Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060906

Status
Ej öppen för fler svar.
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
watson skrev:
2440934 Det handlar inte om att försöka göra något ogjort, utan att försöka förbättra till nästa körning. Att vara efterklok behöver ju nödvändigtvis inte vara något dåligt. IM har flertalet ggr uttryckligen sagt att han inte vill trampa någon på tårna. Är det INGEN som kan vara objektiv i denna tråd?
Fel tråd, fel forum kanske.... fast å andra sidan så behövs ju tydligen ämnet diskuteras...

/Carin
Fantastiskt att det åtminstone finns EN som fattar vad det handlar om.

Det verkar ju vara rena masspsykosen, där man ska skjuta budbäraren.
Att det ska vara så omöjligt att föra en diskussion om säkerheten i detta gäng.

Men ni som gapar om "efterklok" kan enbart knipa igen, för mina åsikter har jag fått skit för sedan 2006-08-29, vilket finns väl dokumenterat på detta forum. Så såna billiga poäng kan ni försöka med nån annanstans.

Det finns inga "vinnare" i en sån här situation, endast förlorare.
Och först när ni inser det och föstår att "kritikerna" faktiskt enbart har goda avsikter i sina uttalanden, så kanske ni ser vad som faktiskt står också.
IronMike försökte endast komma med konstruktiv kritik, och kom även med förslag på saker som kanske skulle förbättra förutsättningarna till nästa körning.
Så även i mitt fall, det står ganska tydligt för den som VILL läsa det.

Ja, lås denna tråd... någon hjälp vill man definitivt inte ha här.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Det är inte konstruktivt att peka finger WP...
Hade IM sagt vad han tillslut fick fram utan att få det att låta som om vi dansade på killens grav när vi var på Donken så hade kritiken kanske gått fram. Det HAN sade (tillslut) var korrekt och det Watson sade stämmer men så länge det sägs med jämförelser och fingerpekanden så ÄR det inte KONSTRUKTIVT eller OBJEKTIVT. Watson var den enda som var objektiv i det hon sade isf!
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Nursey skrev:
2441106 Det är inte konstruktivt att peka finger WP...
Hade IM sagt vad han tillslut fick fram utan att få det att låta som om vi dansade på killens grav när vi var på Donken så hade kritiken kanske gått fram. Det HAN sade var korrekt och det Watson sade stämmer men så länge det sägs med jämförelser och fingerpekanden så ÄR det inte KONSTRUKTIVT eller OBJEKTIVT. Watson var den enda som var objektiv i det hon sade isf!
Nä, det finns visserligen bättre sätt att uttrycka ssig.

Men samtidigt så behöver man inte ENBART hänga upp sig på det negativa hela tiden, utan läsa mellan raderna.
Det finns nog ingen på detta forum som inte uttryckt sig "odiplomatiskt" vid något tillfälle, men det betyder inte att man är elak och allt man säger är ren å skär ondska.
Det verkar nästan så på många personer här.

Det finns alltså folk på forumet som försökt komma med idéer för att motverka olyckorna i framtiden, men istället för att höra vad dom har att säga, så ska man hänga upp sig på sättet det sägs på.
Har man den inställningen kommer man inte framåt.

Dom flesta som uttryckt nån form av "kritik", har ju faktiskt kommit med förslag på saker som kanske skulle förbättra saker å ting.
Det vore bra om folk insåg att vi står på samma sida, och har ett gemensamt mål.
Det finns ingen anledning att motarbeta en diskussion om säkerheten på körningarna.
Spelar ingen roll vem som har rätt eller fel, så länge diskussionen pågår så går arbetet framåt.

Jag håller definitivt inte med allt IronMike sa, men ger honom en applåd för att han försöker föra utvecklingen framåt iallafall.
 
Last edited:

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Tack Jensa och alla andra på Onsdags-träffarna

Hej

Tyvär kunde jag inte följa med till Donken på kvällen igår.

Men jag vill tacka oxå Jensa och er andra för en mycket bra hoj - sommar.
Det är roligt gäng oxå med olika personligehter....:)

Hoppas vi kan ses någon gång i baren under hösten och vintern...

Tack igen.....

mvh

Colossus / Martin
 

njelger

Guest
Men samtidigt så behöver man inte ENBART hänga upp sig på det negativa hela tiden, utan läsa mellan raderna.

