Sporthoj i Östersund

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Lam-Kaka skrev:
Hmm någon som vet vad det finns för motor alternativ på de nyare modelerna av saab kombi?, vi hade en tomte som lekte följa blå mille mellan krokom och mörsil som var lite svår att skaka av sig.. han hade skidställ och skidor på taket :tummenupp , hade mest 2,4 på andra sifran på icke glädje mätaren.

Tja, 2.0, 2.0 turbo, 2.3 turbo, samt Aero@250hk är väl det som finns i 9-5 iaf, nya 9-3 sportcombi är väl på 280 hk lr nåt sånt.

Kazu

99RiderZ
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
Ducati s4a -01, husaberg 650 -05
enligt SMHI kommer det inte att regna imårn.. så drick inte så jävla mycket ikvälll att ni inte orkar köra...

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Lam-Kaka skrev:
Hmm någon som vet vad det finns för motor alternativ på de nyare modelerna av saab kombi?, vi hade en tomte som lekte följa blå mille mellan krokom och mörsil som var lite svår att skaka av sig.. han hade skidställ och skidor på taket :tummenupp , hade mest 2,4 på andra sifran på icke glädje mätaren.

Humm har en så pass vass TWIN och får problem med en SAAB..... hummmm det va inte 93 sport kombin då ? för den går sjukt bra, samt att aeron går ju hyggligt bra om man tar bort spärrarna osv. för dom är ju spärrade på max hastighet osv.

Fan va jobbigt att inte bli av med en bil :)

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Kazu skrev:
enligt SMHI kommer det inte att regna imårn.. så drick inte så jävla mycket ikvälll att ni inte orkar köra...

ser ju hyggligt ut idag, blir ju åka om min omvärld slutar snurra någon gång

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
arrow skrev:
Humm har en så pass vass TWIN och får problem med en SAAB..... hummmm det va inte 93 sport kombin då ? för den går sjukt bra, samt att aeron går ju hyggligt bra om man tar bort spärrarna osv. för dom är ju spärrade på max hastighet osv.

Fan va jobbigt att inte bli av med en bil :)

Jobbig var den ivarjefall, visst så höll jag inte riktigt stumt men ändå han låg minst i 200+ o marshade efter mig. Han tänkte köra om mig efter via dukten efter trångsviken. Jag annade mig det så jag hade växlat ner till 5an o när han låg nästan jämsides så stumade jag, visst han kom inte om men han följde efter en bra, han tappade inte mycket enligt zx10an som låg bakom honom som tyvär hade problem med solen.

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
hummm fan kl e ju 13:05 nu.... får väll åka o leta er då när jag lyckas komma iväg..... man är ju lite trött idag

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag ska nog ut och snurra lite senare. Måste bara göra färdigt lamellbytet först så jag har något att snurra med så... :tungan

Jockwell

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ1 N ABS -08, Canon eos 30d
Vart har ni varit och kört idag? Jag har sökt efter er. Har varit ut till Torvalla, Rödön/Dvärsätt och sedan igen Torvalla för att fortsätta till Ope... Kom precis hem och har varit ute i 2timmaroch irrat omkring ensam.:gråta Ni hann kanske sluta innan eller hade jag världens missflyt och bara missade er...

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jockwell skrev:
Vart har ni varit och kört idag? Jag har sökt efter er. Har varit ut till Torvalla, Rödön/Dvärsätt och sedan igen Torvalla för att fortsätta till Ope... Kom precis hem och har varit ute i 2timmaroch irrat omkring ensam.:gråta Ni hann kanske sluta innan eller hade jag världens missflyt och bara missade er...
Jag har fortfarande inte fått till justeringen av kopplingen helt 100% ( :mad: ) men nu ska jag ut en lite (pytteliten) sväng och se om det kanske är något som går till sig av lite värme.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Lurch skrev:

Tror till 99% jag vet vem det är tyvär..., ni kanske kommer ihåg den mörka killen jag hade med mig som körde zx9a 01 röd när vi åkte till ope rakan m.m. Vet tyvär inte hur det är med honom skickade sms till honom men fick inget svar. (Olyckan inträffade troligen så här, en bil svängde ut från bonäshamsbron"bilen såg inte hojen" och christoffer han inte broms eller svänga undan"). Har hänt mig ett antal gånger där att bilar bara svänger ut även när jag har kört bil :/ . Får hoppas det gick bra....åter kommer så fort jag får veta något mer.

CBR_fluffy

smoke that tyre!
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
ninja stunt, drz stunt
Lam-Kaka skrev:
å fan hur blev du av med han tillslut då? jag har haft sånnadär när man kör den sträckan på E14 som man kör om å som sen blir sur å hänger på men om man kör om en långtradare samtidigt som man möter en så brukar de inte kunna hänga på!
haha såg dig i dendär andra filmen när du stog å bööö(r)jna! coolt!

CBR_fluffy

smoke that tyre!
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
ninja stunt, drz stunt
Lam-Kaka skrev:
Tror till 99% jag vet vem det är tyvär..., ni kanske kommer ihåg den mörka killen jag hade med mig som körde zx9a 01 röd när vi åkte till ope rakan m.m. Vet tyvär inte hur det är med honom skickade sms till honom men fick inget svar. (Olyckan inträffade troligen så här, en bil svängde ut från bonäshamsbron"bilen såg inte hojen" och christoffer han inte broms eller svänga undan"). Har hänt mig ett antal gånger där att bilar bara svänger ut även när jag har kört bil :/ . Får hoppas det gick bra....åter kommer så fort jag får veta något mer.

oj shit de va som attan
han va ju med när vi tog lilla svängen runt alsen
hoppas han mår bra!

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Hoppas ZX9-mannen klarade sig bra, men det stod i öp:n att föraren var en 25-åring från Frösön :va Är han från Frösön han?!?!

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
An3Azz skrev:
Hoppas ZX9-mannen klarade sig bra, men det stod i öp:n att föraren var en 25-åring från Frösön :va Är han från Frösön han?!?!

Han bor på frösön...jobbar på kyl och frys i östersund är inte riktigt hundra på att det var han, men allt stämer för det. Lite mer info om olyckan han kom från kall hållet bromsade in för en traktor i bratteggen som svängde in(hojen hade ganska hög fart trode han som körde traktorn + att den lätt högt"sitter eller satt micro bolt-on på den"). Sen passerade den brosans hus i bonäshamn ganska hög hastighet då också...sen körde han in i en bil som svängde ut från en parkering som är efter bron till fäviken/huså. Samtidigt så kom det troligen möte(uppfattade det så av en som var in o handlade på ica som först vart rädd att det var jag) han hade en bil framför sig som såg olyckan(han var mötet). Vet ej om hojen han bromsa men skulle tro det.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln