Sporthoj.com Grupp/Onsdagskörning 070718

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Åter igen tack Kapten för att du guidade oss mellan regn skurarna. Tråkigt att du fastnade på annat och inte kom till Vaxholm.
Till er andra tack för sällskapet.

Tack själv mannen :)
Ja det började ju lite soft men sen pallade inte rajraj´s kedja mitt übergrymma tempo på Gottröravägen. Här har man laddat i veckor för att steka av den där turbomoppen på Bogan, ger mig fan på att han visste hur det skulle sluta och filade sönder kedjan lite innan vi drog :hihi
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
ett gäng salta killar på vischan någonstans norr om sthlm, vi ser åtminstone j*vligt snabba ut...

oooooch en exotisk snok

-@

Sköna bilder men du glömde visst nåt, här kommer den igen med texten du ville ha med:
 

Bifogat

  • Kedjebrott 1.JPG
    Kedjebrott 1.JPG
    141.4 KB · Visningar: 146

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Inte trasig. Bara på bushumör... :) Kolla i gay-tråden om du vågar... :)

Ser fram emot att få se dig i dina skinnbrallor som du skrytit så mycket om. :yoparty

Jag vågade kolla i gay-tråden men till SLM vågar jag fan inte gå :D

Du som stod på första parkett. Tycker inte du det är lite skumt att en vanlig serieproducerad japansk hoj med 10år på nacken fullkomligen avrättar ett modernt, amerikanskanskt racinjärn som dessutom har mer än dubbla motorvolymen!?

:D

-@

Jo men du hörde ju Jörgens (bort)förklaringar, det var visst nån koppling eller nåt annat som inte var på humör :hihi
 
Last edited:

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Jag vågade kolla i gay-tråden men till SLM vågar jag fan inte gå :D

Tänk, jag trodde du var lite fixerad vid tanken på killar i läder? Men det kanske är :tuttar som gäller trots allt? :D

Jaja, skit samma. Det ska bli skoj att åka med er igen. Det var för länge sedan sist.

Nu har jag spammat den här tråden nog för idag. Nu väntar sängen och härliga drömmar om :hojcbr imorrn.
 

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Ort
Trångsund
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Tänk, jag trodde du var lite fixerad vid tanken på killar i läder? Men det kanske är :tuttar som gäller trots allt? :D

Jaja, skit samma. Det ska bli skoj att åka med er igen. Det var för länge sedan sist.

Nu har jag spammat den här tråden nog för idag. Nu väntar sängen och härliga drömmar om :hojcbr imorrn.

Haha, ja rattar funkar bäst för mig :)

Ja häng på nu för fan, var ju ett tag sen som du säger.
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Har du kvar nån moppe att köra på? :jäs

Efter att ha meckat dit en R1:as regulator så blev hojen mycket snabbare:D Mycket effektivare än en Power Commander. En PC ger tillgång till 5 - 10 kusar. En R1 regulator ger tillgång till 110 kusar på min hoj. :tungan
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Vad fan är det med er homokillar egentligen? Ni verkar lite klena eller nåt :va
Här har ni möjlighet att köra hoj och umgås med 180 kilo sexmaskin(d1ce o jag) i skinnbrallor, hur fel kan det bli? :)

Klaga ej du hade ju båda puddingarna Noya och D1ce med dig ditt gubbsjuka as! :D
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Barnettkopplingen började blev helt skum på Barkarby efter 5 rejs. Jag tog isär kopplingen nu ikväll. Alla stålskivorna var blå, två hade kupat sig. Lamellerna brändaKopplingkorgens lager mot kopplingsnavet hade dessutom pressat sönder lagerläget i stålkopplingskorgen. Hela kopplingskorgen kastade 5 mm vid startkransen. Den slirade på fullgas samt drog med inkramad koppling med ettan i. Jag visste dock inte hur illa det var mekanisk när jag hamnade bredvid lillen på Svea. Tänkte att det vore fint att avsluta kvällen med att hänga av honom. Men det blev lite svårdoserat...

Nu blir det att leta efter lite starkare kopplingskorg, minst. Kanske är hela kopplingen för klen. :(

Jag vågade kolla i gay-tråden men till SLM vågar jag fan inte gå :D



Jo men du hörde ju Jörgens (bort)förklaringar, det var visst nån koppling eller nåt annat som inte var på humör :hihi
 

Dr.Bike

Guest
Efter att ha meckat dit en R1:as regulator så blev hojen mycket snabbare:D Mycket effektivare än en Power Commander. En PC ger tillgång till 5 - 10 kusar. En R1 regulator ger tillgång till 110 kusar på min hoj. :tungan

Ahhhhh *skriet av Edward Munch* :skrämd

Du har BEFLÄCKAT en Honda med Yammadelar!!!

