Sporthoj i Luleå

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Niklasinorr skrev:
Det är synd om mej... :rolleyes:

Å andra sidan så om man läser tester i hojtidningarna så min hoj tung, trött och tråkig... speciellt som den "bara" har 150 hästar på slangen i original :3freak

Du skulle ha köpt en Yamma, "Bra chassi ger snabba varvtider" Stod det om R1:an!
/I
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
ingon skrev:
Du skulle ha köpt en Yamma, "Bra chassi ger snabba varvtider" Stod det om R1:an!
/I

Jaha, nu har äntligen Ingemar vaknat... :tummenupp

Personligen så skulle jag nog köra fortast med en CB500...och det gäller nog dom flesta på det här forumet :)
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
Jaha, nu har äntligen Ingemar vaknat... :tummenupp

Personligen så skulle jag nog köra fortast med en CB500...och det gäller nog dom flesta på det här forumet :)

Nå, nå...sååååå långsam är du inte...
Jag trodde att det var samma regel i Roadracing som i dragrace, ju mer effekt dess bättre, sen är det bara att justera fjädringen så man kan nyttja effekten.
Menar du att det inte är så? :confused:
Har jag alltså bytt hoj i onödan???
:hihi
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Om vi tittar på SS600 på Kemora så har vi Topi Haarala med bästa varv på 1:11,906 :yoparty

Kan tillägga att B racen på Virtasalmi går lite långsammare. Dom 19 första ligger under 1,37.

Stackars Niklas som har en Superbike å måste köra ännu fortare :D

Jaja...
Då har ni moroten framför er, det är ju som kostet skriver bara att luta mera i kurvorna så löser det sig :hihi
Perk..e :4skrika att jag inte kan hänga med till "Virta".....kulli !!! mulkku !!!
Får väl drömma mig bort medans man spikar upp stommen och taket på kåken...Perhana....
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
bemari skrev:
Jaja...
Då har ni moroten framför er, det är ju som kostet skriver bara att luta mera i kurvorna så löser det sig :hihi
Perk..e :4skrika att jag inte kan hänga med till "Virta".....kulli !!! mulkku !!!
Får väl drömma mig bort medans man spikar upp stommen och taket på kåken...Perhana....

Vi ringer och håller dig underrättad hur det går med pirra ljud i bakgrunden. :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
bemari skrev:
Nå, nå...sååååå långsam är du inte...
Jag trodde att det var samma regel i Roadracing som i dragrace, ju mer effekt dess bättre, sen är det bara att justera fjädringen så man kan nyttja effekten.
Menar du att det inte är så? :confused:
Har jag alltså bytt hoj i onödan???
:hihi

Jag sa inte att jag var långsam, jag sa att jag skulle köra fortare med en CB500 :D Speciellt efter att ha varit på banåkning på Mittsverigebanan och sett en av instruktörerna köra skjortan av allt och alla med en gammal CB400 skurhink...mycket sevärt :tummenupp

...och ja, du har bytt hoj i onödan Lasse, nu kommer du att börja fundera på en massa saker som du inte har tänkt på förut, som att tvätta den, smörja den, byta olja och andra världsliga saker som inte existerade med den gamla släden... :D :D :D
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Zvugge skrev:
Vi ringer och håller dig underrättad hur det går med pirra ljud i bakgrunden. :tummenupp

:Bugar :Bugar
Jag tackar och bockar...vad skulle jag göra utan er, tack för att ni finns och framförallt för att ni känner empati för mig som måste vara hemma, för det vet jag att ni gör, eller...? :)
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Niklasinorr skrev:
Jag sa inte att jag var långsam, jag sa att jag skulle köra fortare med en CB500 :D Speciellt efter att ha varit på banåkning på Mittsverigebanan och sett en av instruktörerna köra skjortan av allt och alla med en gammal CB400 skurhink...mycket sevärt :tummenupp

...och ja, du har bytt hoj i onödan Lasse, nu kommer du att börja fundera på en massa saker som du inte har tänkt på förut, som att tvätta den, smörja den, byta olja och andra världsliga saker som inte existerade med den gamla släden... :D :D :D


Jag tror inte att du kör fortare med en CB500:a, om inte jag minns rätt så slog du väl personligt rekord på Kemora med CbR600:an i förfjol?
Tror inte att du kör snabbare med en CB.

