Sporthoj i LINKÖPING!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
Enligt uppgift skulle bytet av fälg (flytt av däck plus balansering) gå undan så jag kan hämta fälgen snart och sedan montera skivorna och hjulet igen. Vädret är ju kanon så vi borde väl åka lite i kväll tycker jag. :banana
Jag är på!

Tänkte iofs vaska av hojen lite.. jag ger besked senare när det är färdigt, annars är jag hel-ledig imorrn för lite åka :)

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Jag kan inte hålla utan sticker från jobbet nu och ser om fälgen är klar. Tar nog en stund att montera tillbaka också med rengöring av ok, låsvätskor och åtdragningsmoment.

Jag kan nog inte åka förrän 19.00 ungefär (måste äta också, missade lunchen). Postar om det går fortare.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
Jag kan inte hålla utan sticker från jobbet nu och ser om fälgen är klar. Tar nog en stund att montera tillbaka också med rengöring av ok, låsvätskor och åtdragningsmoment.

Jag kan nog inte åka förrän 19.00 ungefär (måste äta också, missade lunchen). Postar om det går fortare.
Ska vi inte ta det imorrn istället då? Slipper vi stressa, jag ska byta olja också idag. Och det blir kallt och mörkt efter 19.

Förresten så såg jag dig inte på Sviestad, promenerade in på området, gick runt och glodde på hojarna men såg ingen bekant så jag for igen.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Var du inne på området? Jag såg dig bara smyga utanför men kände väl inte igen dig utan hoj heller. Nu ska jag ut i garaget men om någon är åksugen i kväll så kan ni ju posta. Blir det inte i kväll blir det definitivt i morgon, då kan vi starta tidigare.

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
Var du inne på området? Jag såg dig bara smyga utanför men kände väl inte igen dig utan hoj heller. Nu ska jag ut i garaget men om någon är åksugen i kväll så kan ni ju posta. Blir det inte i kväll blir det definitivt i morgon, då kan vi starta tidigare.
Jag är på imorgon, ska byta olja under dagen bara!

Förresten, finns det nån som har en garageplats åt mig för vintern, eller tips på var man kan skaffa? Helst med mekmöjligheter då..

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Ninjan är i toppskick igen! Nu med fälg utan potentiella gjutfel! Det är sommarvärme ute så nu åker vi lite i kväll.

Ska vi träffas på Statoil Åtvidabergsvägen (Saab)? Kl 18? Andra förslag?

Posta att ni kommer nu! :banana

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Ninjaboy skrev:
Ninjan är i toppskick igen! Nu med fälg utan potentiella gjutfel! Det är sommarvärme ute så nu åker vi lite i kväll.

Låter fint för mig! Jag ska fixa hastighetsmätaren och byta olja innan dess dock! :)

Jag har fixat varmgarage i Ryd nu, om det är nån som är intresserad av att dela det med mig. Mittemot Statoil Ica-express som har dygnet runt öppet, så mysmecksmöjligheterna är på topp! PM:a mig!*

*Edit: Fetstil

Last edited:

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Bortom Nykil i 240 m2 verkstad och 110 m2 bostad!!
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
Ninjaboy skrev:

Jag hoppas kunna dyka upp om logistiken håller. Ska bara ta mig från E-tuna först...

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!!
Ja, och när du har tröttnat på de stora pojkarna kan du alltid
kolla på de små flickorna som också finns på banan.

/Kickic

Å Sorry glömde bort er. Brukar ju inte vara så många tjejer som kör.
Men :tummenupp till dig å "dina syrror"

Last edited:

Nostromo

Heppa!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!!
Andka4 skrev:
Den roligaste sträckan i Östergötland (om man har lite tid) är den mellan Boxholm-Malexander-Kisa. Just sträckan mellan Malexander-Kisa är underbar!!! :Bugar :Bugar
Nästan så man har lust att skicka något pris till Vägverket för dess dosering.

