mkii
Sporthojsnörd
Suzuki GSXF 600 / 750. 68kw har jag för mig. Rad 4a! du får en touring sadel men du får åka rad4a som går åt sporthoj - hållet. dessutom så börjar de få några år på nacken och priset är väl rätt så rimligt!
jo du får köra r6or som har mer än 70kw men dom måste redan vara inreggade som 25 kw innan lagen trädde ikraft tro mig har precis tagit kortet så har läst på mycket om det.
är bara om du ska regga om nu som måste vara 70 kw
ring och fråga transportstyrelsen så får du sen vad dom säger om det hela och hur ska polisen kunna bevisa att det är mer än 70 kw om du visar upp ditt regbevis där det står klart och tydligt att motorcykeln är begränsad till 25 kw det är du med ett regpapper som bevis mot polisen som "tror" att det är mer.
jo du får köra r6or som har mer än 70kw men dom måste redan vara inreggade som 25 kw innan lagen trädde ikraft tro mig har precis tagit kortet så har läst på mycket om det.
är bara om du ska regga om nu som måste vara 70 kw
http://www.korkortsportalen.se/jag-har-korkort/fordon-du-far-kora/Tvåhjulig mellanstor motorcykel
(max 35 kW och ett förhållande mellan nettoeffekt och tjänstevikt som inte överstiger 0,2 kW/kg och som, om fordonets originalutförande har ändrats, har sitt ursprung i ett fordon med högst den dubbla effekten
Hojen har fortfarande mer än dubbla dubbla effekten i sitt originalutförande, oavsätt när och hur den stryptes.om jag är så "jävla dum i huvudet" så kan väll en mer smart gubbe gå in på andra länken som du klistrat in läsa och lära dig vad dom skrivit.....
2013-05-13, 13:59
Gilla
Lynxlynx
Lynxlynx är inte uppkopplad Medlem Lynxlynxs avatar
--------------------------------------------------------------------------------
Reg.datum:Aug 2011Ort:StockholmHoj:Nyskild, letar.:
Sådär, nu har Kallesss ringt till transportsstyrelsen och här kommer en liten tillrättavisning. Eftersom R6an REDAN VAR reggad som 25 kw innan 19/1-13 är den godkänd som A2-hoj, både på uppkörning och att använda.
Så JAG har rätt.... Det är nog en annan som måste läsa lite mer om reglerna..
och jag blir inte straffad då den reggades innan lagen trädde i kraft!!!
Jag tror inte att du kan hänvisa till det inlägget ifall du blir stoppad
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |