Sporthoj i Luleå

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Men det skall bli kul att testa Kawan på bana, den skall ju vara bra på det

Fan va kul det skulle vara att få prova en ny hoj på banan istället för att hasa runt med mitt 6år gamla ök.
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
dgs skrev:
Vilken modell vill du ha?
Jag har Pirelli supercorsa pro (samma som metzler rennsport) till salu
Jag måste nog ha en hårdare variant, typ metzeler M1.
Det finns många raka vägar i norrland :hihi
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
dgs skrev:
Har du hojjen hemma nu?

Den kom till Luleå i fredags men DHL hade inte tid att köra ut den så den kommer till ett garage nära mej på måndag...kanske...man vet ju aldrig med DHL.
Dom säjer ju att man skall kunna ställa klockan efter dom, men dom säjer ju inte vilket år dom skall leverera... :rolleyes:

Zvugge skrev:
Fan va kul det skulle vara att få prova en ny hoj på banan istället för att hasa runt med mitt 6år gamla ök.

Det är ju en prioriteringsfråga, sälj bägge dina ök och köp ett nyare ök... :tummenupp
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Det är ju en prioriteringsfråga, sälj bägge dina ök och köp ett nyare ök... :tummenupp

Måste nog eftersom jag blir hopplöst efter på långrakan mot dessa effektmonster. Men det blir nog efter denna säsong, är lite sent för mig att börja rejs kitta nu.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Måste nog eftersom jag blir hopplöst efter på långrakan mot dessa effektmonster. Men det blir nog efter denna säsong, är lite sent för mig att börja rejs kitta nu.

Men eftersom du kör dubbelt så fort i böjarna mot vad jag gör så spelar det ju ingen roll vad jag har för pulver under min huv, rakorna är inte nog långa :gnissla
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Men eftersom du kör dubbelt så fort i böjarna mot vad jag gör så spelar det ju ingen roll vad jag har för pulver under min huv, rakorna är inte nog långa :gnissla

Må hända. Men när du har avfyrat på rakan får jag spendera kurviga delen av banan för att jaga ifatt och om jag kommer ifatt så måste jag kasta saker på dig så du kör ut i gruset för att jag ska komma om. :crash
 
Last edited:

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
gthyni skrev:
....igår så var det dags,
äntligen hade jag fått ihop
dubbdäck, slangar, stoppklossar, dåliga ryggen och solskenet
för att dra en repa ut på havsisen.
Tusan vilket grepp på packad snö och hårdskare........ :tummenupp

Rekommenderar varmt en tur ända ut till Småskär med start från Lövskär. Förhållandena nu i skrivande stund är så gott som perfekta för en dubbutrustad enduro/cross! Det är hårdpackat underlag med fläckvis is/snö. :tummenupp :yoparty :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Må hända. Men när du har avfyrat på rakan får jag spendera kurviga delen av banan för att jaga ifatt och om jag kommer ifatt så måste jag kasta saker på dig så du kör ut i gruset för att jag ska komma om. :crash

Det känns bra med en massa kraft mellan benen :)

Btw så kom den på lunchen idag, jag har en jättestor kartong i garaget :tungan

Dessutom så försäkrade jag den alldeles nyss, Folksam, SMC-Sporthojsförsäkring, helförsäkrad, helår, årsförsäkring utan avställning...ny ZX10R-06....

...trumvirvel...

656 spänn per månad...det är en hundring mer än vad jag hade som avställningsförsäkring på Hondan i fjol... :tummenupp :tummenupp
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
Det känns bra med en massa kraft mellan benen :)

Btw så kom den på lunchen idag, jag har en jättestor kartong i garaget :tungan

Dessutom så försäkrade jag den alldeles nyss, Folksam, SMC-Sporthojsförsäkring, helförsäkrad, helår, årsförsäkring utan avställning...ny ZX10R-06....

...trumvirvel...

656 spänn per månad...det är en hundring mer än vad jag hade som avställningsförsäkring på Hondan i fjol... :tummenupp :tummenupp

Kan det vara pga att du snart är pensionär :tungan :tummenupp

656 spänn i månaden är vad jag betalade för några år sen på R6an halvförsäkring.

Måste komma förbi någon kväll och kika. :Bugar Erlägger villigt inträdes avgiften (säkert på ca 656,00kr per billet)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Zvugge skrev:
Kan det vara pga att du snart är pensionär :tungan :tummenupp

656 spänn i månaden är vad jag betalade för några år sen på R6an halvförsäkring.

