Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060906

Status
Ej öppen för fler svar.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
jahap några bilder till då :)

Kan även meddela att Nursey och Millan var och bjöd farbror blå på kakor och bullar men dom ville ej ha några :rolleyes: Man kan undra vad dom trode om de kakorna och bullarna :D
Dom var i alla fall inte ollade :)

Bifogat

• PICT1221.jpg
    PICT1221.jpg
    93.4 KB · Visningar: 40
  • PICT1223.jpg
    PICT1223.jpg
    97.6 KB · Visningar: 46
  • PICT1235.jpg
    PICT1235.jpg
    116.6 KB · Visningar: 41
  • PICT1227.jpg
    PICT1227.jpg
    113.3 KB · Visningar: 52
  • PICT1240.jpg
    PICT1240.jpg
    99.6 KB · Visningar: 85
  • PICT1229.jpg
    PICT1229.jpg
    111.5 KB · Visningar: 51

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
njelger skrev:
2440404 Fan vad med snutar det var på sveavägen.
Kjelle-cop lekte lekfarbror för att få folk att slappna av så hans kompisar kunde ligga i bakhåll när man åkte iväg. Faaan va lågt! Tur att man genomskådade det eftersom jag vet vad ni går för.

Du fullkomligen älskar politzajen juh:wiggle

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Thyg0d skrev:
2440495 Du gav väl inte kameran någon av bullarna som ni försökte ge till snuten va?? Dom var ju spetsade... Välkryddade sas... :D

mmmmeeee va de du som va å knarka ner min kamera :tungan

Thyg0d skrev:
2440505 tro mig... INGET fel på den blixten... Jag kikade rakt in i den en gång...
Ser fortfarande stjärnor!!! :D

:7peta huve dumt får ögonen lida sen :lol

Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Hej på er alla!

Ofta här på forumet så är jag en väldigt lättsam, spexig person.
Men det jag tänker dela med mig av nu är tankar från Håkan.
Den person som inte så många i den här världen sett så mycket av.

När jag satt och körde hem funderade jag rätt mycket på det om skedde i kväll. Vilka efterspel det kommer att ge.

JAg vill inte heller göra det härtill den diskussion om vad, varför och om... o.s.v
Utan bara mina tankar.
Att det inträffade en olycka är otroligt tragiskt!
Om den information som cirkulerar nu är helt korrekt.
Så är det än mer tragiskt.

Onsdagskörningen har blivit en sammankomst för oss som gillar att köra hoj.
Jensa tog ett initiativ som lett till förmodligen en av dom bästa mest uppsluppna sammankomster som är möjliga. Vi träffas, vi skojar och vi kör hoj.
Det har blivit en ljuspunkt i tillvaron. Jag tror att många med mig instämmer i att vi också givits tillfället att träffa ny bekanskaper, människor som vi under normala förhållanden aldrig skulle möta annars.

Att vi valt att köra hoj beror på olika orsaker, farten, friheten, "what ever"
Men vi är alla skrämmande medvetna om att det är förknippat med en stor risk. Den risken väljer vi själva att ta i samma ögonblick som vi vrider om nyckeln på våra hojar.

Vad jag någonstans i det här vill förmedla är att vi kan inte peka inte på någon!
Försöka att inte utreda om det här är bra eller inte.
Det är vårat eget val vad vi gör på vår fritid.

Jag vill däremot hylla Jensa som med engagemang, glädje, humor lyckats sammanföra och skapa den här otroligt härliga skaran med människor.
Det finns inte någonstans i den här eller någon annan händelse under onsdagskörningarna som på något sätt kan ställa Jensa ansvarig.
Möjligt vis en mängd leenden, skratt före och efter..
Men allt som sker "under" är helt och hållet vårat eget ansvar och våra egna beslut.

Så vad jag vill be er alla är att tillsammans med mig komma överens om att Jens inte bara är en otroligt stark och initiativrik person, Vi har honom att tacka för mycket av den glädjen jag tror vi alla upplevt under sommaren 2006.
Och för många skratt och leenden under den kommande hösten.

Nu vart det lite mycket i ett och samma inlägg..

Men det jag såg på Sveavägen kändes inte rättmätigt.
( Du vet vad jag menar! )

För övrigt har jag själv i dag beslutat mig för att avsluta all "inspirerad" kvällskörning den här säsongen.
Då jag själv blev skrämmande påmind om min egen dödlighet.
Efter att passerat hasorna på en älg så att knät slog i bakbenet, känner jag att jag skall minimera riskerna genom att ta ett sånt beslut.

