Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070523

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Var de någon som vet hur de gick för knutten som åkte av i går kväll utanför Gottröra ??

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Jag var själv med och de var lite synd men tankarna går till honom ! Tror han hette Filiph hjälpte honom med att bryta fram Mobilen och nycklarna från vraket ! Innan vi fick dra !

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
BTW: jag filma lite å tog lite stillbilder på lite mossiga farbröder igår så jag kommer lägga upp det idenna tråd när jag kommer hem idag.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Kändes kymigt igår då jag ringer Kapar´n glad i hågen och öppnar med ett "Yo Bitch" och drar nån hårdrocksdänga samt berättar hur stora och starka vi börjar bli där vi sitter på Anchor och värmer inför Mustasch....
- Vi har en hoj i diket, ambulans på väg är de enda ord jag får i luren, och jag växlar omedelbart (omedvetet) över till krismode....
Satan hinner jag tänka, och blodet isas i mina ådror.
Fan fan fan!
Hureremekillen? (för en kille utgick jag från att det var av någon anledning).
osv osv...

Inte meningen att waista ditt partyhumör, men ja......du vet hur det är när det händer, du har ju varit med förr.

vadå? visade du att snigelspåren på bakdäcket hänger ihop med oskrapade knäpuckar? :D

Jag har inga snigelspår :D
Jag sa att brallorna var nya, bara kört i två år, inte fått i knät än och att vi alltid körde med omdöme.
"Det låter bra" svarade han men sen fick polistjejen ny luft och skrek "FÖRNUFT, FÖRNUFT, NI SKA KÖRA MED FÖRNUFT" :hihi

Till allvarlet igen då: avåkningen var den i den där långsamma sköna vänsterkurvan (nästan 180graders kruvan mellan hus och bonngård med myske buskar?) som man kommer in i efter en halv lång höger i uppförsbacke där de satt ett kors i diket för nått/några årsendan?

Nej, det ligger iofs en bondgård upp till höger(i södergående färdriktning) men inga hus på andra sidan. Kurvan en av de skönaste jag vet, man ser bra från båda håll men det är lättare att få grepp om den i nordgående.

BTW: jag filma lite å tog lite stillbilder på lite mossiga farbröder igår så jag kommer lägga upp det idenna tråd när jag kommer hem idag.

Såna finns det gott om :hihi
Såg flera som plåta igår, upp med skiten nu!!!

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Jag har inga snigelspår :D
Jag sa att brallorna var nya, bara kört i två år, inte fått i knät än och att vi alltid körde med omdöme.
"Det låter bra" svarade han men sen fick polistjejen ny luft och skrek "FÖRNUFT, FÖRNUFT, NI SKA KÖRA MED FÖRNUFT" :hihi

Hallå, inga snigelspår, är det möjligt? :rolleyes: Eller är det bara twinnar som har sån skit?

Hon fick väl kåtslag (därav röstläget) när hon insåg hur vacker du är i stretch! Dead sexy, sexy man sexy man...

-@

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Till allvarlet igen då: avåkningen var den i den där långsamma sköna vänsterkurvan (nästan 180graders kruvan mellan hus och bonngård med myske buskar?) som man kommer in i efter en halv lång höger i uppförsbacke där de satt ett kors i diket för nått/några årsendan?

Vet inte om vi menar samma ställe.
Jag kan säga att det är exakt 3.3 kilometer från Gottöra macken. Det är som en hästsko sväng..

Kommer man från Macken är det nästan 90 höger och sedan lååååång vänster följd av kort höger. Man klättrar några höjdmeter upp till den långa vänsterkurvan.

Ganska öppet på båda sidorna vägen med ett fält på ena sidan och en bonngård uppe på höjden på "yttern" i kurvan.

Ja jag tyckte jag körde rätt lugnt :confused:

Det GJORDE du ju! Det var ju inte alls ett trissat tempo överhuvudtaget. Jag körde upprätt touringställning och hade inga problem att hålla farten. osäker på farten, jag gissar på runt 60-80 där det gick omkull.. Jag hade iallafall inte mer och jag såg ju dig på andra sidan svängen.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
jag gissar på runt 60-80 där det gick omkull

Ja max, tveksam att jag klarar den böjen i 80. Jag ska dra kurvan åt båda håll imorgon så återkommer jag med lämplig kurvhastighet för lugn och mellangrupp :D

Edit: Tack för hjälpen Anders!!!

Last edited:

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
ja har inga knäpuckar så jag måste ha snigelspår :tungan

EDIT: bra anledning å dra för snurre den dagen man blir stoppad,

Asså de är omöjligt konstapeln jag kan inte köra så fort med mina snigelspår på bakdäcket. :D

Hehe :tummenupp Stötte på en mcpolis igår innan vaxholm när jag och ironmike kom från värmdöhållet. Tackade mig själv att jag inte tagit bort min oerhört fina reflex då asså :tungan

Nått ska man ju skylla på när man blir avhängd på bogan eller hur ? :pannkyss

Haha :tungan Gött vare på donken också iaf :tummenupp Men vi pratade även om det när vi körde ganska lugnt på värmdö faktiskt.
Du klagar på ivans nedlägg, du borde skrapat bra själv för dina fanns ju inte kvar, du kanske ska låna mina oskrapade. Lär ta ett tag för mig att komma dit ändå :D

Last edited:

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Blev lite bilder under kvällen.:tummenupp

Bifogat

• _MG_4634.JPG
    _MG_4634.JPG
    133.9 KB · Visningar: 82