Måste komma förbi någon kväll och kika. :Bugar Erlägger villigt inträdes avgiften (säkert på ca 656,00kr per billet)

Hrrrm, ja, han tryckte faktiskt in "+35" knappen för att datorn skulle räkna ut ett sjysst pris, men det är ju inte 40 plus i iallafall:tummenupp

Det här priset är nästan på öret vad jag pröjsade för R1:an -99 och -00, så det är riktigt bra :D

Jo billeten kostar 656 kronar för alla som vill komma titta, men du Magnus kan få den för 1200 för du är min kompis :tummenupp

morecore skrev:
...å jag som var så nöjd med mina 750kr/mån, halvförsäkrad hos folksam :hihi

Ring igen och kolla vad du får pröjsa efter att ha gått SMC-kursen i början av juni...och så ser du också till att bli lite äldre :tummenupp

Leffe skrev:
WTF?! :galen
Har du köpt en KAWA???
Vad var det för fel på gammelhondan?

Ja, den var ju just det, gammal alltså, minst två år och det är ändå länge för mej:)

Jag svor faktiskt för flera år sedan, när jag sist körde Kawa, att aldrig mer köpa en dylik...men alla måste ju få en andra chans och den här verkar väldigt lovande :D
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Att betala dyra försäkringar visar att man är ung och crazy och försöker betala för nått man egentligen inte ska hålla på med :mattias :hihi
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
morecore skrev:
Att betala dyra försäkringar visar att man är ung och crazy och försöker betala för nått man egentligen inte ska hålla på med :mattias :hihi

Eller så är det så att det är så jefla skoj att köra sporthoj att man hostar upp slantar och ser glad ut, för det är värt varenda krona... :banana

F-n, tänk om jag skulle räkna ut vad jag lagt ner på hojåkning dom senaste 24 åren...eller kanske inte... :3freak
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Niklasinorr skrev:
Eller så är det så att det är så jefla skoj att köra sporthoj att man hostar upp slantar och ser glad ut, för det är värt varenda krona... :banana

F-n, tänk om jag skulle räkna ut vad jag lagt ner på hojåkning dom senaste 24 åren...eller kanske inte... :3freak
Klart man betalar vad det kostar, därför får man snåla med allt annat (mat, annan fritid, middagar med tjejen etc.) :)
:banana nä nu får det fasen vara vår. Min 57årige far ringde idag o sa att de hade +10grader. Han äger en zx6r 00a så han blev ju glad :crash
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Niklasinorr skrev:
Det känns bra med en massa kraft mellan benen :)

Btw så kom den på lunchen idag, jag har en jättestor kartong i garaget :tungan

Dessutom så försäkrade jag den alldeles nyss, Folksam, SMC-Sporthojsförsäkring, helförsäkrad, helår, årsförsäkring utan avställning...ny ZX10R-06....

...trumvirvel...

656 spänn per månad...det är en hundring mer än vad jag hade som avställningsförsäkring på Hondan i fjol... :tummenupp :tummenupp

Hmmm hur mycket äldre än mig är du egentligen...? :hihi
Dom ville ha 850kr/mån av mig...då blir det billigare å ha vanlig av/på försäkring... :(
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Leffe skrev:
Haha!!!
En andra chans? Ja, du är en snäll gubbe, du...

Hörru, tänk på att jag vet var din brevlåda bor...gubbe? Va? :7peta

Jag skall bööörna i din trapp, sen skyller jag på dej så att du blir vräkt :tummenupp

Niklas M skrev:
Hmmm hur mycket äldre än mig är du egentligen...? :hihi
Dom ville ha 850kr/mån av mig...då blir det billigare å ha vanlig av/på försäkring... :(

Jag kommer aldrig att bli äldre än 25, så det så...

850 spänn i månaden hade tokholmarna mördat för:)
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Niklasinorr skrev:
850 spänn i månaden hade tokholmarna mördat för:)

Jo men nu bor ju jag mitt i skogen... :rolleyes:

Grattis till en tuff hoj förresten! :tummenupp

Har du börjat å sätta fingeravtryck på nylacken? :Rockbanan
 

Leffe

#14
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Niklasinorr skrev:
Hörru, tänk på att jag vet var din brevlåda bor...gubbe? Va? :7peta

Jag skall bööörna i din trapp, sen skyller jag på dej så att du blir vräkt :tummenupp


Du är ju rolig för att vara så gammal, muahahaha...
Om du kommer hit och bööörnar i min trapp så lovar jag att bjuda på saft och bullar. :krama
 
Last edited:
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top