Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 060906

Status
Ej öppen för fler svar.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Den här gången var jag inte med och körde onsdagskörningen eftersom jag jobbade kväll, men jag har varit med många onsdagar och som både sjuksköterska och SMC-instruktör måste jag säga att INGEN av de arrangerande kan ta på sig någon som helst skuld till det inträffade!
Alla onsdagskörningar har varit välplanerade den senaste månaden och det har pratats mycket INNAN körningen om säkerhet och grupptryck. Mer kan man som turledare inte göra!
Många, inklusive jag själv har dessutom gått från att köra i snabba gruppen till att ta det lite lugnare just pga. de många avåkningarna så jag upplever att folk verkligen har tagit till sig det som KB och de andra har predikat!
Jag kände killen som omkom och körde många ggr. med honom förra och förrförra sommaren. Kan bara säga att det var en bra kille som körde bra och inte tog några större risker på vägen än genomsnittet av oss. Vad som hände igår kan vi troligtvis bara spekulera i förutom de som var i närheten som kanske har en aning om vad som gick snett.
Jag hoppas verkligen inte att våra trevliga gruppkörningar får ett slut nu pga. detta...

Till IRONMIKE och WAR-PSYCHO som slår er för bröstet för att ingen har dött just på era körningar vill jag bara säga att ni är patetiska! Blir något bättre av att sitta och vara efterklok och kommentera saker där ni inte ens har varit närvarande??

Nihlén

Go Thai
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Honda X-11 -01
Jag hoppas att alla som deltog i går på körningen även är med i dag på minnesstunden.

Lägg ner allt skitsnack och ta del av det som hänt i stället.

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nihlen skrev:
2440867 Jag hoppas att alla som deltog i går på körningen även är med i dag på minnesstunden.

Lägg ner allt skitsnack och ta del av det som hänt i stället.

Inga problem jag ska dit!

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
bikerwoman skrev:
2440855
Till IRONMIKE och WAR-PSYCHO som slår er för bröstet för att ingen har dött just på era körningar vill jag bara säga att ni är patetiska! Blir något bättre av att sitta och vara efterklok och kommentera saker där ni inte ens har varit närvarande??

Kan inte annat än att hålla med!

Jag forsätter gärna att åka på Kaptens turer. Även min dotter bak på.

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
:( va tråkigt å se att de itne går att låta bli att peka finger.
Lägg ner de...de är redan flera som mår dåligt pga de som inträffade igår på körningen.

Önska jag kunna vara med på ljuständningen i kväll. Men jag ska tänka på er som är där och på killen som tyvärr omkom igår.

Mch Kakan

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Igår när jag läste vad som hänt så slets jag in ganska ordentligt i verkligheten...

Kom hem vid 21 tiden och tänkte ta en repa ner till Svea och möta upp lite folk, men åkte hem för jag var trött som fn.

Satt och läste i de relevanta trådarna om detta fram till 24 kunde inte sova, lade mig sedan och grubblade och visste att WP skulle ta tillfället i akt direkt och jag formulerade ihop en fin ramsa som han skulle få till svar...

Sen att IM säkerheten själv kör stenhårt på hörsägen var väl inte oväntat heller...

Jag säger bara snälla håll käften och disskutera via PM

Av respekt för anhöriga, vänner, folk som var med osv jag kan bara tänka mig vad ni går igenom just nu!

Åter igen V.I.F

Kapten! Jag har bara vart med på en körning men det var den bästa hojturen jag gjort i sommar!

Tack för det och ditt engagemang otroligt starkt gjort :tummenupp

njelger

Guest
Visa här verkar vilja ha fram några skyldiga som vanligt....så kan man skjuta dom och allt blir bra..
Kul att kasta paj mellan onsdag o söndag etc etc
Det kommer inte hjälpa, tro mig.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Anderzzon skrev:
2440917Satt och läste i de relevanta trådarna om detta fram till 24 kunde inte sova, lade mig sedan och grubblade och visste att WP skulle ta tillfället i akt direkt och jag formulerade ihop en fin ramsa som han skulle få till svar...