Varför skriver du mellan raderna? Är det inte 1000 ggr enklare att skriva PÅ raderna om det är det budskapet du vill ha fram? Du tycker läsarna gör fel som läser det du skriver? duh!
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
War-psycho skrev:
2441143 Nä, det finns visserligen bättre sätt att uttrycka ssig.

Men samtidigt så behöver man inte ENBART hänga upp sig på det negativa hela tiden, utan läsa mellan raderna.
Det finns nog ingen på detta forum som inte uttryckt sig "odiplomatiskt" vid något tillfälle, men det betyder inte att man är elak och allt man säger är ren å skär ondska.
Det verkar nästan så på många personer här.

Det finns alltså folk på forumet som försökt komma med idéer för att motverka olyckorna i framtiden, men istället för att höra vad dom har att säga, så ska man hänga upp sig på sättet det sägs på.
Har man den inställningen kommer man inte framåt.

Dom flesta som uttryckt nån form av "kritik", har ju faktiskt kommit med förslag på saker som kanske skulle förbättra saker å ting.
Det vore bra om folk insåg att vi står på samma sida, och har ett gemensamt mål.
Det finns ingen anledning att motarbeta en diskussion om säkerheten på körningarna.
Spelar ingen roll vem som har rätt eller fel, så länge diskussionen pågår så går arbetet framåt.

Jag håller definitivt inte med allt IronMike sa, men ger honom en applåd för att han försöker föra utvecklingen framåt iallafall.

Olykor händer och tyvärr denna gång med dödligt slut. Tråkigt att man då måste dagen efter böjra med pekfinger om regler osv. Mej vetligen så har jag inte hört nån klaga på dessa onsdagskörningar eftersom de gås igenom säkerhet innan dom kör från donken i UP.

Men visst de finns säker dom som anser att denna typ av körning inte är något för dom, de är ju inte någon i onsdags gänget som står så att man kan peka finger och anklaga då...och visst finns de bättre körregler så fram med dom, men dom jag har hört från KB är i bra, sen är det upp till ALLA som kör att se till att tänka på dom och följa dom.

Denna kille som dog i går körde i lugn takt men av någon anledning så hände något och han hamnade i skogen :( mycke tråkigt för hans familj och ingen på sveavägen ansåg de de minsta kul att de inträffat.

(jag hoppas ni förstår de jag försöker säga med detta inlägg)
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
IronMike skrev:
2440745 Japp det stämmer ungefär.. Det är inte några vad jag vet som åkt mer än en körning, fått ett taskigt intryck samt struntat i nästa..varpå några andra jag känner hakat på, men antingen droppat av eller åkt med en stund.

Dom kanske blev skraja när det svängde fö mycket!??:rolleyes:





Man ska helt enkelt koppla bort backspeglarna. Koncentrera sig frammåt. Bakomvarande ska köra om så att framförvarande inte behöver korrigera sitt spår, dvs köra om på yttern eller på en raka, eller bromsa sig förbi på korrekt sätt. Inte knycka någons spår, eller kämma in sig emellan framförvarandes hjul och väggren. På så sätt, om man inte kollar backspeglarna, så uppstår inte en sån hets som troligtvis orsakat en hel del oreda.

QUOTE]

De där "reglerna" hör hemma på bana..
I trafik används backspeglar för kommunikation mellan förare, just för o se om bakomvarande vill förbi, o då vinkar man fram den så man slipper ngt av ovanstående dillemman!!:tummenupp
 

Janne_1956

Ny medlem
Gick med
20 Jul 2006
Ort
Stenhamra
Hoj
Suzuki GSXR 1100-89
Ojojojoj vilket jävla käbbel.

Joinade detta forum i juli när jag blev återfallare och köpte en gam-gixxer.
Besöker forumet dagligen och läser ganska många trådar.
Besöker också andra forum eftersom jag även har en hobbybil samt ett båtintresse.

Men jag har ALDRIG PÅ NÅGOT ANNAT FORUM sett så jävla mycket gruff mellan folk som har samma intresse på ett gemensamt forum.

För att vara lite svartvit så verkar det enligt mig generellt vara vedertaget här att alltid skicka ut försvarstaggarna så fort man inte håller med.

Efter att ha läst denna tråd ganska ingående samt även tråden som beskriver dödsolyckan så funderar jag på varför detta patetiska käbbel uppstår.
När någon uttrycker en åsikt (IronMike) så ska han direkt sablas ned, har han inte deltagit ska han enbart hålla käften..
WarPsyko sablas också direkt ned och även Blåskägg plus flera andra med åsikter.