Det var ju inte jag menade när jag sa: "du kan ta vilkensomhelst..." :D
Nåväl, nu får du BLÅA strömkulor i batteriet istället för röda...
Skyll dig själv - nu har jag varnat dig!
:D

Nu blir det att leta efter lite starkare kopplingskorg, minst. Kanske är hela kopplingen för klen. :(

Ajsingen sicket skit!
Då räcker det inte att twista lite med stålskivorna mot garagegolvet dårå för att "regenerera" dem till nyskick...
Det var illa broder!
 
Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ajsingen sicket skit!
Då räcker det inte att twista lite med stålskivorna mot garagegolvet dårå för att "regenerera" dem till nyskick...
Det var illa broder!

Jag tänkte prova mitt gamla knep att baka stålskivorna på spisplatta. Det har jag lyckats med förut, när tempen blir tillräckligt hög brukar spänningarna gå ur, med en "ping" sprätter de till på spisplatta och blir raka. Jag håller tummarna för att det funkar, annars får jag handla nya. Orsaken till att kopplingen plötsligt släppte mitt på strippen tror/hoppas jag var den wobblande kopplingskorgen. Det kan ju inte bli symmetrisk tryck varvet runt i kopplingen när lamellerna försöker följa en kastande kopplingskorg och stålskivorna försöker följa den centrerade hubben. Jag hoppas på det iaf. Isf torde ju Barnett Scorpionkopplingen kanske vara tillräcklig, men att HD-original-kopplingskorgen/lagret måst bytas mot ngn kraftigare high-perf-modell. Nästa steg i kopplingsväg är ju annars Bandit. men det är ju 20 000-kronorskopplingar. Barnetten kostar ju "bara"7000:-. Vore skönt om den räckte. Ska ringa lite dragrace HD-killar imorgon och dryfta problemet och höra vad de tror är orsak och verkan...

Att bara byta de trasiga delarna till likadana nya lär ju bara vara att åtgärda symptomen. :va Ska även prova att köra på mineralolja i kopplingen/lådan. Hade Racingway MC 15W-40 syntet i nu...
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Att bara byta de trasiga delarna till likadana nya lär ju bara vara att åtgärda symptomen. :va Ska även prova att köra på mineralolja i kopplingen/lådan. Hade Racingway MC 15W-40 syntet i nu...

Självfallet löser mineraloljan alla problem...
Om man tror på tomten vill säga.
(vad/vem är/hävdar teorin bakom detta nys?)
Gör som jag sa och häll i en Castrol SAF-X istället så ska du nog bli nöjd vad avser DEN biten iaf...

Skulle tro att du (som du säger) har ett rent mekaniskt hållfasthetsproblem här...
Inte omöjligt att du behöver en annan transkåpa med ett inbyggt stödlager i, som styr upp "innerjoxet" i kopplingen så det centrerar bättre. (såna man ser DR-pojkarna har)

Kul tips med stålskivorna! Har jag aldrig testat!
Är det 730 grader som är den förlösande temperaturen? :)
(se framför mig hur Jörgens skivor far som gigantiska Kanthalbrickor i köket i natt!) :tummenupp
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Eeeh.. med tanke på att samlingen var kl 18 så.. :va
brukar alltid dyka upp folk efter kl 17 som de andra gångerna jag har vart där samma tid efter jobbet, men inte igår, orka fan inte vänta 60min alone, så de vart hemmåt å gå prommenad med vovvven,

btw i dag regenar de verkligen, tok blött å snorhalt på sina ställe rulla lugnt idag ni som ska ut i detta väder.
 

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Ort
Stadion
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Rolig körning, trots att jag inte kunde hänga med 750'n framför riktigt ;P Lite tråkigt med mitt elsystem och att jag var tvungen att avika från gruppen men det löste sig till slut! Idag blire att ladda batteri och montera på motstånden samt krashpuckar :)
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Rolig körning, trots att jag inte kunde hänga med 750'n framför riktigt ;P Lite tråkigt med mitt elsystem och att jag var tvungen att avika från gruppen men det löste sig till slut! Idag blire att ladda batteri och montera på motstånden samt krashpuckar :)

Ja, du såg ut att ha det lite tungt! Skönt att det löste sig :)

-@
 

Dawe

Guest
Ahhhhh *skriet av Edward Munch* :skrämd

Du har BEFLÄCKAT en Honda med Yammadelar!!!

Det var ju inte jag menade när jag sa: "du kan ta vilkensomhelst..." :D
Nåväl, nu får du BLÅA strömkulor i batteriet istället för röda...
Skyll dig själv - nu har jag varnat dig!
:D

Det var jag som lurade in honom på det där. Nu har jag fått reda på att Honda tagit fram en ny laddningsregulator med kylflänsar man säg inget till Ragge. Men sen vet jag också att Ragge inte lär bry sig så mycket om vad det sitter för laddreg på den hojen.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top