Väldigt väntat...

War-psycho skrev:
2440733 Som sagt... typisk fördom från en som ej deltagit på nån söndagskörning.

Som sagt, typiskt utlåtande från de som deltagit vid de senare sönd.-körningarna.

-@

Last edited:

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
bikerwoman skrev:
2440855
Blir något bättre av att sitta och vara efterklok och kommentera saker där ni inte ens har varit närvarande??

Det handlar inte om att försöka göra något ogjort, utan att försöka förbättra till nästa körning. Att vara efterklok behöver ju nödvändigtvis inte vara något dåligt. IM har flertalet ggr uttryckligen sagt att han inte vill trampa någon på tårna. Är det INGEN som kan vara objektiv i denna tråd?
Fel tråd, fel forum kanske.... fast å andra sidan så behövs ju tydligen ämnet diskuteras...

/Carin

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000
Vafan är det med er? Ni beter er ju som barnungar!
Är det någon konkurrens mellan onsdag/söndag? Det är ju inte en samma dag.
Förlorar "ledarna" på att någon åker med de andra eller?

Man kan ju fan tro att ni är politiker som ska till val snart, lägg ner och åk hoj istället.

:gnissla

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
War-psycho skrev:
2440733 Om du inte tycker man ska jämföra det två turerna så bör du inte heller göra det själv.

För det första så var det ingen som tvingade dig att ligga i samma grupp som en övningskörare.
(Som endast var med just den gången också.)
Och för det andra så var det en av de allra första turerna, en hel del har förbättrats efter det.
T.ex. sista tre vändorna flöt på MYCKET bättre, även i långsamma gruppen.
Hade du åkt med nån av dom gångerna så hade du antagligen haft ett något mer positivt intryck till körningen.

Ville bara säga det, utan att lägga mig i diskusionen i övrigt.

Som sagt... typisk fördom från en som ej deltagit på nån söndagskörning.

Vill du inte bli pikad för avåkningar, så behöver du inte pika Söndagsåkat för att vi kör rakt heller.

Observera att detta är mitt första inlägg i onsdagstråden på flera veckor.
Jag har accepterat att vi har olika syn på vad som är "roligt" och säkert.
Det finns folk som är nöjda med söndagskörningen iallafall.

Nu får du väl ta och klippa till dig. Tills nu har jag hållt käfften om din keffa körning men nu får det tydligen vara nog. Jag tycker att om det inte är konstruktiv kritik kan man hålla tyst men du delar ju tydligen inte den uppfattningen.
Du jämför själv de båda åkningarna i din text på http://hem.bredband.net/war-psycho/
Avslutar med lite "statistik": (Alltid retar det nån.)

Jag har nu deltagit på 2 onsdagskörningar och 5 söndagskörningar, och kan bara basera min "statistik" på dessa.
Två onsdagskörningar med i snitt 90 deltagare kör en sträcka på 21 aktiva mil:
Resultat: 10-12 olyckor.
Fem söndagskörningar med i snitt 30 deltagare kör en sträcka på 105 aktiva mil.
Resultat: 0 olyckor.
Jag har bara kört två onsdagsåkningar och en av "dina" åkningar. Muppfrekvensen var klart högre på den söndagen. Vi var sammanlagt två(2!) som ville köra i den snabba gruppen, varav en av oss hade passagerare. Och då var det ändå typ 50 pers som skulle med.
Jag tyckte att vägvalet sög hästpung pga att jag inte gillar att ligga i 170km/h och mosa på spikraka fd motorvägar. Vi körde inte ens fort men fick ändå vänta i en evighet för att resten av ni sniglar skulle hinna ikapp. Kul och socialt det var :rollereys
Att någon bossar lite innan och säger vad vi får och inte får göra är väl kanske bra i mindre mängd men gå inte till överdrift. Varför ska man inte få köra om långsammare om dem ligger i vägen? Kan ju knappast orsaka olyckor på raka vägar?
Nä, den söndagen var köring av och för muppar, och för eran skulle hoppas jag att inte alla söndagar var så. Du verkar ju ha missat allt som är roligt med hojåkning och förvandlat det till en grå trögflytande sörja av regler och förordningar.
Så tagga ner ordentliget på skitsnacket om att en omkullåkning skulle vara någon annans fel än han som körde, det är inte en bra attityd helt enkelt.
Ditt säkerhetsnack verkar du bara se som en chans att mucka gruff med några som kör hoj på ett annat sätt än dig.

