Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060830

Status
Ej öppen för fler svar.

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
ewook skrev:
2422811 Mange tack för tipset! Aldrig tänkt på att det finns böcker gällande körstilen som inte har utfärdats av något vv-relaterat :D Ska lägga den på listan på böcker som skall inhandlas, uppskattat!

Det finns en norsk (believe it or not ;-) bok/häfte som heter "Full kontroll" som också är förbannat läsvärd. Hittar inte igen URL:en som länkar till en .pdf men PM:a mig så kan jag nog ordna det. Boken är översatt till svenska och jävligt bra skriven. Förklarar mycket, även sånt som "man kan och bara gör och kan" men med fysiken kring vinklar och krafter också.

Jag tycker du har helt rätt inställning om att inte köra över sin förmåga. Kör idag så att du får köra i morgon brukar jag säga :)

Nu har jag ingen erfarenhet av GPZ900R men min Gammelsukka är ju motsvarande generation och den går att stå på med ganska bra, stabil o fin faktiskt men det är onekligen lättare att köra fortare än man kan med en nyare hoj. Men framförallt är hejdarna waaay mycket bättre på nya hojar. Gammelsukkan har nu ffs nästan ABS, nästan omöjligt att låsa fram utan att ta i som f*n :D
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
ewook skrev:
2423337 Det är bara o klappa på, kör jag inte med skallen så får den väl lida lite mildare slag än vad som kan ske vid marksyning :tuttar Blev inte så mycket grupptryck mer än i början som jag nämnde igår, annars tycker jag att jag tog det hyfsat i 'mitt' tempo. Mycket att jobba med, men som du säger, en dag med kortet gör en inte till en duktig åkare :tungan
JA! Nybörjarrundor låter helt perfekt! :yoparty

Jag tycker att det var hur strongt som helst att ge sig ut i grupp så här dagen efter uppkörningen...
Fortsätt att köra med huvudet...ser ju allt för många som tror att de är Tarzan när de sitter på hojen...
Men det är lätt att gasa på liiite mer än man brukar när man kör i en sådan stor grupp som vi blev igår...det blev jag varse om....framför allt när jag hade min sambo körande bakom mig som skrek...gaaasa....:D :D
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nursey skrev:
2423347 Jorå jag hann lapa i mig några centimeter :tuttar :rolleyes::brynad

(it's tooo early for this shit ;))

Lägger till att vi var på Mongolian Barbeque och det var friterad:banana efterrätt


:hoppskrat jag trode alla föstod att de var friterade bananer vi prata om :rolleyes:
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Ullis skrev:
2422994 Tack för ikväll pojkar & flickor. Som vanligt var det riktigt roligt att träffa er & surra lite skit.

Spätta rollen var helt ok med, fast som Nursey eldade på vägen ner så kan jag nog mer kalla mej rökt spätta :)

God natt Ståkkholm/Uppsala, werever you are........

// Ullis :cdevil


*snif snif*

Jominsann... luktar det inte lite fisk idag.... :tungan


Stekt fisk! :D
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
tuppjuck skrev:
2423339 Det finns en norsk (believe it or not ;-) bok/häfte som heter "Full kontroll" som också är förbannat läsvärd. Hittar inte igen URL:en som länkar till en .pdf men PM:a mig så kan jag nog ordna det. Boken är översatt till svenska och jävligt bra skriven. Förklarar mycket, även sånt som "man kan och bara gör och kan" men med fysiken kring vinklar och krafter också.

Jag tycker du har helt rätt inställning om att inte köra över sin förmåga. Kör idag så att du får köra i morgon brukar jag säga :)

Nu har jag ingen erfarenhet av GPZ900R men min Gammelsukka är ju motsvarande generation och den går att stå på med ganska bra, stabil o fin faktiskt men det är onekligen lättare att köra fortare än man kan med en nyare hoj. Men framförallt är hejdarna waaay mycket bättre på nya hojar. Gammelsukkan har nu ffs nästan ABS, nästan omöjligt att låsa fram utan att ta i som f*n :D

Ojoj, underbart, fler tips på lärdom! Jag är nu helt o hållet frälst ;) PM:ar snarast.

Det är ju lite roligt det där med att köra över/under sin förmåga. Jag tror att jag behöver några vägvisare som har sett hur jag välter runt i kurvor som kan ge ris o ros. Fast, jag körde inte över min förmåga - står ju på benen fortfarande (fast det var knappt igår, var lite trötter :tungan ). Men men, ska troligen försöka mig på o åka till en gocart-bana o lära mig lite grundläggande kurvtagning =)
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Ullis skrev:
2423034 Afrikanskt graviditetstest... Stoppa upp en banan i tjejen... Kommer bara skalet ut så är det liv där inne.... :ätapiller

Aliens.. tjejer är aliens.. säger bara det :D

Nursey skrev:
2423036 Du kan få en bananrapport..Ullis är en JÄKEL på att trycka i sig banan..fan vad det gick undan :D

