Sporthoj Luleå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
myskörningen på maj rundan var trevlig. tappade dock bort alla ganska fort. Ville inte ligga på allt för hårt då de var första gången som damen åkte med, kul att träffa nytt folk.

941 hojar var de som körde om jag minns rätt.

Jo jag undrade var ni tog vägen?:)

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Supeduke -07
"Möjligtvis" en nätt liten sommarrunda på 4140km,
kör man konstant så tar det bara 58h :hihi

Google maps - del A + del B

:rofl Hahaha...I princip exakt den väg jag planerar att köra i sommar. Fast jag hade tänkt ta den omvända vägen via Sthlm och Gotland/Öland först. Är det långt gångna planer eller?

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Själv tog man en nätt tripp tur och retur Umeå på lördagen. Kollade MMA-galan där och åkte hem på natten. Tänkte såklart inte på att klart och varmt väder under dagen innebär KALLT på natten (pendlade mellan +1 och +6).:rofl När jag kom till Luleå vid 01.00 tiden så var det som i Dum o Dummare = var fan fastfrusen i hojen och kunde inte komma ur körställningen förrän efter 20 min i duschen.:tummenupp Men vad gör man inte för att få köra hoj.:D

Bra jobbat :tummenupp

Bobat

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Kawaskaki
"Möjligtvis" en nätt liten sommarrunda på 4140km,
kör man konstant så tar det bara 58h :hihi

Google maps - del A + del B

Ett tips nær du ændå ær så næra molde ær att køra trollstigen (forsætter på væg 64 och byter sedan till 63) och sen ta e16 till oslo, e6:an håller dom på bygga om så ungefær från lillehammer så ær det i princip 60km/h stræcka ænda ner till Oslo alt att du svænger av på væg 4 genom gran och roa som ær lite kurvigare och roligare att køra !

Jonson_M

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Hoj
Honda CBR 900RR, Ktm 450exc
Mekar hjälp

Hej allihopa.

Jag måste byta lammeler på hojen men har varken kunskapen eller verktygen till att göra de, skulle gärna vilja lära mig att skruva lite i hojar.
Finns det någon vänlig människa som skulle kunna hjälpa mig med detta så skulle det vara toppen.:)
Har två garage att tillgå, ett på Hertsön där jag bor som inte är så mekarvänligt. Och ett ute i Antnäs hos mina päron med en del verktyg.

/Mathias

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Hej allihopa.

Jag måste byta lammeler på hojen men har varken kunskapen eller verktygen till att göra de, skulle gärna vilja lära mig att skruva lite i hojar.
Finns det någon vänlig människa som skulle kunna hjälpa mig med detta så skulle det vara toppen.:)
Har två garage att tillgå, ett på Hertsön där jag bor som inte är så mekarvänligt. Och ett ute i Antnäs hos mina päron med en del verktyg.

/Mathias

Ring till världens bästa MC-mek, Tede-77 här på forumet. Jag skickar numret till Sandra...

Jonson_M

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2009
Hoj
Honda CBR 900RR, Ktm 450exc
Ring till världens bästa MC-mek, Tede-77 här på forumet. Jag skickar numret till Sandra...

Snyggt! :banana

Edit: fick tag på en kille som skulle hjälpa mig. En Thomas, som säkert finns här på forumet:tummenupp
Blir att handla saker som behövs imorn:yoparty Tack för hjälpen

Last edited:

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Någon mer än jag som var och provkörde H-D:sarna igår?

Det är svårt att erkänna, men det var ganska kul.

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Jaha? Nån som är sugen på runda imorgon om vädret tillåter?..... OCH den ska ske på eftermiddagen p.g.a div. omständigheter:D:D

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jaha? Nån som är sugen på runda imorgon om vädret tillåter?..... OCH den ska ske på eftermiddagen p.g.a div. omständigheter:D:D

Det skall spöregna i morgon...:huvet

Men på söndag, om det är väder, tänkte jag fara på avrostningen i Boden. det är samling på Retro Café vid Försvarsmuseet klockan 11... Det är skitskoj att bromsa satan:tummenupp

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Jag, Danne, Larzon och säkert några fler oxå ska ut imorn om vädret tillåter. Vad är avrostningen i Boden för nått?

Forza Italia

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2006
Hoj
Aprilia RSV1000R Factory '04
Avrostning i Boden idag. Hemma hos mig är det strålande sol i alla fall, så jag skall dit!!
Ifjol missade jag datumet totalt. Niklas, utmaningen är tagen! Någon fler som vill komma och bromsa ikapp? :yoparty

http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=4168

Jag har bara varit på avrostning 1 gång tidigare i Sundsvall. Det brukar vara kul körövningar för att komma igång inför säsongen. Bla bromsa s-tan då, som Niklas pratade om. Själv tycker jag att det är skoj, i alla fall jämfört med alternativet... att harva tjälskott och rullgrus...:tummenner

Bana är ju mer kul förstås :yoparty

Hoppas bara vädret blir bra idag...:Bugar

Jag, Danne, Larzon och säkert några fler oxå ska ut imorn om vädret tillåter. Vad är avrostningen i Boden för nått?

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Avrostning i Boden idag. Hemma hos mig är det strålande sol i alla fall, så jag skall dit!!...

...Hoppas bara vädret blir bra idag...:Bugar

Det blir det säkerligen - här i Piteås södra förorter passerade en regnskur för en timme sedan söderut, följt av uppklarande:tummenupp

Mina gamla fysikkunskaper säger att bromsning = friktion mellan asfalt och däck = en funktion av vikt * friktionskoefficient...

Så givet att däcken är likvärdiga borde Du och jag för en gångs skull kunna ha fördel av våra fysiska resurser och bromsa ifrån nästan vem som helst:D:yoparty

Lycka till, jag håller på Dig:)

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Tyvärr så regnar det i Boden just nu men det ser ut att klarna upp och är ca 10 grader..

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jahapp, när man har kört ut till garaget (har inte hojen på porsön) och ska iväg så inser man att man har kommit ihåg precis allt förutom hjälmen. Så det blev inget hojåka idag heller. :mad:

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Jahapp, när man har kört ut till garaget (har inte hojen på porsön) och ska iväg så inser man att man har kommit ihåg precis allt förutom hjälmen. Så det blev inget hojåka idag heller. :mad:
Haha så snopet. Själv drack jag nåt i går kväll som jag tydligen inte tålde så jag har fått ligga å vila upp mig idag. :)

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
En gedigen helg med 3 dagars körning! Faktiskt inte en endaste meter med CBRen så igentligen kanske jag borde skriva på SOE... :)

Men det är roligt med lera också!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...