2440745 Japp det stämmer ungefär.. Det är inte några vad jag vet som åkt mer än en körning, fått ett taskigt intryck samt struntat i nästa..varpå några andra jag känner hakat på, men antingen droppat av eller åkt med en stund.
Ang som någon skrev en bit upp, "gruppindelningar" - så tyckerj ag inte att man behöver haka upp sig så mkt på det. För även om delar upp en grupp, och lägger stor vikt på att förare skall hamna i rätt tempo, så kommer folk hamna fel. Vad som ställer till det många gånger är att man kollar för mkt i backspeglarna, bakomvarande respekterar inte att framförvarande äger spåret.
Samtidigt som personen som kollar bakåt, blir stressad, gasar mer, kör över sin egen förmåga. Eller Tappar sitt spår.
De körningar jag arrat eller åkt på.... Så har man påpekat tempo vs förmåga. Men lagt större vikt på "framförvarane äger spåret, bry dig inte om vad du har bakom dig", samma princip som på bana där backspeglar inte finns..
Man ska helt enkelt koppla bort backspeglarna. Koncentrera sig frammåt. Bakomvarande ska köra om så att framförvarande inte behöver korrigera sitt spår, dvs köra om på yttern eller på en raka, eller bromsa sig förbi på korrekt sätt. Inte knycka någons spår, eller kämma in sig emellan framförvarandes hjul och väggren. På så sätt, om man inte kollar backspeglarna, så uppstår inte en sån hets som troligtvis orsakat en hel del oreda.
Av de tidigare sh gruppkörningar där det varit mkt folk.. Liknande den jag tänkte åka på för ngn månad sen. Samt av allt jag hört om körningarna. Så är det väldigt många som kollar i backspeglarna, ser att någon är tätt inpå bakom - för att sedan öka farten, tappar koncentrationen framåt, gör fel spårval, bromsar för sent, eller går in för fort i en kurva. Väldigt mkt oreda uppstår, då folk kikar i backspeglar, samtidigt som folk inte känner varandra, litar inte på den bakom eller framför. Men om alla bara visste att alla följe samma självklara regel så skulle mkt kaos undvikas...