Nu stannar jag där..
Ta vara på er alla!!
Så ses vi !

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Kakan skrev:
2440511 mmmmeeee va de du som va å knarka ner min kamera :tungan
:7peta huve dumt får ögonen lida sen :lol

Jupps... jag var ju tvungen att hämnas för att han bländade mig... :D

Snail_shell skrev:
2440515 Hej på er alla!

..............

Mycket bra skrivet!
Håller fullständigt med, även om jag själv inte hunnit åka än så
måste jag säga att skönare gäng får man leta efter!
Och en eloge till Jensa för allt han gjort för onsdagsåkarna!

Last edited:

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Snail_shell skrev:
2440515 Hej på er alla!

När jag satt och körde hem funderade jag rätt mycket på det om skedde i kväll. Vilka efterspel det kommer att ge.

JAg vill inte heller göra det härtill den diskussion om vad, varför och om... o.s.v
Utan bara mina tankar.

Jensa tog ett initiativ som lett till förmodligen en av dom bästa mest uppsluppna sammankomster som är möjliga. Vi träffas, vi skojar och vi kör hoj.
Det har blivit en ljuspunkt i tillvaron. Jag tror att många med mig instämmer i att vi också givits tillfället att träffa ny bekanskaper, människor som vi under normala förhållanden aldrig skulle möta annars.

Men vi är alla skrämmande medvetna om att det är förknippat med en stor risk. Den risken väljer vi själva att ta i samma ögonblick som vi vrider om nyckeln på våra hojar.

Vad jag någonstans i det här vill förmedla är att vi kan inte peka inte på någon!

Jag vill däremot hylla Jensa som med engagemang, glädje, humor lyckats sammanföra och skapa den här otroligt härliga skaran med människor.
Det finns inte någonstans i den här eller någon annan händelse under onsdagskörningarna som på något sätt kan ställa Jensa ansvarig.
Men allt som sker "under" är helt och hållet vårat eget ansvar och våra egna beslut.

Så vad jag vill be er alla är att tillsammans med mig komma överens om att Jens inte bara är en otroligt stark och initiativrik person, Vi har honom att tacka för mycket av den glädjen jag tror vi alla upplevt under sommaren 2006.

För övrigt har jag själv i dag beslutat mig för att avsluta all "inspirerad" kvällskörning den här säsongen.
Efter att passerat hasorna på en älg så att knät slog i bakbenet, känner jag att jag skall minimera riskerna genom att ta ett sånt beslut.

Nu stannar jag där..
Ta vara på er alla!!
Så ses vi !

Jag kan bara hålla med dej i de du skriver, jag själv kunna ha vare värre där an än vad jag är med min lilla olycka i söndags. Jag är mycke "grön" när de kommer till att sitta och köra själv.
Men när jag fick höra att killen inte överlevde kännde jag en kall ilning efter ryggen på mej och insåg vilken tur jag hade.

Jag håller med om att Jensa har gjort ett kanon jobb med onsdagskörningarna, jag har tyvärr inte kunnat vare med å köra men har bara hört gott om körningen och om Jensa.

Ta med er lugnet när ni kör och sätt på er all den nödvändiga utrustningen...den kan rädda liv.

Thyg0d skrev:
2440517 Jupps... jag var ju tvungen att hämnas för att han bländade mig... :D

Man ska va snäll med min kamera de är partykameran ENDAST man får ge knark :D

Last edited:

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Snail_shell skrev:
2440515
Ojdå, tur det gick väl för dig!

Håller med dig i det du skriver.. Det är ju trots allt inte Jens som vrider på rullen år er, och inte hetsar han någon heller, snarare tvärt om! (bortsett från allt trams här i forumet om steka hit och dit, men jag tror alla förstår att det inte är på riktigt)

ladbol

Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Snail_shell skrev:
2440515 Hej på er alla!

Nu stannar jag där..
Ta vara på er alla!!
Så ses vi !

Well spoken! Jag tror du fick med alla mina tankar iallfall.:tummenupp

(Kolla kläderna efter Älgflugor om du kom så nära, dom bits,:D ,, skönt att det gick bra ändå:) )

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Jag satt precis och försökte formulera något liknande det Snigeln skrev, men nu behövs det inte. Väl talat, och 100% medhåll från min sida. Så, Jensa, keep up the good work..Du är en ljuspunkt i tillvaron för oss sjuka jävlar som härjar runt här.

