ewook skrev:2422811Mange tack för tipset! Aldrig tänkt på att det finns böcker gällande körstilen som inte har utfärdats av något vv-relaterat Ska lägga den på listan på böcker som skall inhandlas, uppskattat!
Det finns en norsk (believe it or not ;-) bok/häfte som heter "Full kontroll" som också är förbannat läsvärd. Hittar inte igen URL:en som länkar till en .pdf men PM:a mig så kan jag nog ordna det. Boken är översatt till svenska och jävligt bra skriven. Förklarar mycket, även sånt som "man kan och bara gör och kan" men med fysiken kring vinklar och krafter också.
Jag tycker du har helt rätt inställning om att inte köra över sin förmåga. Kör idag så att du får köra i morgon brukar jag säga
Nu har jag ingen erfarenhet av GPZ900R men min Gammelsukka är ju motsvarande generation och den går att stå på med ganska bra, stabil o fin faktiskt men det är onekligen lättare att köra fortare än man kan med en nyare hoj. Men framförallt är hejdarna waaay mycket bättre på nya hojar. Gammelsukkan har nu ffs nästan ABS, nästan omöjligt att låsa fram utan att ta i som f*n