Sporthoj i Luleå

Warrior

Gasar tills det rasar
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Kalix
Hoj
Gsxr
Min kompis frös ganska rejält! men fan vad det va kul! bra att du kom hem helskinnad! fuska med handtagsvärmare :tungan
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Första touring resan avklarad.

/Zvugge "som med detta inlägg troligen inte får medlemskap i N.S.L.A.M.C.A.G"

Det är tur att jag känner dej Magnus, jag vet ju att du i själ och hjärta är en riktig sporthojsåkare...men just nu känner jag en viss oro för dej :tummenupp
 

daggen

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Norr
Hoj
R6
Alltså...finns det nåt försäkringsbolag som har helförsäkring som täcker motionskörning på bana?? Ids ju fan inte riskera att köra sönder hojjen utan att försäkringen täcker. Ett krav är också att försäkringen ska gå att säga upp när som helst och utan förpliktelser.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
daggen skrev:
Alltså...finns det nåt försäkringsbolag som har helförsäkring som täcker motionskörning på bana?? Ids ju fan inte riskera att köra sönder hojjen utan att försäkringen täcker. Ett krav är också att försäkringen ska gå att säga upp när som helst och utan förpliktelser.

Jag kör Folksam och dom tillåter bankörning. Jag vet inte om några försäkringsbolag tillåter att man säjer upp försäkringen hursomhelst, men det kan lösa sej genom att du säljer hojen toill din farsa och köper sedan tillbaka den omgående.
 

daggen

Ny medlem
Gick med
9 May 2004
Ort
Norr
Hoj
R6
Pratade nyss med säljare på Folksam och var helt uppriktig. Han sa att INGEN bankörning är tillåten hur den än utförs. ENBART körning på allmän väg var det som gällde...enligt honom iaf... Vore ju fint att hitta nån skriven info om ämnet. Ingen som sett nåt sånt? Vill ju få nöta lite bana i år med er Nicke men har inte råd att ta smällen utan försäkring om oturen skulle vara framme.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
daggen skrev:
Pratade nyss med säljare på Folksam och var helt uppriktig. Han sa att INGEN bankörning är tillåten hur den än utförs. ENBART körning på allmän väg var det som gällde...enligt honom iaf... Vore ju fint att hitta nån skriven info om ämnet. Ingen som sett nåt sånt? Vill ju få nöta lite bana i år med er Nicke men har inte råd att ta smällen utan försäkring om oturen skulle vara framme.

Jag har snackat med flera säljare som sagt precis tvärtom... plus att det stog det i någon sammanställning från SMC...men sen är det väl som med alla försäkringsbolag att när det väl gäller så minns dom ingenting;-)
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
daggen skrev:
Pratade nyss med säljare på Folksam och var helt uppriktig. Han sa att INGEN bankörning är tillåten hur den än utförs. ENBART körning på allmän väg var det som gällde...enligt honom iaf... Vore ju fint att hitta nån skriven info om ämnet. Ingen som sett nåt sånt? Vill ju få nöta lite bana i år med er Nicke men har inte råd att ta smällen utan försäkring om oturen skulle vara framme.

Länsförsäkringar gällde på bana förra året iaf med dubbel självrisk tror jag det var
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Hyper #69 skrev:
Min kompis frös ganska rejält! men fan vad det va kul! bra att du kom hem helskinnad! fuska med handtagsvärmare :tungan

Handtagsvärmare är guld värt. Hade det på min gamla R6a oxå.
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
Niklasinorr skrev:
Jag har snackat med flera säljare som sagt precis tvärtom... plus att det stog det i någon sammanställning från SMC...men sen är det väl som med alla försäkringsbolag att när det väl gäller så minns dom ingenting;-)


ooo så jag avskyr detta ... varje år tvingas utsätta sig för detta tombolalotteri som kallas försäkringar.
Vad gäller för bana?? Tja, frågar man 10st får man 10 olika svar.. känns så ruggit oseriöst
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Daniel88 skrev:
ooo så jag avskyr detta ... varje år tvingas utsätta sig för detta tombolalotteri som kallas försäkringar.
Vad gäller för bana?? Tja, frågar man 10st får man 10 olika svar.. känns så ruggit oseriöst

