Sporthoj i Östersund

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Tsudd skrev:
Man kanske ska ta å prova den en sväng då :)
Flera tips :confused:
Om ja inte minns helt fel så ska vägen mellan Ström och Hammarstrand va rätt okej oxå.

Jag har i princip 0 koll på vägar runt ström, har aldrig åkt hoj däromkring. Dock så åkte jag bil mellan Föllinge och Ström, vägen verkade klart underhållande och med fin asfalt när jag åkte där.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tsudd skrev:
Man kanske ska ta å prova den en sväng då :)
Flera tips :confused:
Om ja inte minns helt fel så ska vägen mellan Ström och Hammarstrand va rätt okej oxå.
Mellan Ström och Hammarstrand? :va

Annars går det en ganska fin väg Om man kör in från rv45 vid Gremmelgård och sedan tar in över Storhögen/Långkälen/Nyby/Handog och kommer ut till rv45 vid Lit igen. Massor med kurvor och knappt en enda raksträcka. Tänk bara på att den kan vara lite grusig i kurvor och så vidare.
 

Tsudd

där då va lejjs'n
Gick med
10 Aug 2003
Ort
Strömsund
Hoj
SP-1, YZ 250, Kinamini
Igentligen är det mellan Hammerdal/Hammarstrand.
Har kört den nån gång å va ja kommer ihåg så va den kanska kulig att åka. Men de va ett tag sen nu :gnissla
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Tsudd skrev:
Igentligen är det mellan Hammerdal/Hammarstrand.
Har kört den nån gång å va ja kommer ihåg så va den kanska kulig att åka. Men de va ett tag sen nu :gnissla
Ammeråvägen (lv344), som går förbi Skyttmon bland annat? :)
Jodå, den är ganska så fin.
 

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Östersund
Hoj
Yamaha FZ1-08
Här kommer några vägtips:

Vägen från Hammerdal ner till Över ammer är kanon,kurvig o fin.
bräcke-hunge-våle-svenstavik är underbar särskilt från våle ner till svenstavik härliga långa högfartskurvor.

Det är bara att åka ut o testa :tummenupp
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Nån som ska ut idag?

EDIT: Jag och An3Azz åker till Önsjön och badar om ca 10 min, alltså kl 12.
 
Last edited:

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Åre
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Kört hoj idag, vägen mellan Mörsil-Alsen-Nälden RULAR!

Tjena! Jag och polarn Andreas (på en RG500 :banana ) tog en tur från Åre till Östersund idag, körde Alsen-vägen och den är fasen helt grym! Efter en sån här dag med glass i badhusparken och fullt varv på RSV´n :yoparty så är det garanterat napp :tuttar på krogen ikväll, annars ska jag skruva på originalsystemet på hojen igen. Häpp :fyllisar och ha en bra kväll!

/ Ronny
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
gbglassgubben skrev:
Tjena! Jag och polarn Andreas (på en RG500 :banana ) tog en tur från Åre till Östersund idag, körde Alsen-vägen och den är fasen helt grym! Efter en sån här dag med glass i badhusparken och fullt varv på RSV´n :yoparty så är det garanterat napp :tuttar på krogen ikväll, annars ska jag skruva på originalsystemet på hojen igen. Häpp :fyllisar och ha en bra kväll!

/ Ronny

RG 500 :Bugar :Bugar JAG VILL SEEEE DEEEN!!!!!
 

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Åre
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Nån som har en skruvmejsel att låna ut?

Nån som har en skruvmejsel att låna ut?

gbglassgubben skrev:
Tjena! Jag och polarn Andreas (på en RG500 :banana ) tog en tur från Åre till Östersund idag, körde Alsen-vägen och den är fasen helt grym! Efter en sån här dag med glass i badhusparken och fullt varv på RSV´n :yoparty så är det garanterat napp :tuttar på krogen ikväll, annars ska jag skruva på originalsystemet på hojen igen. Häpp :fyllisar och ha en bra kväll!

/ Ronny
 

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Åre
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Ja fy fan, livet är hårt. Somnade i farstun, polaren fotade eländet. Nu blir man farstusovaren i framtiden, fasen oxå.

Alla, häng med till http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1494296#post1494296 Midlanda!!!

Och så borde vi samla ihop oss och köra till Norge nån dag! Jag vet miljarders med bra vägar, hör av er så sätter vi en dag och kör :banana Alla är välkomna! Men jag är snabbast, så kör inte om mig.

mordellio skrev:
Varken effekt system eller bakbroms nu, tungt. Du skulle ha svängt in till MILFen i stan ändå igår.

RG 500-85
 

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Ort
På jobbet
Hoj
CBR1000RR -08
norge tripp

gbglassgubben skrev:
Ja fy fan, livet är hårt. Somnade i farstun, polaren fotade eländet. Nu blir man farstusovaren i framtiden, fasen oxå.

Alla, häng med till http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1494296#post1494296 Midlanda!!!

Och så borde vi samla ihop oss och köra till Norge nån dag! Jag vet miljarders med bra vägar, hör av er så sätter vi en dag och kör :banana Alla är välkomna! Men jag är snabbast, så kör inte om mig.

norge låter ju inte helt fel, ta en 2 dagars tripp över till norge o boka en stuga eller liknande är ju en lagom tripp bara vädret håller regnet borta...

men lite mera organiserade samåkningar i stan är ju inte fel... många ensamma rackare som åker runt runt i stan....
 

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Åre
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Köra i helgen?

Tjena! Jag kommer ner från Åre i helgen, är "ledig" för lite körning på söndag... Nån som är sugen på några mil sportkörning :yoparty ?

Ha det / Ronny
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top