På andra forum (bl.a. Camaroforumet, Camaroklubben samt Lazzat) så uppstår ibland det faktum att folk har olika åsikter vilket för mig känns jävligt sunt, skillnaden på dessa forom och detta är att man där på ett VUXET sätt kan hantera sådana situationer och förstå att folk tycker olika och ändå vara trevliga mot varandra, där förstår man att personerna ändå har sitt gemensamma intresse och man respekterar varann.
Här på SH har det under min tid här inte alltid fungerat så (för att uttrycka sig diplomatiskt).
Här (i denna tråd) krigar TVÅ sidor om vilken körning som är bäst (onsdag eller söndag) och där man inte drar sig för att totalt sabla ner den andra körningen istället för att lugnt konstatera att dessa kan komplettera varandra bra, trots allt handlar det om hojåkning.
Om man som någon tycker att söndagsåkningen är mesig så kan man ju välja att avstå den istället för att som någon kalla deltagarna muppar (från min hörna av sandlådan så säger jag som er andra barn nu att den som sat han vat). Och vill man åka andra vägval på onsdagar med mer kurvor och fler erfarna hojåkare så kan man väl välja onsdagarna då.

För att avrunda, varför inte försöka respektera varandras åsikter, trots allt är vi ju alla vuxna??? människor med samma gemensamma intresse.
Jag är helt övertygad om att detta forum då har alla förutsättningar att bli ett kanonforum där vi alla kan fungera i samförstånd.

I övrigt så är det möjligt om tid och väder tillåter att jag kommer till Donken ikväll för att hedra killen som dog igår.
Och förhoppningsvis så kan alla hålla sams ikväll, om inte annat för att killen ska få "känna" att han tyvärr är huvudperson ikväll?

Mvh Janne
 
Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Janne_1956 skrev:

Jag kan bara tala för mig själv, men det jag reagerar på är tonen i "förslagen", det känns lite som att gå fram till änkan efter en lungcancerpatient på dennes begravning och säga "Jaha lilla gumman, var det så smart att låta honom röka 2 paket om dan i 30 år?"

Känns inte så jäkla konstruktivt va?

....Att sen vi som på något sätt är berörda av det inträffade inte kan ta till oss diskussionen just nu gör inte heller saken bättre...Så jag säger det igen:Ta denna disskusion i en annan tråd!!!
 
Last edited:

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Janne_1956 skrev:
2441303 Ojojojoj vilket jävla käbbel.

Väl valda ord, med mycket sanning i sig. Tror att största anledningen till käbblet mellan 'onsdag o söndag' är att man tycker att ens egna dag o körningar är fan så mycket bättre - tyvärr.
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
Janne_1956 skrev:
2441303
Men jag har ALDRIG PÅ NÅGOT ANNAT FORUM sett så jävla mycket gruff mellan folk som har samma intresse på ett gemensamt forum.

Mvh Janne


För mycke folk me hög adrenalinnivå, balla hojar o små kön på samma plats funkar inte!!:D
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Lord Adrian skrev:
2441351 :tummenupp

Hur mår du idag?:pannkyss

Som alla andra skulle jag tro. Vaknade med en klump i halsen och tänker på alla småsaker..att jag hoppas han pratade med sin familj innan han åkte hemmifrån, undrar hur hans polare tar det, önskar jag kunnat göra något (men det kan man ju inte). Som de flesta andra skulle jag tro..
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Milla skrev:
2440719 Något som kanske inte framgått är oxå att ingen visste att han avlidit förrens precis innan vi åkte hem från Sveavägen vid ca 23.20. Detta pga av att han fortfarande andades när han lastades in i helicoptern..

Snälla spekulera inte mer om detta nu, alla som var med ikväll mår tillräckligt dåligt som det är för att orka med en sån här diskussion. Den känns inte rättvist bedömd eftersom du inte har egen erfarenhet från detta året om jag tolkat din text rätt.

Visa hänsyn mot vår hojbroder som gasat vidare mot bättre vägar, och även mot oss som tyvärr fått bevittnat det hela?!....

