Sporthoj Luleå

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Bokat å klart

Nu har Jag Bokningsbekräftelsen klar. Får hyreskontraktet i veckan.:tummenupp

Betala in 200:- senast den sista Oktober. Märk inbetalningen Med Nick och Namn
Betalningen gäller för Körning på Mittsverigebanan den 4:e Juni kl. 08.00-22.00

Sparbanken Nord (Föreningssparbanken)

Kontonummer.
8264-4, 53 125 649-3

Mvh

Kenneth Johansson (gurkis)

Ps. Ni får gärna betala tidigare om ni vill.:) 17 st har redan betalat:tummenupp

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Boden > Luleå varje morgon

Måste bara säga att killen/tjejen som kör sin vita hoj till Luleå varje morgon är en bra människa! :tummenupp

När man sitter där och hatar sig själv för att man envisas med att pendla mellan Luleå och Boden så är det alltid lika uppiggande att se den vita hojjen komma körandes!

Får se vad som piggar upp på någon månad när det blir icke-hojväder...

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Någon här i Luleå som har en momentnyckel att låna ut? Dom jag har fått tag börjar graderingen som är lagom för en M28 till bakaxeln på nån gammal traktor men det funkar inte riktigt till mina små M6:eek:r som ska hålla i ett kamaxelöverfall. Skulle vara otroligt sjyst i så fall.

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Gammelfazer....
Blir ni några från Luleå som kommer ner till Ske-å den 28:de?
Vi bokade upp trubadurerna Benny o Emil i förrgår, dom skulle visst vara bra.
Kom även ihåg att höra av er genast om ni är intresserade av ev sovplats.
Välkommna.

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Matterunken skrev:
2538431 Blir ni några från Luleå som kommer ner till Ske-å den 28:de?

Tyvärr inte jag iaf,
då är jag i Valencia och kollar MotoGP-finalen :yoparty
(kunde inte låta bli att skriva det)

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
supermoppe skrev:
2537016 Någon här i Luleå som har en momentnyckel att låna ut? Dom jag har fått tag börjar graderingen som är lagom för en M28 till bakaxeln på nån gammal traktor men det funkar inte riktigt till mina små M6:eek:r som ska hålla i ett kamaxelöverfall. Skulle vara otroligt sjyst i så fall.

Snacka med Tedelind (Tede77) Han har momentnyckeln inbyggd i handleden:tummenupp

Matterunken skrev:
2538431 Blir ni några från Luleå som kommer ner till Ske-å den 28:de?
Vi bokade upp trubadurerna Benny o Emil i förrgår, dom skulle visst vara bra.
Kom även ihåg att höra av er genast om ni är intresserade av ev sovplats.
Välkommna.

Jag kanske passerar på väg upp från Umeå på lördagskvällen, var håller ni till?

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Matterunken skrev:
2538939 På mc-klubben så klart.

Så mycket har jag fattat redan... Men var f-n ligger den då? Är det i närheten av garaget där Leffe hade sina hojar?

Leffe

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 exc + Bandit12 + R1
Niklasinorr skrev:
2538980 Så mycket har jag fattat redan... Men var f-n ligger den då? Är det i närheten av garaget där Leffe hade sina hojar?

Kör höger (om du kommer från Ume) i rondellen vid Statoil längst Torsgatan tills du kommer till korsningen vid Beijers. Gör en snabb höger-vänstersväng så har du sandlasthål i berget på höger sida. Kör 50m till så är du framme.
Klubblokalen ligger norr om Getberget.
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?S...267&cx=1746311&cy=7193465&z=2&name=Skellefteå

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
LITEN Påminnelse om festen i helgen.

När? Lördag 28/10 kl 19:00 öppnar portarna
Var? Hojklubben på Torsgatan i Ske-å
Hur? Ingen medhavd alkohol men billigt i baren och bara en 20:a i inträde

Sovplats går att ordna om man tar med sig madrass och sovsäck.

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
Såg en hoj igår...

...med en tapper snubbe på. Jag mötte den vid Statoil inne i stan.

Förvisso en sån där hoj med fransar och krom, men det förringar på intet sätt bedriften.

Tobbe L

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
CBR 1100XX
gibbles skrev:
2629801 ...med en tapper snubbe på. Jag mötte den vid Statoil inne i stan.

Förvisso en sån där hoj med fransar och krom, men det förringar på intet sätt bedriften.

Ja det är nog inte nån fara för halka efter en veckas regnande men man blir ju ändå inte direkt sugen på att köra nu...

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Hoj
många
Tobbe L skrev:
2629818 Ja det är nog inte nån fara för halka efter en veckas regnande men man blir ju ändå inte direkt sugen på att köra nu...

Hehe, nej verkligen inte.

Mötte en till idag. Eller om det var samma som igår? De ser likadana ut allihop dedäringa med fransar och krom. Denna gång var det uppe på Hertsön iaf.

gurkis

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM RC8R-09, CBR1000RR -10
Slutgiltig deltagarlista

Dessa deltar i Bandagen 20070604

1. gurkis
2. R1_Master
3. Eldstorm
4. Pontus
5. Moddis
6. Thezz
7. Ghandi
8. Sogoth
9. Gibbles
10. BadGirl
11. Moddis bror Jörgen
12. Fisk
13. Sjöberg
14. Leffe
15. JohanH
16. Niklasinorr
17. Dgs
18. Maximumspeed
19. Olzi
20. Roffe_s
21. Matterunken
22. Renen
23. Borka
24. Slevin
25. Piteå
26. Ferry
27. Viklund73
28. Magsnus
29. Remo
30. Emil Stenman
31. Rondellen
32. R.Mamola
33. Jonas N
34. gthyni
35. Racerskalman
36. mbacken
37. Läckerbiten
38. Dako
39. henlin
40. ThomasS
41. El Maco
42. VIIIII
43. Haglund
44. Duccematte
45. Johan Söderlund
46. Jagerenfestis
47. RJ
48. CBR_Falun
49. Stefur
50. Xyron
51. Mats Brännström
52. 750-R
53. Ytter
54. morecore
55. Wheels