Oljebyte och topptrim på hojen är mitt adelsmärke, visste du inte det, du får väl se 636:an i sommar. Kan garantera att den kommer att ha minst lika bra lack som min förra.
Gaff har förövirgt blivit pappa igen, ett gossebarn som kröp fram igår om jag inte är felunderrättad,
GRATTIS Gaff!!!
 
Last edited:

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Niklasinorr skrev:
Jaha, nu har äntligen Ingemar vaknat... :tummenupp

Personligen så skulle jag nog köra fortast med en CB500...och det gäller nog dom flesta på det här forumet :)

Jo nu är jag vaken, fast det är så jäkla kallt +12 grader man får nästan höstdepression,,,
När åker ni till Virtasalmi är det körning hela fredagen och måndagen som gäller?
Vi kommer nog att missa halva fredagen, man kanske skulle åka via Haparanda!!!!!
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
Zvugge skrev:
Om vi tittar på SS600 på Kemora så har vi Topi Haarala med bästa varv på 1:11,906 :yoparty

http://www.srra.fi/tulokset/2004/2_sm_tulokset/600_kisa.html

Kan tillägga att B racen på Virtasalmi går lite långsammare. Dom 19 första ligger under 1,37.

http://www.srra.fi/tulokset/2004/4_sm_tulokset/b600_kisa.html

Stackars Niklas som har en Superbike å måste köra ännu fortare :D

Löjligt... kolla deras sluttid 18.21.3 och 15 varv.. de håller i snitt 1.21.8 per varv... :rolleyes:

Det skulle vara en upplevelse att se ett 1.11.00 varv på kemora... det måste se helt omöjligt ut.....
Men men vem vet.. kanske man får se de i sommar :)
 
Last edited:

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
ingon skrev:
Jo nu är jag vaken, fast det är så jäkla kallt +12 grader man får nästan höstdepression,,,
När åker ni till Virtasalmi är det körning hela fredagen och måndagen som gäller?
Vi kommer nog att missa halva fredagen, man kanske skulle åka via Haparanda!!!!!

Jaså ska du komma o bli frånåkt nu igen Ingo...*hihi* Fick du inte nog efter mittsverige? :tungan

*så börjas det igen* :D
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
ingon skrev:
Jo nu är jag vaken, fast det är så jäkla kallt +12 grader man får nästan höstdepression,,,
När åker ni till Virtasalmi är det körning hela fredagen och måndagen som gäller?
Vi kommer nog att missa halva fredagen, man kanske skulle åka via Haparanda!!!!!

Körningen börjar inte för än klockan 10 eller 12
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Kostet78 skrev:
Löjligt... kolla deras sluttid 18.21.3 och 15 varv.. de håller i snitt 1.21.8 per varv... :rolleyes:

Det skulle vara en upplevelse att se ett 1.11.00 varv på kemora... det måste se helt omöjligt ut.....
Men men vem vet.. kanske man får se de i sommar :)

Startvarvet går ganska långsamt. Trångt och stillastående start. Gissar på nära 2 minuter. då landar snitt tiden på 1,16
 
Last edited:

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
Zvugge skrev:
Startvarvet går ganska långsamt. Trångt och stillastående start.

Fan vad skoj det hade varit att prova tävla!! Fast med min skalle skulle man väl tugga grus innan första varvet var avverkat!! :hihi
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Kostet78 skrev:
Fan vad skoj det hade varit att prova tävla!! Fast med min skalle skulle man väl tugga grus innan första varvet var avverkat!! :hihi

9-10 juli är det SM tävling på Kemora. Ska kolla om jag får köra i Finland.
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Kostet78 skrev:
Jaså ska du komma o bli frånåkt nu igen Ingo...*hihi* Fick du inte nog efter mittsverige? :tungan

*så börjas det igen* :D

Jo du fredde lilla jag ser verkligen framemot att se dig mata förbi mig som Steve med Loyden hade gjort,,,,, :yoparty
 

Kostet78

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Luleå
Hoj
Gixxer 750 K7
ingon skrev:
Jo du fredde lilla jag ser verkligen framemot att se dig mata förbi mig som Steve med Loyden hade gjort,,,,, :yoparty

om jag hade haft en båge... :gnissla har ju ingen... men men vi får se om jag hinner köpa nån innan... Då juvvlar!! :mad:
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top