Tack Mlla!! Med hänsysn till efterlevande ska vi inte ha denna tråd som ett skuldforum
Alla har vi olika behov att få lufta våra känslor när sådant här tragiskt inträffar...en del vill göra det i grupp och en del vill vara ensam...Vi vinner ingenting med att anklaga varandra.....
Mina tankar går till familj och vänner...och till er som var vittnen till denna tragedi...ta väl hand om er och varandra....
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Nursey skrev:
2441361 Som alla andra skulle jag tro. Vaknade med en klump i halsen och tänker på alla småsaker..att jag hoppas han pratade med sin familj innan han åkte hemmifrån, undrar hur hans polare tar det, önskar jag kunnat göra något (men det kan man ju inte). Som de flesta andra skulle jag tro..

:pannkyss

Underbart starkt jobbat av både dig och Millan som i en del av erat sätt att hantera detta ställer upp och arrangerar fina och minnesvärda saker.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Vill bara säga att många av Er som besökt tråden Onsdagskörningen för första gången, eller som bara "tittar in" bland. Ni har ingen koll på vad som sagt här & vilka som sagt vad. Det är en ny tråd för varje vecka & vi är några som uppdaterar oss varje dag, bla jag själv.

Just nu verkar alla "nya" kommentera det här med attack & försvar.

Försvarara sej gör man då "folk" som WP börjar rackar ner på vår grupp, av vilken anledning han gör det....det vet jag däremot inte. Han har skrivit en "sammanställning" av söndagskörningarna som helt plötsligt bara kommer till att handla om onsdagskörningarna......bara negativt

Han skriver bla: När jag sen gladde mig åt den fina skadestatistiken som södergänget fått, så tog det hus i helvete istället.

Visst, WP "gladde" sej åt skadestatistiken....men inte på det sättet han borde ha gjort. WP "räknade" ut den med "hjälp" av ons.körningarna & började på så sätt att kasta skit på andra för att höja sej själv :confused:

Som ALLA tidigare sagt kan inte dessa körningar jämföras då skiljer ej otroligt i vägval, antal deltagare osv. Och som sagt VARFÖR de började jämföras....ja det kan vi tacka WP för.

Vad det gäller IM inlägg så har jag svarat honom & även inte sagt något dumt om det. Han hade grundliga förklaringar till varför/hur saker & ting kan förbättras. DÄREMOT påtalade jag också för honom att som han gjorde, komma med påhopp om att vi skulle vara "känslokalla" & glatt gasa vidare, peta i oss burgare med ett flin och inte bry oss vidare. Sådant gör att man reagerar negativt, och gör man det......då går man till försvar.

Så alla ni som är här & skriver, utan tidigare insikt i tråden. Ni har missat massor & vet alltså inte allt. Tex Watson...du skrev att IM bara kommit med bra förslag & flertalet ggr uttryckligen sagt att han inte vill trampa någon på tårna. Om du läser de första meningarna i hans inlägg, det han skriver INNAN han kommer med sina bra råd.....då kanske du förstår att människor reagerar som de gör.

Det har blivit för mycket nu med fingervisningar & spekulationer, och jag är inte ute efter att vara dum mot någon, men WP......jag finner inte ord för dina barnsligheter. Du söker medhåll överallt, och jag fattar inte ens varför du dragit igång detta från första början.
Din sida: http://hem.bredband.net/war-psycho/ ....läs igenom vad du skrivit & rannsaka dej själv. Det behöver du.............


//Ullis
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Förslag: Håll samåkningstrådarna rena från spam i fortsättningen. Hårda, kalla fakta om hur och var det kommer att äga rum. När det blir 47 sidor går det inte längre att urskilja var den viktiga informationen finns. Det finns en inofficiell sporthojchat på http://irc.sporthoj.com där man kan snacka om ollat, muttat och stekt hur mycket man vill utan att dränka det primära. Try it, you might like it.

Internskämt om att steka varann hit och dit kommer att missförstås av folk som inte vet hur saker och ting ligger till, och det kommer att leda till att det blir en kukmätartävling och folk vill visa sig på styva linan. Dessvärre behöver det ju inte vara en som är osäker på hur hans organ står sig i förhållande till andras som vurpar. Ingen vill vara den som det tisslas om, hur sakta man kört och hur länge de andra fått vänta. Det leder till en viss hets, framför allt bland folk som befinner sig i stadiet strax efter nybörjare.

Har man en jävla tur hinner man bli såpass erfaren att man inte påverkas nämnvärt av mer eller mindre uttalat grupptryck. Har man otur hinner man inte lära sig tillräckligt innan ödet sätter stopp.

Ta det varligt, för fan.


Nu stänger jag den här tråden.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top