Zvugge skrev:Första touring resan avklarad.
/Zvugge "som med detta inlägg troligen inte får medlemskap i N.S.L.A.M.C.A.G"
daggen skrev:Alltså...finns det nåt försäkringsbolag som har helförsäkring som täcker motionskörning på bana?? Ids ju fan inte riskera att köra sönder hojjen utan att försäkringen täcker. Ett krav är också att försäkringen ska gå att säga upp när som helst och utan förpliktelser.
daggen skrev:Pratade nyss med säljare på Folksam och var helt uppriktig. Han sa att INGEN bankörning är tillåten hur den än utförs. ENBART körning på allmän väg var det som gällde...enligt honom iaf... Vore ju fint att hitta nån skriven info om ämnet. Ingen som sett nåt sånt? Vill ju få nöta lite bana i år med er Nicke men har inte råd att ta smällen utan försäkring om oturen skulle vara framme.
Niklasinorr skrev:Fy f-n för snö...
daggen skrev:Pratade nyss med säljare på Folksam och var helt uppriktig. Han sa att INGEN bankörning är tillåten hur den än utförs. ENBART körning på allmän väg var det som gällde...enligt honom iaf... Vore ju fint att hitta nån skriven info om ämnet. Ingen som sett nåt sånt? Vill ju få nöta lite bana i år med er Nicke men har inte råd att ta smällen utan försäkring om oturen skulle vara framme.
Hyper #69 skrev:Min kompis frös ganska rejält! men fan vad det va kul! bra att du kom hem helskinnad! fuska med handtagsvärmare
Niklasinorr skrev:Jag har snackat med flera säljare som sagt precis tvärtom... plus att det stog det i någon sammanställning från SMC...men sen är det väl som med alla försäkringsbolag att när det väl gäller så minns dom ingenting;-)
Zvugge skrev:Filmen snart framme Niklas
Daniel88 skrev:ooo så jag avskyr detta ... varje år tvingas utsätta sig för detta tombolalotteri som kallas försäkringar.
Vad gäller för bana?? Tja, frågar man 10st får man 10 olika svar.. känns så ruggit oseriöst
Niklasinorr skrev:Problemet ligger i lagtextexterna, dom är så luddiga att försäkringsbolagen kan tolka det som dom vill, det måste till en definitionsskärpning för att bringa reda i detta kaos... man får se till att inte vurpa bara...
Daniel88 skrev:Ja, att man vurpar har jag förståelse för att man måste laga hojjen för egna pengar, men det som är knepigt är att om man råkar göra en rossi och nån annan bryter huvet så kan det bli dyrare än man tänkt sig
Niklasinorr skrev:Jag tror (obs "tror") att försäkringsbolaget inte kan neka utbetalningen av trafikförsäkringen, den som täcker för den bryter huvet trots att definitionsproblemet ligger i vad som är allmän väg och vad som är inhägnat område. Precis som om du kör på någon i skogen med en reggad och försäkrad endurocykel, då gäller försäkringen trots att det inte är allmän väg...
...eller så skiter man i att köra bana men det låter så jefla trist...
Zvugge skrev:Eller så tar man bort allt dyrt från hojen och lägger hoj försäkringen på en olycksfalls försäkring som gäller.
ps. Niklas, filmen är inte förändrad så mycket sen du såg den sist, orkade lixom inte.
Niklasinorr skrev:Jag har snackat med flera säljare som sagt precis tvärtom... plus att det stog det i någon sammanställning från SMC...men sen är det väl som med alla försäkringsbolag att när det väl gäller så minns dom ingenting;-)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|