Problemet ligger i lagtextexterna, dom är så luddiga att försäkringsbolagen kan tolka det som dom vill, det måste till en definitionsskärpning för att bringa reda i detta kaos... man får se till att inte vurpa bara... :tungan
 

dgs

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Gsxr 750 -06
Niklasinorr skrev:
Problemet ligger i lagtextexterna, dom är så luddiga att försäkringsbolagen kan tolka det som dom vill, det måste till en definitionsskärpning för att bringa reda i detta kaos... man får se till att inte vurpa bara... :tungan

Ja, att man vurpar har jag förståelse för att man måste laga hojjen för egna pengar, men det som är knepigt är att om man råkar göra en rossi och nån annan bryter huvet så kan det bli dyrare än man tänkt sig
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Daniel88 skrev:
Ja, att man vurpar har jag förståelse för att man måste laga hojjen för egna pengar, men det som är knepigt är att om man råkar göra en rossi och nån annan bryter huvet så kan det bli dyrare än man tänkt sig

Jag tror (obs "tror") att försäkringsbolaget inte kan neka utbetalningen av trafikförsäkringen, den som täcker för den bryter huvet trots att definitionsproblemet ligger i vad som är allmän väg och vad som är inhägnat område. Precis som om du kör på någon i skogen med en reggad och försäkrad endurocykel, då gäller försäkringen trots att det inte är allmän väg...

...eller så skiter man i att köra bana men det låter så jefla trist... :)
 

Biker_boy

Behöver ett plast arsle till rr hoj
Gick med
3 Apr 2005
Ort
luleå
Hoj
Streetfighter
kan ju glädja er med att det har kommit 15cm snö dom senaste 3 dagarna och ytterligar 15cm är på ingång
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Jag tror (obs "tror") att försäkringsbolaget inte kan neka utbetalningen av trafikförsäkringen, den som täcker för den bryter huvet trots att definitionsproblemet ligger i vad som är allmän väg och vad som är inhägnat område. Precis som om du kör på någon i skogen med en reggad och försäkrad endurocykel, då gäller försäkringen trots att det inte är allmän väg...

...eller så skiter man i att köra bana men det låter så jefla trist... :)


Eller så tar man bort allt dyrt från hojen och lägger hoj försäkringen på en olycksfalls försäkring som gäller.


ps. Niklas, filmen är inte förändrad så mycket sen du såg den sist, orkade lixom inte.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Eller så tar man bort allt dyrt från hojen och lägger hoj försäkringen på en olycksfalls försäkring som gäller.


ps. Niklas, filmen är inte förändrad så mycket sen du såg den sist, orkade lixom inte.

Har du fått svar om du har någon bra försäkring via Kommunal?
Blev kopplad hit och dit och till slut fel när jag ringde Sif, jag gör ett försök under lunchen igen.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Materiella skador kan man ta.
Man vill absolut inte vara försäkringslös om man skadar sig
själv eller någon annan... så trafikdelen lr motsvarande
olycksfallsförsäkring är väl det primära.
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
Jag har snackat med flera säljare som sagt precis tvärtom... plus att det stog det i någon sammanställning från SMC...men sen är det väl som med alla försäkringsbolag att när det väl gäller så minns dom ingenting;-)

Minns du vilka säljare du pratade med?
Finns en diskussion på ennannan tråd där en anna tjomme fått samma svar att trafikförsäkringen gäller INTE under några omständigheter på bankörning, medans en annan som du själv nämner har fått ett helt annat svar.
Ähhh....
Nu ringer jag till Folkskam och reder ut detta, Länsförsäkringar gällde förra året precis som Zvugge nämner, och inte bara Trafik utan även vagnskadan men dock med dubbel självrisk.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top