Sporthoj i Luleå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Niklas M skrev:
Jo men nu bor ju jag mitt i skogen... :rolleyes:

Grattis till en tuff hoj förresten! :tummenupp

Har du börjat å sätta fingeravtryck på nylacken? :Rockbanan

Thanx!

Nej jag har inte plockat ur den ur häcken än(jag menar inte röven), jag väntar på lite handräckning, det vore ju trist att tappa metallprofiler på nylacken... :näsblod

Leffe skrev:
Du är ju rolig för att vara så gammal, muahahaha...
Om du kommer hit och bööörnar i min trapp så lovar jag att bjuda på saft och bullar. :krama

Det låter ju perfa... :tummenupp
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
Niklasinorr skrev:
Thomas lägger av och en ny butik öppnar bredvid Lindroths bil, Hondabutik med KTM som extramärke, Traja och Kawa åker till BikeCity...

:confused: Men det enda rätta märket då, APRILIA? vad händer med det? :gnissla

Jag som hade bokat service å allt där den 24/4! Dom skulle ju byta bak sving på den med (Garanti jobb)! :huvet :3freak
Får väl bli en semester tripp till glada Hudik då! För det blir väl närmaste återförsäljaren nu då..
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
Verkar som jag inte behöver fara till Hudiksvall ändå! Marin och Motor i skellefteå är visst återförsäljare till Aprilia.. Finns även en i Umeå, vilken tur man har!
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
robman skrev:
:confused: Men det enda rätta märket då, APRILIA? vad händer med det? :gnissla

Jag som hade bokat service å allt där den 24/4! Dom skulle ju byta bak sving på den med (Garanti jobb)! :huvet :3freak
Får väl bli en semester tripp till glada Hudik då! För det blir väl närmaste återförsäljaren nu då..

Det som jag har hört angående Aprilia är att det är ett extremt jobbigt företag att jobba med, just vad det gäller reservdelar och garantier så jobbar dom enligt den sydeuropeiska manána-metoden... "-Beställ nu och betala sen, sen KANSKE det kommer reservdelar om nåt år"... :)
 

robman

Hojlös
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrbotten
Hoj
Aprilia RSV1000R -04
Niklasinorr skrev:
Det som jag har hört angående Aprilia är att det är ett extremt jobbigt företag att jobba med, just vad det gäller reservdelar och garantier så jobbar dom enligt den sydeuropeiska manána-metoden... "-Beställ nu och betala sen, sen KANSKE det kommer reservdelar om nåt år"... :)

Det är snarare TMP i Danmark som är som en böld i röven! tror dom dricker för mycket ÖL på jobbet där.. :fyllisar :hihi

Reservdelarna är inget problem i detta fall i all fall.. Dom finns redan i Hudiksvall där jag köpte hojjen, men vill gärna slippa styra ditt för att få dom bytta!
 

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
2039401
Jo billeten kostar 656 kronar för alla som vill komma titta, men du Magnus kan få den för 1200 för du är min kompis :tummenupp

Du är snäll du :tummenupp

Ännu snällare av dig å handla upp alla billiga Rennsport av Mcnorr :tummenupp :gnissla
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Är det någon som vet ifall det blir någon förstamaj runda nu då SMC inte finns häruppe?
Eller finns det någon annan "arrangör"?

Finns det någon träffplats/åkdag i Kalix?

Har inte haft hoj på många år så jag är inte så uppdaterad.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Maggy skrev:
2043779 Är det någon som vet ifall det blir någon förstamaj runda nu då SMC inte finns häruppe?
Eller finns det någon annan "arrangör"?

Finns det någon träffplats/åkdag i Kalix?

Har inte haft hoj på många år så jag är inte så uppdaterad.

Finns inte SMC här uppe? Vi hade då styrelsemöte i söndags så jag tror att du har fel:)

Första maj rundan kommer att gå av stapeln planenligt, bara så att du vet :tummenupp
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Var det med 6000 i självrisk för vagnskadan ?

Niklasinorr skrev:
2038734
Dessutom så försäkrade jag den alldeles nyss, Folksam, SMC-Sporthojsförsäkring, helförsäkrad, helår, årsförsäkring utan avställning...ny ZX10R-06....

...trumvirvel...