Frågor o synpunkter på deltagar listan? PM:a gurkis

Ha en bra Jul om vi inte hörs el. ses:tummenupp

Mvh

Kenneth

Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Inget hoj-relaterat inplanerat i vinter? Ingen rolig filmvisning hos nån eller hoj-fest på stan? Vore coolt att dra på ett par mc-dvd på olearys eller nått nån kväll och drick bärs. Inget annat årligt som händer i Luleå?

gibbles skrev:
Mötte en till idag. Eller om det var samma som igår? De ser likadana ut allihop dedäringa med fransar och krom. Denna gång var det uppe på Hertsön iaf.
Du verkar ha ett öga på stan. kolla om du ser nårra snorungar som försöker välta en svart saab9000 nerför ett stup :gnissla

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Tjo alla!
Hade tänkt att beställa ett mc larm från ebay, dock blir det billigare om vi är fler som beställer. Det larmet som jag tittat på har följande egenskaper:

-Engine imobilizer
-Remote Starting
-Microwave motion sensor
-Shock sensitive
-2 way fm lcd pager
-Voice alert
-Led ligth "anti theft"
-Panic button
-Bike locate
-Full support and warranty.

The LM 508 motorcycle alarm system offers the highest security available for motorcycles. The system utilizes two types of theft detection. Like most alarm systems, this system uses shock detection. If your bike is suddenly moved or bumped the alarm system will be activated. UNLIKE other alarm system this model emits a microwave signal around the bike. This device will detect movement around your bike by emitting a very low power microwave signal. The sensitivity of the microwave signal is fully adjustable.

One of the nicest futures of this system is the two-way LCD remote. In other words, your bike can now communicate with you. If your alarm is activated, your pager will notify through vibration and ring tone. The system can communicate with the pager at a maximum distance of 500 meters & the pager can communicate with the bike at a maximum distance of 150 meters.The pager also has indigo green back lighting for night time operation -- Battery is included.

The LM 508 alarm system is incredibly intelligent. The alarm system utilizes the most advanced code learning technology, meaning the alarm system is continually changing it's operating frequency to protect from operation of the system through other remotes. The system also has remote starting capability so you can start your bike using the remote at a distance. The system has a rearm reminder and will remind you to arm the alarm system if you forget. Another intelligent feature is the lock down mode (immobilization). The LM 508 will lock your engine down once the alarm system is fully activated. Once the engine is locked, only the remote can unlock the engine.

The LM 508 does it's best to prevent any theft attempts from ever occuring. It does this in two ways. If the system detects movement or vibration the siren will sound briefly to warn and then continuously if touched again within thirty seconds The LED display light can be easily mounted in the bike's dash area to indicate this bike has an alarm system. The system also utilizes a 125 Db, ear piercing siren.

Other helpful features include: Panic Button & Anti-Hijacking. Anti-Hijacking will allow you to shut your bike off via the remote if someone is riding off with your bike.

Priset ligger just nu på 666kr / larm med frakt och tull inräknat, och detta är enbart vid beställning av ett larm. Ska ta kontakt med säljaren och höra om det går att fixa bättre priser om vi blir några som ska beställa.

Mvh // Tommy

Edit: Länk till en auktion som går ut om 4 dagar.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2-WA...ryZ35557QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Sporthojskurser o BKK på Mittsverigebanan!

Nu ligger kurserna på Mittsverigebanan ute för bokning på SMC`s hemsida: www.svmc.se eller länk direkt till anmälan: http://kurser.svmc.se/bkk/

Tyvärr så saknas det ett datum och det är Söndagen den 27/5 som är en Sporthojskurs!
Alla dessa datum så kör vi alla 4 stegen!
Lördagen den 9/6 är det Bkk endast för BMW-klubben! Men i mån av plats så kommer det att släppas några platser till denna dag också!

Alltså Bkk = Broms och kurvkurs:
Lördagen den 26/5
Söndagen den 10/6

och Shk = Sporthojskurs:
Söndagen den 27/5

Bkk med BMW -klubben:
Lördagen den 9/6

På Bkk och Shk så krävs det att du har minst en trafikförsäkring på din hoj!
Hojen skall var lite tystare än vad besiktningen säger dvs det är max 100db på banan!
Du skall ha körkort för den hoj du kör!
Mc-kläder krävs samt att ryggskydd rekomenderas!

Inskrivning och besiktning mellan 07.00 och 08.00
Lunch och rejält fika i form av kaffe, läsk, vatten, smörgås och frukt ingår!

Det kan vara bra att ha med sig en extra dunk med soppa, annars kommer du att ha tillfälle att tanka i Härnösand i pausen (ca 7 km norrut på E4!)
Det är även bra att vara utvilad då du går denna kurs då vi kommer att hålla på i ca 10-12 timmar

Riskmedvetenhet och försäkrningsinformation ingår, ett krav för dig som vill teckna SMC-försäkringen!

För boeende rekomenderas Antjärns Camping tel 0611-741 50

Mer info kommer upp här senare!

Vi ses till sommaren

/Niklas

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...