Ulfis
aka Retep
Kapten Blåskägg skrev:2435313Kan du inte supa som folk nu heller?
GUBBE!!!
Hörru du din gamla beckbyxa... det är när man dagen efter betraktar småpojkarna under 40 som ord som dessa kommer till pass.
Kapten Blåskägg skrev:2435313Kan du inte supa som folk nu heller?
GUBBE!!!
£m£li£ skrev:2435326Nemen, nu måste man lägga sig i hockeydiskussionen också
Kapten Blåskägg skrev:2435336Oväntat
£m£li£ skrev:2435362
Som det ser ut nu blir det hjälmköp (eller åtminstonde beställning) för mig imorgon.. Har tittat på AGV, Shoei och har även tänkt titta lite på Arai.. Vad skulle ni kloka herrar va ) säga/rekommendera?
£m£li£ skrev:2435362Meh, jag som faktiskt tycker jag har hållt mig härifrån rätt duktigt nu på sistonde.. Direkt så bara hugger det till (börjar förstå mig på tidigare uttalanden som dessa )
väntar på svar, sen ska fingarna få vila ett tag till minsann
EDIT:
Eller ändrade mig, något svar till kanske det blir
Men nu till lite seriösare saker:
Som det ser ut nu blir det hjälmköp (eller åtminstonde beställning) för mig imorgon.. Har tittat på AGV, Shoei och har även tänkt titta lite på Arai.. Vad skulle ni kloka herrar va ) säga/rekommendera?
Retep skrev:2435373Det spelar nog inte så stor roll. En glasfiberhjälm av jysst märke. Huvudsaken D) är att den passar bra och känns bekväm.
£m£li£ skrev:2435362.. Vad skulle ni kloka herrar va ) säga/rekommendera?
Valrog skrev:2435221Menade ju att JAG inte va så kaxig.....
Kapten Blåskägg skrev:2435382
Köp inte för stor, den ska sitta tight som fan när den är ny.
Det ska göra lite ont i början, som alla andra saker i livet alltså
Kapten Blåskägg skrev:2435382Bla bla bla!!
Klart det är där han sitter.. Jag gled förbi 2 ggr förra veckan och varvade o jävlades utanför.. men han satt väl o formulerade sig här på SH.Snail_shell skrev:2435402Är det i Edsberg du sitter och häcka på dagarna??
Kom å tänka på det för en stund sedan när jag slangade för bi där i 150+ med skjuts..
£m£li£ skrev:2435362
EDIT:
Eller ändrade mig, något svar till kanske det blir
Men nu till lite seriösare saker:
Valrog skrev:2435283Katana org skrev:2435237Valrog skrev:2435221
Brukar åka där ibland..VAD är det du saknar?
Det enda som kan vara helt och bör ligga där är täcklocket till bromsoket bak. Kansske ngn annan plastbit lr så, backspegeln. Men den lär väl knappast vara hel i glaset
Men vill du stanna till och kasta ett öga på åkern så är jag tacksam. Kapten bor ju nästgårds och honom verkar du ju ha koll på, det blir ju inget lastbilsflak med delar direkt.
/Uffe
Ullis skrev:2435417Och iom att du inte fråga de visa damerna här så får du inte mina goda råd
Snail_shell skrev:2435402Är det i Edsberg du sitter och häcka på dagarna??
Kom å tänka på det för en stund sedan när jag slangade för bi där i 150+ med skjuts..
Ullis skrev:2435417Och iom att du inte fråga de visa damerna
Kapten Blåskägg skrev:2435435Så lät det inte igår när du berättade om din slangning, säg nu som det var Herr Kalsongbytare
Ullis skrev:2435417Och iom att du inte fråga de visa damerna här så får du inte mina goda råd
£m£li£ skrev:2435466Sorry, mitt fel Trodde iof inte att jag skulle få några vettiga svar av gubbarna, men var tvunga att sporra dom lite med att kalla dom för kloka Hade tänkt roa mig lite åt deras tips för att sedan fråga de riktiga experterna. Det kallas väl inte kvinnlig list för ingenting va
Snail_shell skrev:2435470Å ungefär precis där!
Eliminerades alla framtida möjligheter till att få ett vettigt svar i den här tråden..
Katana org skrev:2435420Valrog skrev:2435283Katana org skrev:2435237
Det enda som kan vara helt och bör ligga där är täcklocket till bromsoket bak. Kansske ngn annan plastbit lr så, backspegeln. Men den lär väl knappast vara hel i glaset
Men vill du stanna till och kasta ett öga på åkern så är jag tacksam. Kapten bor ju nästgårds och honom verkar du ju ha koll på, det blir ju inget lastbilsflak med delar direkt.
/Uffe
Ska stanna och kolla nästa gång...
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024