Nihlen skrev:2440867Jag hoppas att alla som deltog i går på körningen även är med i dag på minnesstunden.
Lägg ner allt skitsnack och ta del av det som hänt i stället.
bikerwoman skrev:2440855
Till IRONMIKE och WAR-PSYCHO som slår er för bröstet för att ingen har dött just på era körningar vill jag bara säga att ni är patetiska! Blir något bättre av att sitta och vara efterklok och kommentera saker där ni inte ens har varit närvarande??
ladbol skrev:2440508Du fullkomligen älskar politzajen juh
Anderzzon skrev:2440917Satt och läste i de relevanta trådarna om detta fram till 24 kunde inte sova, lade mig sedan och grubblade och visste att WP skulle ta tillfället i akt direkt och jag formulerade ihop en fin ramsa som han skulle få till svar...
War-psycho skrev:2440733Som sagt... typisk fördom från en som ej deltagit på nån söndagskörning.
bikerwoman skrev:2440855
Blir något bättre av att sitta och vara efterklok och kommentera saker där ni inte ens har varit närvarande??
War-psycho skrev:2440733Om du inte tycker man ska jämföra det två turerna så bör du inte heller göra det själv.
För det första så var det ingen som tvingade dig att ligga i samma grupp som en övningskörare.
(Som endast var med just den gången också.)
Och för det andra så var det en av de allra första turerna, en hel del har förbättrats efter det.
T.ex. sista tre vändorna flöt på MYCKET bättre, även i långsamma gruppen.
Hade du åkt med nån av dom gångerna så hade du antagligen haft ett något mer positivt intryck till körningen.
Ville bara säga det, utan att lägga mig i diskusionen i övrigt.
Som sagt... typisk fördom från en som ej deltagit på nån söndagskörning.
Vill du inte bli pikad för avåkningar, så behöver du inte pika Söndagsåkat för att vi kör rakt heller.
Observera att detta är mitt första inlägg i onsdagstråden på flera veckor.
Jag har accepterat att vi har olika syn på vad som är "roligt" och säkert.
Det finns folk som är nöjda med söndagskörningen iallafall.
Jag har bara kört två onsdagsåkningar och en av "dina" åkningar. Muppfrekvensen var klart högre på den söndagen. Vi var sammanlagt två(2!) som ville köra i den snabba gruppen, varav en av oss hade passagerare. Och då var det ändå typ 50 pers som skulle med.Avslutar med lite "statistik": (Alltid retar det nån.)
Jag har nu deltagit på 2 onsdagskörningar och 5 söndagskörningar, och kan bara basera min "statistik" på dessa.
Två onsdagskörningar med i snitt 90 deltagare kör en sträcka på 21 aktiva mil:
Resultat: 10-12 olyckor.
Fem söndagskörningar med i snitt 30 deltagare kör en sträcka på 105 aktiva mil.
Resultat: 0 olyckor.
Förlåt, du har såklart rätt.-Jolly- skrev:2440949Vafan är det med er? Ni beter er ju som barnungar!
Är det någon konkurrens mellan onsdag/söndag? Det är ju inte en samma dag.
Förlorar "ledarna" på att någon åker med de andra eller?
Man kan ju fan tro att ni är politiker som ska till val snart, lägg ner och åk hoj istället.
Nihlen skrev:2440969Är det inte någon som har befogenheta att låsa denna tråd?
Snail_shell skrev:2440995Mattias!!!
Stäng tråden!
Snälla!
Nursey skrev:2441047Näe fy fan!!
Jag satt och läste på MC relaterat och såg att det börjarde pirra i vissa att diskutera varför detta hände.
Var på vippen att skriva och be folk hålla inne med sånt eller ta det med varandra via PM men så tänkte jag att det lägger sig nog. Så kollar jag här. Har inte ens kollat ordentligt men tydligt är att det alltid skall hållas på och pekas och disikeras och diskuteras. Helvete..killen är DÖD! Inga debatter om varför och hur kommer att få tillbaka honom.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|