa forum.
 

Hurtig

KTM'en är såld....
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Hägersten
Hoj
Street triple..
klockrent forum!!! :tummenupp

Nu är det bara mail med eventuell pop och smtp funktion som saknas sen behöver sen är det ett komplett forum.
 

H-Klint

Långt ifrån nyfödd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
GSXR600-97 - Skrapad å ful, GS750-77 Ånglok
Någon sorts favorit/komihåg lista för trådar.

Jag märker ibland att en del trådar man är interesserad
av försvinner i mängden. Och när man sen vill gå tillbaka
och kolla status kan det vara svårt att hitta den.

Jag skulle vilja ha en, "komihåg den här tråden i min lista"
så det är lätt att kolla status.


Tex.
Det fanns en tråd om att bygga krashpuckar som gick över i att
ev. beställa av en snubbe. Nu efter några dagar ville jag gå
tillbaka och kolla om det hänt något mer. Krashpuckar är ett
vanligt spörsmål så det är inte bara att söka.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top