Sporthoj Luleå

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Har varit borta från Luleå i två år men kommit tillbaka nu och köpt mig en hoj. Dock har varenda kompis jag då körde med sålt sina cyklar, så nu står jag här ensam och körkåt. Är det nån/några som brukar fara på lite svängar när vädret tillåter? Hade gärna hakat på då isf...

Absolut..bara höra av dig om du vill köra...har semester nu :D

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Men finnemang! Då får vi dra nån repa här nån dag när de inte är för kallt:tummenupp Vart brukar du fara och gasa?

Det är lite olika vart man åker...Finns inte så mkt bra vägar här..och dom som är roliga att köra är tyvärr knöliga och grusiga. Vet du av nå bra vä'gar?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...

Per och jag var och tittade där i midsommarhelgen. Det ser ut att bli precis så bra som det låter. Vi hittade redan nu en fungerande slinga där vi kör första kursen redan den 7 september i höst:tummenupp

Den stora slingan blir ungefär 4km och kommer att vara kurvig och kuperad. Den kortare Mc-banan blir någonstans mellan 1,8 och 2,5 km. Lite större än Mittsverige alltså:) Sen finns det en lång, kurvig grusslinga runt hela basen, där vi kan köra gruskurser också. Det här blir jefligt fett!

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Det är lite olika vart man åker...Finns inte så mkt bra vägar här..och dom som är roliga att köra är tyvärr knöliga och grusiga. Vet du av nå bra vä'gar?

Jag har bara haft hoj en sommar i Luleå tidigare och det var -05 och då körde jag den vanliga rundan mot älvsbyn sen vek man av mot boden osv, minns inte exakt vad ställena hette man körde igenom. Men som jag fattat så är den vägen helt kass nu? Sen kommer jag från Sorsele så jag var rätt mycke där och körde runt. Annars kan det ju vara kul vid bra väder att bara ställa iväg och typ käka glass nånstans och prova lite nya vägar. Bara de blir mil så blir man ju glad:)

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Per och jag var och tittade där i midsommarhelgen. Det ser ut att bli precis så bra som det låter. Vi hittade redan nu en fungerande slinga där vi kör första kursen redan den 7 september i höst:tummenupp

Den stora slingan blir ungefär 4km och kommer att vara kurvig och kuperad. Den kortare Mc-banan blir någonstans mellan 1,8 och 2,5 km. Lite större än Mittsverige alltså:) Sen finns det en lång, kurvig grusslinga runt hela basen, där vi kan köra gruskurser också. Det här blir jefligt fett!

Ojdå, detta var den bästa nyheten pålänge! När kommer det mer information om 7 september? Låter som ett datum att boka.

Om detta nu blir verklighet så har man nästan en hemmabana att köra på! Fällfors är ju bara runt knuten.

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Ojdå, detta var den bästa nyheten pålänge! När kommer det mer information om 7 september? Låter som ett datum att boka.

Om detta nu blir verklighet så har man nästan en hemmabana att köra på! Fällfors är ju bara runt knuten.

För oss är det ju skitnära, ett norrändskt tjejkast:)

Den ligger upp på www.svmc.se men än å läng bara på Instruktörsdelen. Jag återkommer när den går att boka...

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig

Skitkul! Självklart är man intresserad av att haka på den 7/9!

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Galant, och mina föräldrar bor en spottloska från Fällfors så nu kanske dom får se mer av sin försvunne son. =) Skulle bara haft en banåkarhoj me..

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Hur går det med de omtalade onsdagskörningarna? Jag är långsam, vinglig, har fula speglar och säger någon motorväg så får jag ont i nacken, men det börjar bli lite tröttsamt att vara en lonestar ute i trafiken med iPoden som enda sällskap. Någon som känner sig manad att styra upp en pensionärstempokörning?

Tips på roliga vägsträckor uppskattas också! Smedsbyvägen är ju ganska kul, men nu börjar den kännas lite tjatig.

dn-L: Du råkar inte vara min lärare/uppkörningskompis? :confused:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
dn-L: Du råkar inte vara min lärare/uppkörningskompis? :confused:
Det kan jag nog råka vara. =) Var det inte en kawa du hade eller hörde/minns jag fel? Och körningar i raskt rullatortempo skulle även intressera mig å min stånka..

För övrigt finns Luleås roligaste väg mellan Råneå och stan, men eftersom jag saknar förmåga att komma ihåg namn på byar (bl a) så hoppas jag Banditmannen läser det här och förklarar vilken väg jag menar. :p

Edit: Vägen jag menar är den man hittar om man svänger höger vid OK när man kommer till Råne söderifrån, vägen passerar Sundom och ansluter till E4'an vid Börjeslandet. Tack Eniro.

Last edited:

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Det kan jag nog råka vara. =) Var det inte en kawa du hade eller hörde/minns jag fel? Och körningar i raskt rullatortempo skulle även intressera mig å min stånka..

För övrigt finns Luleås roligaste väg mellan Råneå och stan, men eftersom jag saknar förmåga att komma ihåg namn på byar (bl a) så hoppas jag Banditmannen läser det här och förklarar vilken väg jag menar. :p

Aaah, trevligt! Säg bara till så hakar jag på (förutsatt att jag inte jobbar då).

Kan det vara den här vägsträckan du tänker på?

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Jag hakar gärna på en sväng!
Säg tid och plats..

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Jag har bara haft hoj en sommar i Luleå tidigare och det var -05 och då körde jag den vanliga rundan mot älvsbyn sen vek man av mot boden osv, minns inte exakt vad ställena hette man körde igenom. Men som jag fattat så är den vägen helt kass nu? Sen kommer jag från Sorsele så jag var rätt mycke där och körde runt. Annars kan det ju vara kul vid bra väder att bara ställa iväg och typ käka glass nånstans och prova lite nya vägar. Bara de blir mil så blir man ju glad:)

Jo den vägen har jag oxåp hört är kass.
Men tycker verkligen vi styr upp nånstans när det är bra väder...om det nu blir bra väder nåndag..suck!

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag hade gärna styrt en körning imorgon om det nu inte var så att jag bokat upp en annan körning med sånna här långsamma 2hjulingar som går i sand och skog!
Men ett förslag kan ni få...
Mitt förslag blir sundomsvägen för att därefter ta en glass nånstans där det är lämpligt!

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jo den vägen har jag oxåp hört är kass.
Men tycker verkligen vi styr upp nånstans när det är bra väder...om det nu blir bra väder nåndag..suck!

Om ni kör från Älvsbyn till Boden eller tvärtom så skall ni köra Brännbergsvägen. Dom har lag om den så den är jättefin. Speciellt sista delen mot Älvsbyn är riktigt kurvig:tummenupp

_rills_

Guest
Om ni kör från Älvsbyn till Boden eller tvärtom så skall ni köra Brännbergsvägen. Dom har lag om den så den är jättefin. Speciellt sista delen mot Älvsbyn är riktigt kurvig:tummenupp

Jo men man får passa sig för lösgrus i kurvorna bara, ligger lite här och var.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0