Sporthoj Luleå

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Nu är polisen i farten med både helikopter och hoj...
En lätt mc och en stulen cross blev tagna i Gammelstan nyss.

Crossen hade tydligen gömt sig för helikoptern i en busshållplats, men då kom besiktningsbussen och blockerade så han var fast inuti :tungan

Sett helikoptern cirkulerat lite över Luleå i flera dagar nu... blev själv lasrad utanför barnens hus igår.

20r2slx.jpg

Men den där kör ni väl ifrån :rolleyes:

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Jag låg och blåkörde ut mot Kallax i typ 250 km/h. Körde ner mot hamnen där, då ser jag att helikoptern är över mig. Men dom körde bara vidare och inget annat hände, så jag var rätt apnöjd över de:tummenupp

Såg även att dom hade fartkontroll runt lunchtid idag ut mot hertsön på busshållplatsen som kommer efter Shell. Dom hade stannat en blond tjej på en R6a, nån som vet hur det gick för henne?

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
ajdå, man får passa sig med fortkörningar nu då :gnissla

norrlandman

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
-02 ktm 400exc (landsvägssuler))
Ja det lär du ju lätt göra, det blir en enduro fast kanske inte i år... :D
Har du fått ordning på hojjen?
Just nu så har jag sjukt mkt att göra så det blir inte så mkt åka av dom kommande veckorna, ska försöka hinna köra in hojjen iaf så att dom kan göra 100-mila service på den, det är tydligen 6 veckors kö till verkstan... :huvet

blir o byta bakhjulslager o drivlina! 1900 spänn på så roliga detaljer...:yoparty

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Ja det lär du ju lätt göra, det blir en enduro fast kanske inte i år... :D
Har du fått ordning på hojjen?
Just nu så har jag sjukt mkt att göra så det blir inte så mkt åka av dom kommande veckorna, ska försöka hinna köra in hojjen iaf så att dom kan göra 100-mila service på den, det är tydligen 6 veckors kö till verkstan... :huvet

Tell me about it..
Fick upp en 950 sm i slutet april.. hade inte räknat med goväder som nu i Maj norr om polcirkeln så ringde först för nån vecka sedan o bokade 100 mila.. andra hälften av Juni blev det :huvet :huvet
Har ju 30 mil ner till Lule.. kört 60 nu.. så måste välja dagarna noga som man åker ut.. :gnissla

Fick ett pris runt 5k för 100 mila.. verkar variera rejält mellan städerna.. söderut har de pröjsat runt 3.5k :va

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
KTM har sjuka garanti regler, kör inte över för mycket om du vill att garantin ska gälla.

Måste kolla till veckan vad de säger.. inte så lätt att få tag på 10w50 här uppe på tundran heller.. frugan (eeh.. sambon) åker bil med ner.. så blir en dunk olja o en dunk bensin just to be safe.. :gnissla

Har ju kört Africa Twin förut.. 24ltr tank... så lite ovan med soppa förbrukningen och mindre tank nu.. men dock så mycket mer givande åkning.. hehe

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Honda CB 500 Four -72(såld), KTM 990 SMR -09 (såld), KTM 690 SMC -08 (såld)
Tell me about it..
Fick upp en 950 sm i slutet april.. hade inte räknat med goväder som nu i Maj norr om polcirkeln så ringde först för nån vecka sedan o bokade 100 mila.. andra hälften av Juni blev det :huvet :huvet
Har ju 30 mil ner till Lule.. kört 60 nu.. så måste välja dagarna noga som man åker ut.. :gnissla

Fick ett pris runt 5k för 100 mila.. verkar variera rejält mellan städerna.. söderut har de pröjsat runt 3.5k :va

950:n är jäkligt dyr att serva 1:a gången, 990:eek:rna har ventiljustering först vid 1500-mila servicen...
Tack & lov så sa dom på Lindroth's att det var bara att köra sina 100 mil, åka & lämna hojjen på verkstan så skulle dom fixa det på ett par dagar... :banana
Så nu är det bara att sticka ut & köra så mkt det går, hoppas att solen tittar fram snart.

