Sporthoj Luleå

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
En sån pussmun! :tummenupp

Nu är vi tillbaka och man kan väl säga att det var blandat väder...

Första dan till Kittelfjäll var fin och skön körning. Det var ju dock andra dan som var själva huvudmålet, Vildmarksvägen över Stekenjokk och Gäddede, vidare in i Norge. Norrut längs småvägar och en bit på E6:an innan vi svänger tillbaka till Sverige och övernattning i Tärnaby.

Vi hade kanonfint längs Vildmarksvägen. Trappstegsforsarna är maffiga. Häftigt att köra över kalfjället via Stekenjokk och ner mot Gäddede. Tyvärr började det regna strax innan Gäddede och med något litet uppehåll så regnade det konstant resten av dan upp till Tärnaby... :mad:

En fantastisk fin liten krokig väg på andra sidan gränsen förvandlades till en pina i spöregnet. Smalt och knappt plats för möte och dessutom dålig sikt och halt. Inte mycket vyer att se i regnet heller. Som tur var fick vi en grym sträcka från Trofors över mot Tärnaby. Den vägen var fantastisk! Och solen sken!

Idag har vi haft bra väder hela vägen hem.

Hade inte det förbenade regnet varit så ihärdigt hade det varit en kanontur! Nu blev den jäkligt bra ändå men hade blivit en klar 5:a med bättre väder.

Blir det nån körning i helgen?

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Hakar gärna på till helgen om det blir nån liten sväng. Skriv i forumet den som tar på sig vägval osv. Och skriv gärna någon samlingsplats =)

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Ja, eller; jag ska iaf köra även om det bara blir jag å rösterna i mitt huvud som åker. :tungan Vädret ser lite osäkert ut som vanligt, vet inte om lörda eller sönda passar bäst.

Enligt prognosen på burken ikväll såg söndagen bättre ut. Jag har tid att köra båda dagarna så vi får väl se hur det ser ut, helt enkelt.

Magnus_GSXR

Nu med moped
Gick med
29 Jul 2007
Hoj
Crescent Standard Special 1279-1 Med ställbart munstycke
Om vädret blir tjänligt så är jag också sugen på att gasa helvete (eller iaf åka en sväng). :tummenupp

Kakmonstret

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
-98, Kawasaki ZX9R
Jag hakar gärna på en tur, men jobbar natt-helg. (5-skift) Om det blir någon körning på eftermiddag så e jag på. (Jobbar fre 22-06, lör-sön; 18-06).

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Enligt prognosen på burken ikväll såg söndagen bättre ut. Jag har tid att köra båda dagarna så vi får väl se hur det ser ut, helt enkelt.

Är inte söndagen allmän bakisdag :) ..Lördag låter bra för mig, eller idag kanske? Verkar bli fint väder.

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Kör till Älvsbyn och titta på fulla människor lite senare idag. Det är ju rallarsvängen! :)

Men, kör inte bodenvägen eller luleåvägen. JAg skulle nog mest troligt tagit brännberg då. Vägen mellan boden och Äbyn var igår iallafall ruskigt grusig på sina ställen. VV höll på med nått kryptiskt.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Är inte söndagen allmän bakisdag :) ..Lördag låter bra för mig, eller idag kanske? Verkar bli fint väder.
Klokt tänkt, söndag är inte helt optimalt. :rolleyes: Idag hadde det ju varit passande då vädret inte sög för en gångs skull..

Men förslag: Rullatorcruising (dvs tempo så att tillome redhat hänger med (min skogstraktor går ju sketafort(?))) imorrn lördag vid JV-grillen 13.00 för dom som har lust och om vädret duger. Kör sundom, kanske edsbyvägen mot boden å hem söder om älven? Är inte renrasig lulebo så om nån som kan trakterna bättre har ett roligare förslag hojta.

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Hoj
Yamaha
Klokt tänkt, söndag är inte helt optimalt. :rolleyes: Idag hadde det ju varit passande då vädret inte sög för en gångs skull..

Men förslag: Rullatorcruising (dvs tempo så att tillome redhat hänger med (min skogstraktor går ju sketafort(?))) imorrn lördag vid JV-grillen 13.00 för dom som har lust och om vädret duger. Kör sundom, kanske edsbyvägen mot boden å hem söder om älven? Är inte renrasig lulebo så om nån som kan trakterna bättre har ett roligare förslag hojta.

Det blev en sväng för mig och nåra kompisar..precis den vägen som du säger nu. Men nu blev det ju så att jag hamna uti ölet idag istället..om vi nu skulle köra på söndag :huvet

Hehe nåja, det var en nice repa idag iaf. Var det dig jag mötte på svartöbron tidigare idag?

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Ja, imorgon lördag kl 13 låter fint för min del. Vilka är på då?

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Jag ska göra ett försök att haka på. Har just kommit hem från Trästock i Skellefteå och tar några pilsner nu. Ska försöka hålla dem till ett minimum så det ska gå att köra i morgon.

Edit Det blev lugnt så jag hakar på EndEdit

Last edited:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Blev ju en trevlig tur för oss som inte blir helt nervis pga några gråa moln/ inte låg hemma å var bakis. =)

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
fan jag måste köra mer! har inte suttit på hojjen på 3 veckor:mad:
Jour beredskap veckan som varit t.ex. Nu jävlar får det vara nog, imorgon ska jag köra ,och sen varje kväll hela veckan:mad:

JAG MÅSTE.... Får ångest...

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Såvida jag får tillbaka min hoj från älvsbyn så är jag spekulant på en tur!

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Mm, jag hade ju tänkt köra idag (ledig är man och allt). Förbaskat! :huvet

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...