Niklasinorr
Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Kostet78 skrev:och krashar han så lyckan han ställa sig på hjulen... hur fan det nu gick till
Det finns ju folk som kört långt under 1.15 med std 600... så det går!!! det är bara bita ihop och luta mer
Lasse lever efter mottot att "Om man inte släpper styret så är det ingen krasch"
Problemet med att köra riktigt fort är att det kommer med tiden, man kommer inte ner på 1,13 bara på talang, det krävs att man kan köra cykel också och förstå hur man gasar och bromsar och svänger, och dom som kör så fort har i regel hojåkandet som yrke, åtminstone på halvtid
Det enda jag kan säja efter att själv kört bana i nio år, jag hyser en oerhörd beundran för dom människor som kan sätta självbevarelsedriften åt sidan och bita ihop, varv efter varv. Och desto mer jag kör desto mer inser jag hur lite jag kan om det här...
Som när jag körde R6:an på Kemora för två år sen och tyckte att nu j-vlar börjar det gå fort. I vänstern innan man kommer in på målområdet ligger jag med knä, fotpinne...nästan styre, i backen, jag kör så fort jag vågar och tycker också att det kan inte gå att köra så mycket fortare, allting skrapar ju i och R6:an är ju inte direkt någon hoj som har problem med markfrigång... då säjer det "SVOOOSCH" när Sami Penna passerar på utsidan med dubbla farten, och han är inte ens i närheten av att skrapa i nånting...
Eller den gången när Penna och Stenberg kör om i ingången på "snabba dubbelhögern" Penna ligegr i ytterspår och kommer förbi den långsamma trafiken som jag precis har kommit ikapp, Stenberg hamnar precis framför mej och kan inte gå ut och följa Penna, då tappar han för mycket fart. Vad gör karln, jo han växlar ner och drar rullen i botten och bakdäcket förflyttar sej två decimeter åt vänster då han viker in på innern av hojklumpen framför honom, det blir ett 30 meter långt svart streck när han går förbi hela gänget och försvinner i fjärran efter Penna, inget prutande bara full gas, skit i att hojen kastar och iväg... Det var ett rent nöje att ligga bakom och se hela showen... jag är stum av beundran inför detta att våga köra hoj på det sättet som dom här killarna gör...
...jag tänkte att jag skall gå en kurs i stället, och lära mej att fläta korgar istället för att hålla på med det här...