Tyvärr blir det lite trist sedan på vägen tillbaka till LKPG, men ta vägen via Åtvidaberg så får man allt på samma gång.
Personligen tycker jag sträckan mellan Åtvidaberg och Kisa är helt jävla underbar. De sista milen in mot Kisa är som en våt dröm. En Kanonväg helt enkelt.
Sist jag åkte mellan Kisa-Malexander-Boxholm hade VV lag ut en massa grus på vägen mellan Malex-Box vilket inte var så roligt, men det var ju iofs en månad sedan.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
I början av sommaren åkte jag Åtvid-Kisa och tyckte den var skitbra men för en tid sedan åkte jag andra hållet och var inte så imponerad, mest grus och potthål tyckte jag. Samma med Boxholm-Kisa, fin sträckning men smalt och grusigt. Har nog blivit kräsen på vägkvalitet sedan man började åka bana. :va

Tänk på att en sån tur tar någon timme och det mörknar rätt tidigt i skogen. Gör inte mig så mycket. Jag hänger vart som helst. Det kanske är bättre vi funderar på hur länge vi ska åka. Om vi startar 18, åker vi i en timme eller tre? Kan ju ha betydelse för de som är tveksamma.

Kul att vi verkar bli några stycken men fler kan vi bli.

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Ninjaboy skrev:
I början av sommaren åkte jag Åtvid-Kisa och tyckte den var skitbra men för en tid sedan åkte jag andra hållet och var inte så imponerad, mest grus och potthål tyckte jag. Samma med Boxholm-Kisa, fin sträckning men smalt och grusigt. Har nog blivit kräsen på vägkvalitet sedan man började åka bana. :va

Tänk på att en sån tur tar någon timme och det mörknar rätt tidigt i skogen. Gör inte mig så mycket. Jag hänger vart som helst. Det kanske är bättre vi funderar på hur länge vi ska åka. Om vi startar 18, åker vi i en timme eller tre? Kan ju ha betydelse för de som är tveksamma.

Kul att vi verkar bli några stycken men fler kan vi bli.

Jag och några till är troligen ute och kör tidigare på eftermiddan men kommer troligen och hänger på. Vad är det för tempo ni tänkt er?
Jag körde i långsamma gruppen på Sviestad i onsdags och tyckte det kunde gått lite fortare :)

Zormin

Aldrig under 10.000 rpm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX-10R
Jag dyker upp oxo. Linköping-Åtvid-Kisa kanske blir lite långt om vi startar 18. När vi är framme i Kisa är det nästan natt. Fast det är klart. Kisa-Linköping kan gå på en kvart.......har jag hört. :D

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
Jag ska försöka hänga på också, hem ifrån Kisa kan man ju svänga in mot bestorp, brokind.

//Christer

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat. Husqvarna 250TE, Honda TRX500 Fourman hydrostatik. Cresent Tarfek sport 7v, SISU LYX universal 3vxl!
christer skrev:
Jag ska försöka hänga på också, hem ifrån Kisa kan man ju svänga in mot bestorp, brokind.

//Christer

Sänger vi av 34 redan i bestorp kan man hålla sig från 34:an ganska länge. Typ genom rimforsa och vidare på östra sidan sjön över dal...

Ses! :)

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Fan, min cykeldator pajjade, och vanliga hastighetsmätaren pajjade för nån dag sen, så jag har mekat hela dagen, färdig nu :(

Kommer med nästa gång, kanske nån dag i helgen?

raceman_peps

I år med fälgstripes!!
Gick med
3 Dec 2003
Hoj
TACKAR!!!! Attans trevlig tur det blev. :banana

Det här gör vi om.

(Bilder finns på under bilder och filmer......)

( :7peta stoffer... jag kollade knappast på min hastighetsmätare så du kunde allt hängt på...)

Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
raceman_peps skrev:
TACKAR!!!! Attans trevlig tur det blev. :banana

Det här gör vi om.

(Bilder kommer...)

( :7peta stoffer... jag kollade knappast på min hastighetsmätare så du kunde allt hängt på...)
Jo, inte på så sätt, men jag hade ju plockat isär en del och glömde bort tiden.

Jag blir lite ivrig när jag fixar saker. :/

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...