Jag letar efter flinot som håller upp ett finger som avslutning på det här inlägget men hittar den inte. Och det är inte tummen han håller upp.

-Jolly- skrev:
2440949 Vafan är det med er? Ni beter er ju som barnungar!
Är det någon konkurrens mellan onsdag/söndag? Det är ju inte en samma dag.
Förlorar "ledarna" på att någon åker med de andra eller?

Man kan ju fan tro att ni är politiker som ska till val snart, lägg ner och åk hoj istället.
Förlåt, du har såklart rätt.

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Usch! Tråkig läsning...
hade jag inte dragits med en envis förkylning hade jag kört igår efter allt för lång frånvaro
(har flera dåliga ursäkter) från denna trevliga gruppkörning!
Den ska ses mer som en mcträff än banåkardag med ambitioner!

Sluta upp med pajkastningen, den leder ingen vart ändå!

Skänker en tanke till anhöriga och de som ofrivilligt fick uppleva
dessa tråkigheter igår, hoppas ni får prata av er och komma vidare!
Se till att träffas och håll ihop!:pannkyss

Vi ses väl på Donken UV nästa vecka?
/Rickard

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Snail_shell skrev:
2440995 Mattias!!!

Stäng tråden!
Snälla! :)

Det tycker jag inte, den kan nog behövas för att ventilera det som hänt, däremot kan dom som vill ta fingerpekandet och säkerhetsdisskusionen i en annan tråd!

:)

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Näe fy fan!!

Jag satt och läste på MC relaterat och såg att det börjarde pirra i vissa att diskutera varför detta hände.

Var på vippen att skriva och be folk hålla inne med sånt eller ta det med varandra via PM men så tänkte jag att det lägger sig nog. Så kollar jag här. Har inte ens kollat ordentligt men tydligt är att det alltid skall hållas på och pekas och disikeras och diskuteras. Helvete..killen är DÖD! Inga debatter om varför och hur kommer att få tillbaka honom.

Starta en tråd i säkerhets forumet då, där det INTE pekas finger...en helt jäkla OBJEKTIV tråd där säkerheten på körningar diskuteras. Men jag tror att det är en utopi att hoppas att vissa skall kunna hålla diskussionen på en vuxen nivå..tyvärr.

Edit: och föri helvete SLUTA JÄMFÖRA körningarna. Jag fattar vad IM vill säga med säkerhet men den GÅS igenom på onsdagskörningarna. Att ha ett A4 tror jag inte hjälper..lyssnar man inte på instruktionerna innan så kollar man inte på en papperslapp heller. Fin tanke dock.

Jag har sagt det förr och nu säger det igen..för nu kokar det ta mig fan i huvudet på mig...det är ingen tävling om vems körning som är "bäst" det är helt olika grupper/ intressen/ dagar allt. Det är pretantiöst skitsnack att hålla på som vissa gör och jämföra. VÄX UPP!!!!!

Last edited by a moderator:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nursey skrev:
2441047 Näe fy fan!!

Jag satt och läste på MC relaterat och såg att det börjarde pirra i vissa att diskutera varför detta hände.

Var på vippen att skriva och be folk hålla inne med sånt eller ta det med varandra via PM men så tänkte jag att det lägger sig nog. Så kollar jag här. Har inte ens kollat ordentligt men tydligt är att det alltid skall hållas på och pekas och disikeras och diskuteras. Helvete..killen är DÖD! Inga debatter om varför och hur kommer att få tillbaka honom.

:fakta WORD!

Tack Nursey :pannkyss

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024