I'll leave the rest to yer' sordid imagination :brynad

:rofl :rofl :rofl :skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt

Timingen med ullis alltså.... :D
 
Last edited:

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
d1ce skrev:
2423066 Korrekt, körde åt fel jävla håll, mitt i natten!!! Ner mot det där skanssund och sedan åt ett annat jävla håll!!! Vansinnig var jag :( Men väl på spåret igen gick det fint, jäklar så nice det är med 2-4filer för sig själv ;) Kurvorna går att ta i god hastighet :fakta

-@


Sådärja! Att komma ut och erkänna att man har en touringgen är strongt!:tummenupp

Välkommen :)
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Vurpan 40 skrev:
2423356 Jag tycker att det var hur strongt som helst att ge sig ut i grupp så här dagen efter uppkörningen...
Fortsätt att köra med huvudet...ser ju allt för många som tror att de är Tarzan när de sitter på hojen...
Men det är lätt att gasa på liiite mer än man brukar när man kör i en sådan stor grupp som vi blev igår...det blev jag varse om....framför allt när jag hade min sambo körande bakom mig som skrek...gaaasa....:D :D

Är man passionerad för något, så då jäklar, o ja - jag har hittat något jag verkligen gillar =). Håhå, jag kör som tarzan när jag kör bil, men det är bara för att jag är så jäkla uppblåst :D Jooorå, gasade också mer - fast på rakorna ;P Får börja köra med ett par mjölsäckar på pallen så jag lär mig hantera åbäket med en böna också :tummenupp
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
ewook skrev:
2423362 Ojoj, underbart, fler tips på lärdom! Jag är nu helt o hållet frälst ;) PM:ar snarast.

Det är ju lite roligt det där med att köra över/under sin förmåga. Jag tror att jag behöver några vägvisare som har sett hur jag välter runt i kurvor som kan ge ris o ros. Fast, jag körde inte över min förmåga - står ju på benen fortfarande (fast det var knappt igår, var lite trötter :tungan ). Men men, ska troligen försöka mig på o åka till en gocart-bana o lära mig lite grundläggande kurvtagning =)


Geek som man är kunde jag inte hålla mig från att leta lite. Det var enklare än jag mindes det, SMC har den ju på sin site :)

http://www.motorcyklisterna.org/templates/Page.aspx?id=987
 
Last edited:

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag låg bakom dig från gottröra till boge ewook och jag tyckte det såg bra ut :tummenupp
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Kapten Blåskägg skrev:
2422998 Jag är fan sjukt jävla snygg :fakta


Är det en Suzuki 125.a du har köpt ???
Den ser väldigt liten ut på dig ???? :) :) :)

Är på bus humör ... idag.....:D

// Colossus
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Noyah skrev:
2423427 Jag låg bakom dig från gottröra till boge ewook och jag tyckte det såg bra ut :tummenupp

Va bra! Då kanske jag inte agerade så mycket bromskloss som jag trodde då :) Du fick då stå ut med min ickefungerande blinkers om du låg bakom :tummenupp
Kabelbrott, skall fixas idag då jag ska ut med en vän o leta vägar ;)
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Froberg_racing skrev:
2423429 Va så lång tid hade du tankat bromsolja då eller?? hehehe:D

:näsblod Nu känner jag mig inte så ball längre, skyller på tonat visir då :tungan ;)

-@

tuppjuck skrev:
2423384 Sådärja! Att komma ut och erkänna att man har en touringgen är strongt!:tummenupp

Välkommen :)

Man är inte så kaxig mitt ute i ödemarken strax efter kl 01 ;) Då ville jag mest hem och när soppalampan började blinka blev jag vansinnigt förbannad :näsblod

Klantiga bonnarsel, jag ska inte vara ute å fara om nätterna ;)

-@

Noll-Koll skrev:
2423248 Tack för igår! Det var ju kul att för omväxlingskull använda cbren för vad den är till för! :rolleyes:
`Hänge gärna på nästa onsdag också :tummenupp

Känn dig stekt, du hade uppenbarligen inte en suck trotts min barlast, 161,5km/h sen är du rökt ;)

-@
 
Last edited:

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Tyresö
Hoj
KTM 790 AdvR
ewook skrev:
2423438 Va bra! Då kanske jag inte agerade så mycket bromskloss som jag trodde då :) Du fick då stå ut med min ickefungerande blinkers om du låg bakom :tummenupp
Kabelbrott, skall fixas idag då jag ska ut med en vän o leta vägar ;)

Nefan asså du körde i samma tempo som resten av gruppen tycker jag, din vänster arm jobbade bra som blinkers :D
Själv ringrostig i år men jag tyckte tempot va trevligt... hinner man titta lite på allt runt omkring oxå!

Jag är ingen att ge ut tips om kurvtagning efter så få mil i år men så länge du håller igång och piskar lite kurvor så faller ju bitarna på plats eftersom...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top