656 spänn per månad...det är en hundring mer än vad jag hade som avställningsförsäkring på Hondan i fjol... :tummenupp :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Niklas M skrev:
2044003 Var det med 6000 i självrisk för vagnskadan ?

Säljaren på Folksam sa ordagrant ..."-och det är ju bara 3000 i självrisk, och dessutom assistans, det var en himla bra försäkring det här..."

Det normala på SMC-Sporthojsförsäkringen är att det skall vara 25% av värdet på skadan som självrisk, så det skall bli intressant att få se försäkringsbrevet... :va :)
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Niklasinorr skrev:
2043934 Finns inte SMC här uppe? Vi hade då styrelsemöte i söndags så jag tror att du har fel:)

Första maj rundan kommer att gå av stapeln planenligt, bara så att du vet :tummenupp

Läste på hemsidan att styrelsen sagt upp sig med omedelbar verkan osv. Så det jag menade var att SMC kanske inte är aktivt här. Men jag hade ju fel!
Ibland är det tydligen bra att ha fel! :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Maggy skrev:
2044531 Läste på hemsidan att styrelsen sagt upp sig med omedelbar verkan osv. Så det jag menade var att SMC kanske inte är aktivt här. Men jag hade ju fel!
Ibland är det tydligen bra att ha fel! :)

Styrelsen sa upp sej i januari och det bildades en ny i söndags, en ny fräsch skall kanske tilläggas... :)
 

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
A
Niklasinorr skrev:
2044422 Säljaren på Folksam sa ordagrant ..."-och det är ju bara 3000 i självrisk, och dessutom assistans, det var en himla bra försäkring det här..."

Det normala på SMC-Sporthojsförsäkringen är att det skall vara 25% av värdet på skadan som självrisk, så det skall bli intressant att få se försäkringsbrevet... :va :)

Aha jasså så låg...man får väl ringa en gång till så kanske man får lägre...det är ju som rena lotteriet med försäkringar ibland :va

Nå när får vi se bilder på nybajjken? :7peta :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Niklas M skrev:
2044728 A

Aha jasså så låg...man får väl ringa en gång till så kanske man får lägre...det är ju som rena lotteriet med försäkringar ibland :va

Nå när får vi se bilder på nybajjken? :7peta :)

Försäkringsbolag är defintivt ett lotteri, men det hjälper ju att känna försäkringskillen :tummenupp

Jag har inte hunnit ta några bilder än så du får en fabriksbild, men jag har rensat bakdelen på bilden. Min cykel är ännu mer rensad sen P.Tedelind har varit framme... :gnissla :)
 

Bifogat

  • 06zx1000d_blk_rf1.jpg
    06zx1000d_blk_rf1.jpg
    113.2 KB · Visningar: 76

Niklas M

skrajjrajders
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Malmberget
Hoj
Äkta kinesisk GRC kopia + japansk och italiensk större moppe
Niklasinorr skrev:
2044755 Försäkringsbolag är defintivt ett lotteri, men det hjälper ju att känna försäkringskillen :tummenupp

Jag har inte hunnit ta några bilder än så du får en fabriksbild, men jag har rensat bakdelen på bilden. Min cykel är ännu mer rensad sen P.Tedelind har varit framme... :gnissla :)
Blir det nya bazookas på bakdelen? :D
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Niklas M skrev:
2044801 Blir det nya bazookas på bakdelen? :D

Jepp, Akrapipor, kommer i April förhoppningsvis...ser ut så här...
 

Bifogat

  • Akra.jpg
    Akra.jpg
    93.4 KB · Visningar: 80

Zvugge

Touring Nisse #64
Gick med
8 Apr 2003
Ort
Luleå
Hoj
EU moppe, Kina Minimoto å en liter adrenalin
Niklasinorr skrev:
2042603 Är den andra omgången såld också?

Lundin köpte allt sa dom.

Inte för att jag ska ha nå feg mönstrat. Slätt å fint ska det vara.
 
Nyheter
GASGAS presenterar nya EC125

Nya GASGAS EC 125 har sitt ...

Automatisk växellåda tillval hos Yamahas motorcyklar

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Moto Guzzi 2024

Från 12 till 15 september 2...

Yamaha lanserar ny automatisk växellåda

Yamaha introducerar nu Y-AM...

Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

Top