Sporthoj för A2?

sliCk_hampus

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2011
Hoj
Daytona 675 banhoj
Kan tipsa om kawasaki zxr 400 som jag själv köpt för a2. 48kw original, strypt den till 35kw med strypning från alphatechnik. Rolig hoj som är billig i inköp och försäkring (classic försäkring = 1600kr hel/hel). Dock inte så vanlig men det dyker upp några lite då och då, priser runtomkring 20k +-

Raxaer

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Aprilia RS -03, Yamaha WR 450 Motard -03, Suzuki GSX-R 750 -00
Kan tipsa om kawasaki zxr 400 som jag själv köpt för a2. 48kw original, strypt den till 35kw med strypning från alphatechnik. Rolig hoj som är billig i inköp och försäkring (classic försäkring = 1600kr hel/hel). Dock inte så vanlig men det dyker upp några lite då och då, priser runtomkring 20k +-

Låter riktigt skysst precis den sortens hoj jag är ute efter :)

crev

Medlem
Gick med
2 Nov 2012
Hoj
Trampcykel numera
Låter riktigt skysst precis den sortens hoj jag är ute efter :)

Ibland ploppar dessa upp och titta noga på exemplar med 3000mil/6000mil då topplockspackningen har en tendens att ryka efter 3000mil, kan troligtvis pruta ner priset med 5000-7000kr i.o.m detta problem.

Om du vill ha en sporthoj nu och inte orkar vänta på att en 400cc ska dyka upp går det alltid att köpa dig en FZR600, modeller över 20år går på classica-försäkring och har även 68kw. Kolla dock upp detta på transportstyrelsens hemsida.

Areschoug

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2006
Hoj
2009,Triumph Street Triple
123 mil om året luktar ju dock bankad mätare :/ Kan ju iofs vara så att den stått merparten av åren, kan man kolla historik för av/påställningar?

crev

Medlem
Gick med
2 Nov 2012
Hoj
Trampcykel numera
123 mil om året luktar ju dock bankad mätare :/ Kan ju iofs vara så att den stått merparten av åren, kan man kolla historik för av/påställningar?

Min 400 är också en 92a som hade 3200mil på mätaren. Hojen vibrerar ungefär som enstånka i mellanregistret vilket gör att den inte är så bekväm att köra långa turer på raka vägar.

Raxaer

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Aprilia RS -03, Yamaha WR 450 Motard -03, Suzuki GSX-R 750 -00
varför inte göra som jag och köpa en r6 som är reggad som 25kw då man får mer hoj för pengarna än att köpa en 400 eller något sånt skit:arsele
Du får inte köra en r6a på a2 för den har mer än 70kw i ursprungs effekt.

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
varför inte göra som jag och köpa en r6 som är reggad som 25kw då man får mer hoj för pengarna än att köpa en 400 eller något sånt skit:arsele

Varför inte köpa en tusen istället när du ändå kör olagligt? :glömdet

Rätt förare piskar dig på en 400cc på kurvig väg oavsett vad du kör för hoj.

Tillbaka till ämnet. Kollade runt lite på nyare hoj i helgen. Jävligt synd att nya CBR 600 F ligger på 75kw, hade ju varit en perfekt nybörjarsportis...

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
kanske inte världens snyggaste hoj men en trx850 borde vara en grym a2 hoj

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Var det inte något lurt med Triumph Speed Triple T509? Vet att brorsan körde en sån för att den var billig att försäkra pga av låg effekt på papperet. Fanns den moroten i någon Daytona någongång?

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag skulle satsa på en 400. Finns massor av dem i UK och Tyskland. Kostar ju en slant att hämta hem och regga men då får du också en hoj som är byggd för sin effekt och inte något strypt härke som inte går som den ska. Men strypningarna har kanske blitt bättre än de var för några år sedan. Måste det prompt vara en sporthoj, annars hade jag kikat på Suzuki GSX750 från slutet av 90-talet. Farsan hade en sådan för en del år sedan och den var helt okej faktiskt. Inget monster eller så men de ligger runt 20-tusen och borde inte vara svindyra i försäkring heller.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Jag skulle satsa på en 400. Finns massor av dem i UK och Tyskland. Kostar ju en slant att hämta hem och regga men då får du också en hoj som är byggd för sin effekt och inte något strypt härke som inte går som den ska. Men strypningarna har kanske blitt bättre än de var för några år sedan. Måste det prompt vara en sporthoj, annars hade jag kikat på Suzuki GSX750 från slutet av 90-talet. Farsan hade en sådan för en del år sedan och den var helt okej faktiskt. Inget monster eller så men de ligger runt 20-tusen och borde inte vara svindyra i försäkring heller.

får inte köra en gixxer 750 på A2

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...