Sporthoj Luleå

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Åka hoj idag?

Nån som är sugen på att fara och köra en repa idag när solen äntligen vågar visa sig? Jag slutar 15.30 och då är jag iaf redo att fara en sväng om nån vill haka på?

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Jag hade varit på om jag var SÄKER på att kunna hämta min hoj i byn idag. Men jag har inte löst problemet ännu...

Idag kommer jag mest troligt kasta in en anmälan med 4 namn till Fällfors den 7 september.

Vad kan man förvänta sig av den "slinga" ni hittade att köra på? Norrbottens glömda bana med bästa kurvorna i sverige? Eller osopad sandstrand och uppförsbacke?

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TBI Hardenduro samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag hade varit på om jag var SÄKER på att kunna hämta min hoj i byn idag. Men jag har inte löst problemet ännu...

Idag kommer jag mest troligt kasta in en anmälan med 4 namn till Fällfors den 7 september.

Vad kan man förvänta sig av den "slinga" ni hittade att köra på? Norrbottens glömda bana med bästa kurvorna i sverige? Eller osopad sandstrand och uppförsbacke?

Ja det är ju en gammal flygbas så "slingan" består av olika delar kurvor med antingen betong eller asfalt. Asfalten var okej och betongen ganska jämn. Dock kan ju betong bli lite hal ifall det skulle regna. Men eftersom det inte blir regn så är det ingen fara...:)

Däremot så fick jag en relativt slutlig ritning på anläggningen igår, och om det blir så som planen ser ut så kommer vi att få en av sveriges häftigaste anläggningar här uppe. Minst tre olika banor, varav en är varibabel, på ett och samma område, det blir skitfett!!!!

Vi skickade ritningen till några personer som jobbar i södra sverige med liknande anläggningar och frågade varför dom byggde så fjantigt...:D :D

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Ja det är ju en gammal flygbas så "slingan" består av olika delar kurvor med antingen betong eller asfalt. Asfalten var okej och betongen ganska jämn. Dock kan ju betong bli lite hal ifall det skulle regna. Men eftersom det inte blir regn så är det ingen fara...:)

Däremot så fick jag en relativt slutlig ritning på anläggningen igår, och om det blir så som planen ser ut så kommer vi att få en av sveriges häftigaste anläggningar här uppe. Minst tre olika banor, varav en är varibabel, på ett och samma område, det blir skitfett!!!!

Vi skickade ritningen till några personer som jobbar i södra sverige med liknande anläggningar och frågade varför dom byggde så fjantigt...:D :D

Hur anmäler man sig till fällfors????

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
om det blir så som planen ser ut så kommer vi att få en av sveriges häftigaste anläggningar här uppe. Minst tre olika banor, varav en är varibabel, på ett och samma område, det blir skitfett!!!!

Låter bra det! Det är bara hålla tummarna för att det verkligen blir av och att man kommer få använda den till nästan humana priser.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Nån som vill haka och bränna till Pite idag? Ragga runt lite å käka langos. :tummenupp Jag drar dit efter jobbet, med spättan på bönpallen oxå...

Gick med
4 May 2007
Hoj
Nån som vill haka och bränna till Pite idag? Ragga runt lite å käka langos. :tummenupp Jag drar dit efter jobbet, med spättan på bönpallen oxå...

Visst är det lite segt med svar/folksomvillköra? hade säkert hakat om jag sett detta i tid. Men med spätta, vågar hon åka med?:va

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Imorgon vill jag köra! Kommer nog hem 1400-1410. Så efter det är jag på. Vägar vet jag inte... Kanske någon som orkar visa den berömda sundomvägen?

Grejjen med att ingen svarar är för att ingen ville/kunde köra... Jag ser ju hellre att ingen skriver än att 20st skriver "Nej, tyvärr. Jag kan inte..." :)

Last edited:

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Visst är det lite segt med svar/folksomvillköra? hade säkert hakat om jag sett detta i tid. Men med spätta, vågar hon åka med?:va

Jag var väl inte ute i god tid direkt heller men ville göra ett försök iaf:) Langosen var iaf förbannat god:tummenupp

Spättan tycker det är skitkul att åka, även på bakhjulet och upp till 300;)

Nu har jag iaf semester så nu är jag på att köra när som helst då vädret tillåter och jag inte sitter och hinkar öl. Är det nån/några som ska ut och gasa så får ni gärna höra av er på mitt nummer, ring eller sms på 070-6479589

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Vad säger man? Bättre sent än aldrig!

Kl15 idag, snart, nu. Så kör jag och en kompis till Böle via holmträsk och arnemark. Där ska han skjutsa någon donna. Sen hem efter ickebestämd väg.

15 från Statoil på mjölkudden!

Edit: Fick just ett sms, jandreas följer med också.

Last edited:

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Blev ju en trevlig tur igår, kul att vi fick med oss Ristoffer oxå!

Blir det nån fler tur med nån härifrån så är det bara att höra av sig på mitt nr! Fyfan vad skönt att värmen äntligen verkar ha kommit:tummenupp

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Fasen vad kul att jobba när solen skiner! :mad:

På torsdag är jag dock ledig och om vädret duger är jag sugen på en repa. Någon annan som råkar vara ledig och moppesugen då?

Föresten, finns det någonstans i stan där man kan hyra/låna mc-kläder? :confused:

(Jag såg att du hade ringt dn-L, men jag jobbade och hade glömt telefonen hemma.)

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Fasen vad kul att jobba när solen skiner! :mad:

På torsdag är jag dock ledig och om vädret duger är jag sugen på en repa. Någon annan som råkar vara ledig och moppesugen då?

Föresten, finns det någonstans i stan där man kan hyra/låna mc-kläder? :confused:

(Jag såg att du hade ringt dn-L, men jag jobbade och hade glömt telefonen hemma.)

Bikecity är väl de enda stället där man kan hyra hoj istan och när man gör de så kan man även få med kläder om man nu vill de. Ring och hör med dom om det bara går att hyra kläder...?

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Hojtur!

Idag ska jag och Staffan fara och köra en tur i eftermiddag. Startar från Luleå vid kl 15.00 ungefär, går att justera lite om det är nån annan som vill haka men inte kan just då. Hör gärna av er på min telefon om nån vill haka så bestämmer vi exakt tid och plats :tummenupp

Mobilnr: 070-6479589

Gick med
4 May 2007
Hoj
Idag ska jag och Staffan fara och köra en tur i eftermiddag. Startar från Luleå vid kl 15.00 ungefär, går att justera lite om det är nån annan som vill haka men inte kan just då. Hör gärna av er på min telefon om nån vill haka så bestämmer vi exakt tid och plats :tummenupp

Mobilnr: 070-6479589

Kom precis från jobbet, gissar att jag är försen...... någon som är sugen på en sväng vid, ptja, 18 snåret?? Skriv eller pm:a:)

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Kom precis från jobbet, gissar att jag är försen...... någon som är sugen på en sväng vid, ptja, 18 snåret?? Skriv eller pm:a:)

Kom just innanför dörren efter 3 timmars intensiv hojkörning, är helt slut i hela kroppen:) Men både jag och Staffan som var med idag har semester denhär veckan, så håller bara vädret i sig kommer det nog bli en hel del körning!:tummenupp

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Bikecity är väl de enda stället där man kan hyra hoj istan och när man gör de så kan man även få med kläder om man nu vill de. Ring och hör med dom om det bara går att hyra kläder...?

Fasen vad bra, jag ska ringa dem imorgon! :tummenupp

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...