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
950:n är jäkligt dyr att serva 1:a gången, 990:eek:rna har ventiljustering först vid 1500-mila servicen...
Tack & lov så sa dom på Lindroth's att det var bara att köra sina 100 mil, åka & lämna hojjen på verkstan så skulle dom fixa det på ett par dagar... :banana
Så nu är det bara att sticka ut & köra så mkt det går, hoppas att solen tittar fram snart.

Nice nice! :tummenupp

Antar att det är lite lättare om man köpt hojen av dem.
Dock verkar de trevliga (killarna i butiken och verkstadspersonalen över telefon). Så hoppas att det går bra..

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Tycker att dom är grymt trevliga på Lindroth's, man får alltid ett bra bemötande oavsett om man bara tittar in & käkar varmkorv en lördag eller skall köpa ny hoj, har köpt 2 nya hojjar där på mindre än 1 år & det kommer garanterat att bli fler... :)

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
Tycker att dom är grymt trevliga på Lindroth's, man får alltid ett bra bemötande oavsett om man bara tittar in & käkar varmkorv en lördag eller skall köpa ny hoj, har köpt 2 nya hojjar där på mindre än 1 år & det kommer garanterat att bli fler... :)

Ja fasiken, de ringde tom igår och bekräftade tiden.. Eftersom jag kommer långväga sa han att de tar den direkt på morgonen. Inte som vissa bilverkstäder dit man kommer 07 och de tar in bilen kl11.. det var lagomt roligt :mad:

Varmkorv sa du?

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
Japp, har ett komplett set svart plast till en 690 SMC + ett av KarlZ:s "lock" till luftburken, så du kan öppna den när du monterat Acra & mappat om hojjen... :)
Hur mår du förresten? Du såg lite "justerad" ut när vi träffades på OKQ8...
Du fick väl mitt nummer, annars är det bara att pm:a mig så skickar jag det till dig.
Vi syns!!

Mvh / Sladdfantomen

Lindroth's bjussar på varmkorv varje lördag... :tummenupp

Last edited:

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Hoj
Å fasiken.. trevligt sätt att få in kunder o surra lite och få dumma idéer som leder till $$ :)
Trevligt trevligt :)

axelsson_vpg

Guest
nuu är det så va.. att när ja köra på bakhjulet så växlar ja utan att koppla. vad säger ni om det?... känns ibland som om att efter ja lagt i 5ans växel att den typ hoppar ur eller nå? kan inte vara bra för lådan? eller?:gnissla

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
690 smc
Japp, har ett komplett set svart plast till en 690 SMC + ett av KarlZ:s "lock" till luftburken, så du kan öppna den när du monterat Acra & mappat om hojjen... :)
Hur mår du förresten? Du såg lite "justerad" ut när vi träffades på OKQ8...
Du fick väl mitt nummer, annars är det bara att pm:a mig så skickar jag det till dig.
Vi syns!!

Mvh / Sladdfantomen

Lindroth's bjussar på varmkorv varje lördag... :tummenupp

okej fan vad fint, kan komma och hämta det i veckan om det går bra för dig? är ju ledig nu 1-2 veckor iaf :tummenupp

jo jag mår rätt bra men axeln är ganska ond och har svårt att röra armen så mkt fast det blir bättre och bättre varje dag! det var ju inte brytet nått så:Bugar sen e jag lite halt och nått skrapsår här å där men det blir nog bra snart.

hur jobbar du och så när passar det dig att jag hämtar?

Sladdfantomen

Kör så det ryker...
Gick med
18 Dec 2008
Hoj
okej fan vad fint, kan komma och hämta det i veckan om det går bra för dig? är ju ledig nu 1-2 veckor iaf :tummenupp

jo jag mår rätt bra men axeln är ganska ond och har svårt att röra armen så mkt fast det blir bättre och bättre varje dag! det var ju inte brytet nått så:Bugar sen e jag lite halt och nått skrapsår här å där men det blir nog bra snart.

hur jobbar du och så när passar det dig att jag hämtar?

Skönt att det gick så pass bra, hoppas du är i form snart då så får vi sticka ut & köra...

Slå en signal idag, har alla prylar i garaget & är där hela dagen så det är bara att komma & hämta. :)

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...