Sitter och försöker samla tankarna lite, men det är fan inte lätt, det var en duktig nertagning att komma hem och få (kanske) konstaterat att det gick så illa som det gjorde.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ja, nu går det inte att åka kvällstid i stora grupper längre. Dagtid helgdagar, någon?

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
jag vet inte vad jag skall säga..är helt...tårarna flödade i hjälmen på vägen hem.

Om folk vill samla till en bukett så tar jag gärna tag i det o ser till att leverara den till hans familj...säg vad ni tycker...

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Mattias skrev:
2440536 Ja, nu går det inte att åka kvällstid i stora grupper längre. Dagtid helgdagar, någon?

Min ironisensor har packat ihop för idag så jag väljer att tro att du är allvarlig...Tror inte det spelar nån roll vilken tid på dagen det körs...

Nursey skrev:
2440548 jag vet inte vad jag skall säga..är helt...

Om folk vill samla till en bukett så tar jag gärna tag i det o ser till att leverara den till hans familj...säg vad ni tycker...

Självklart.

Last edited:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Nursey skrev:
2440548 Om folk vill samla till en bukett så tar jag gärna tag i det o ser till att leverara den till hans familj...säg vad ni tycker...

Jag är på!
Tala om vart jag skall sätta in pengar..

Kakan

Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Nursey skrev:
2440548 jag vet inte vad jag skall säga..är helt...tårarna flödade i hjälmen på vägen hem.

God ide :)

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
BMW R1200GSA
Snail_shell skrev:
2440515 Hej på er alla!

Utan bara mina tankar.

Nu stannar jag där..
Ta vara på er alla!!
Så ses vi !

Jag/Vi kan inget annat än att hålla med dig och som du sa så ska INGEN hängas ut för det som inträffade.
Det är TRAGISKT och jävligt tråkigt med tanke på hur kul vi har det runt omkring själva åkandet.
Jag/Vi skulle däremot precis som du..HYLLA Jensa för sitt engagemang och glädje till våra åkningar.
TACK JENSA.

Nursey skrev:
2440548 jag vet inte vad jag skall säga..är helt...tårarna flödade i hjälmen på vägen hem.

VI är med..:tummenupp

Last edited:

ladbol

Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Mkt skit nu

Olyckor har det vart gott om idag hörrni, vissa har grymt flyt:) andra inte:gråta

Här är flera bara ikväll.

1:En personbil och en mc-förare krockade vid 18.30 på onsdagskvällen i korsningen Huddingevägen/Nyängsvägen i Tullinge.

- Då personbilen skulle köra ut kom motorcyklisten från Huddingvägen och körde in med en våldsam kraft i bilen. Det blev stora skador på både bil och motorcykel, säger Anne-Christine Ekelund, stationsbefäl hos Södertörnspolisen till Sveriges Nyheter.

Den 30-årige mc-föraren fick föras till sjukhus, men klarade sig med endast skrapsår. Den kvinnliga bilföraren verkar ha klarat sig helt oskadd.

2:En mc skadades och fick föras till sjukhus efter att ha krockat med en bil på Fiskartorpsvägen i Frescati strax före klockan 16 på onsdagen.

3: Bara tio minuter senare krockade en annan mc-förare med en bil på Essingeleden vid Stora Essingen.

- Mc-föraren fick föras till sjukhus, säger Björn Engström på Stockholmspolisens länskommunikationscentral.

Nursey skrev:

Så klart detta skulle komma från dig:pannkyss

Im on!:tummenupp

Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag vet inte hur man gör med kontonummer etc men jag klurar ut det och återkommer med detaljer imorgon. Om någon vet var han bodde eller hans familj, hans efternamn etc så jag kan fixa vart jag skall leverera den..PMa mig..please.

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Snail_shell skrev:
2440515 Hej på er alla!

Väl skrivet håkan, kan inte annat än hålla med.
Tack Jensa!

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Är det nån som vet hur Danny mår? Min son ringde och berättade att de fick in hans hoj på AVA en stund efter kraschen på Essingeleden och det såg illa ut sa bärgningskillen....

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jensa ringde från donken men det var inget svar. Stog i rapporten som labdol (?) lade upp att det var en bil inblandad..håller tummarna att det inte var allt för allvarligt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM