Sporthoj Luleå

tvoben

Ny medlem
Gick med
14 May 2008
Hoj
Yzf-R6, 2008
Är det någon mer än jag, här uppifrån som tänker dra ner till mittsverigebanan nu till veckan?
Isf kanske en gemensam road trip neröver kan samordnas, more the merrier :tummenupp

Själv blir det bil och släp neröver utifall olyckan skulle vara framme :crash

För dom som har semester att ta ut kan jag meddela att det fortfarande enligt hemsidan (banåkning.nu) verkar finnas gott om platser kvar :yoparty

:(... Ska till Midland i juli & augusti... Hur skall du bo där? inte fixat boende ännu för mig

ThomasS.R1

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2010
Hoj
04 Yamaha R1
:(... Ska till Midland i juli & augusti... Hur skall du bo där? inte fixat boende ännu för mig

Har inte fixat boendet än men hade tänkt svänga in på campingen som ligger en mil söder om banan. Antjärnscamping heter den, 205kr/natt inklusive el 180kr/natt utan för husvagn/husbil. De har även ett antal stugor, men jag kör budgetvarianten den här gången. Slaggar i bilen...

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vad för kamera har du?.. Tycker det blev riktigt bra bild..

Tänkte fästa en kamera under bandagarna i sommar.. Tacksam för tips

Jag kör med en ContourHD1080 men en del av bilderna i filmen kommer från en GoPro. Det är svårt att skilja dem åt, kvalitén blir lika bra med bägge.

Bakåtfilm och framåtfilm från min gixxer är med sugkoppsfäste, annars kör jag även med hjälmfäste, det blir också väldigt bra:tummenupp

Det var kul att träffa dig ikväll förresten:)

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Hur många kommer haka med på onsdagens körning? Om nu vädret tillåter vill säga...

Som vanligt är det samling på OK-center kl 18.30 som gäller, var där eller var fyrkantig!!!

Har ni lulebor någon "organiserad" körning även på helger...?
Till Luleå kan man ju alltid tänka sig att åka om man får ta vägen över Råneå - Mjöfjärden - Sundom...

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Har ni lulebor någon "organiserad" körning även på helger...?
Till Luleå kan man ju alltid tänka sig att åka om man får ta vägen över Råneå - Mjöfjärden - Sundom...

Ibland brukar vi styra ihop lite svängar även på helgerna, dock ingen fast tid och plats som vi har på onsdagar. Men blir det nån körning så brukar det oftast skrivas här vilken tid och plats som gäller:tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag kör med en ContourHD1080 men en del av bilderna i filmen kommer från en GoPro. Det är svårt att skilja dem åt, kvalitén blir lika bra med bägge.

Bakåtfilm och framåtfilm från min gixxer är med sugkoppsfäste, annars kör jag även med hjälmfäste, det blir också väldigt bra:tummenupp

Det var kul att träffa dig ikväll förresten:)
Kommer ni neråt Piteå imorrn eller hur blev det med den saken?

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Kommer ni neråt Piteå imorrn eller hur blev det med den saken?

Jag pratade med Roffe förut och planen är att han skulle höra av sig när han pratat med dig. Det ser ut att regna lite i Fällfors i morgon på dagen så vi siktar isåfall på att åka ner någon gång på tidiga eftermiddagen. Förhoppningsvis är det torrt då...:)

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Jaha, så här ser det ut. Vädret i Norrbotten skall fortsätta vara bra förutom lite blåst vilket vi ju är vana vid:)

Tommy (Xyron) skall ner på Fällfors och testa sin 290 hästars turbogixxer och vi är några stycken som skall följa med plus att vi skall köra lite på den lilla slinga på Fällfors för att få bort fegränderna på däcken:)

Vi kommer att samlas på ICA i Jävre klockan 13.00 så mitt förslag är att vi i vår tur samlas på OK Center klockan 12 så åker vi strax därefter. Ni vill hänga med är välkomna!

Alltså klockan 12 på OK-Center i Luleå!

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
ÅÅÅÅÅ va jag vill ha tillbaks min motorcykel! Hoppas ni får kul!

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
ÅÅÅÅÅ va jag vill ha tillbaks min motorcykel! Hoppas ni får kul!

Det var jätteroligt! Vi var ett litet gäng som snurrande runt banan och körde lite dragracing på flygrakan. Xyrons 290 hästars turbogixxer vann varenda gång av någon anledning...:va

Men det var grymt att köra den, effektkicken är helt enkelt enorm!!!:tummenupp

Film kommer snart...!

Bifogat

• IMG_0495.JPG
    IMG_0495.JPG
    185 KB · Visningar: 138

ThomasS.R1

Ny medlem
Gick med
24 Jan 2010
Hoj
04 Yamaha R1
Fällfors

Det var jätteroligt! Vi var ett litet gäng som snurrande runt banan och körde lite dragracing på flygrakan. Xyrons 290 hästars turbogixxer vann varenda gång av någon anledning...:va

Men det var grymt att köra den, effektkicken är helt enkelt enorm!!!:tummenupp

Film kommer snart...!

Själv har jag länge väntat på att det ska bli nåt att åka på i Fällfors, kan ni berätta lite mer om vilka framsteg de har gjort senaste åren och vad statusen är vad gäller Roadracingbanan som de "skulle bygga"?

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Själv har jag länge väntat på att det ska bli nåt att åka på i Fällfors, kan ni berätta lite mer om vilka framsteg de har gjort senaste åren och vad statusen är vad gäller Roadracingbanan som de "skulle bygga"?

Vi är många som väntar på att banan skall byggas färdigt. Det är den kurviga delen på ca 800 meter som är kvar att fixas. De skall asfaltera ett bergrum i sommar, jag tror att de håller på nu faktiskt. När det är klart så skall de köra asfaltsmaskinerna till den blivande banan och göra färdigt. Planen är att banan skall vara åkbar i augusti...

...vi kan bara hålla tummarna...:)

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vi är många som väntar på att banan skall byggas färdigt. Det är den kurviga delen på ca 800 meter som är kvar att fixas. De skall asfaltera ett bergrum i sommar, jag tror att de håller på nu faktiskt. När det är klart så skall de köra asfaltsmaskinerna till den blivande banan och göra färdigt. Planen är att banan skall vara åkbar i augusti...

...vi kan bara hålla tummarna...:)

Kommer inte ihåg sen sist vi var där men är banan helt platt eller finns det några nivåskillnader på den? :va

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag klippte ihop lite tankkamerafilm från våra hojar, jag också. Finns även lite knixbilder i andra delen av filmen:)

[YOUTUBE-ID]xmG-3KmZ2eE[/YOUTUBE-ID]

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vems vattenkylda GSXR (spräcklig vit-blå-röd) är det som stod / står parkerad vid trafikljusen mellan Satoil vid rondellen och Malmudden? Såg den nu imorse på väg till jobbet. Verkade ha varit in i sidan på någon bil av framändan / kåpan att döma.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Vems vattenkylda GSXR (spräcklig vit-blå-röd) är det som stod / står parkerad vid trafikljusen mellan Satoil vid rondellen och Malmudden? Såg den nu imorse på väg till jobbet. Verkade ha varit in i sidan på någon bil av framändan / kåpan att döma.

Jag mötte han igår med skjuts på i spöregnet, vet även att den hojjen har legat ute på blocket i Piteå under en längre tid.
Stod i tidningen idag att han var misstänkt för rattfylleri, och är de nu så får han skylla sig själv att han kört in i en bil...:huvet

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
-92:an som var ute länge i Piteå är såld till södra Sverige.. Var det en SRAD?

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin