Sporthoj Luleå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Precis. :)

Tror också att SMC är det absolut bästa eftersom all vikt läggs på att aktivt tänka på vad man gör, hur man gör och varför man gör det och sen analysera. Nu i sommar ligger dock SMC mitt i smeten och jag hade tänkt försöka jobba / göra bort praktik för skolan då, så det passar bättre att köra direkt i slutet av Maj för mig. Sen känns det nog inte lika dåligt om det skulle bli något strul med hojen där då många i gruppen som man känner har dedikerade banhojar som eventuellt skulle gå att låna när den andra vilar mellan passen. Var ju svårt med det på SMC i somras när hjullagret bak pajjade på min. Det var nog en av dom längsta och tråkigaste dagarna i mitt liv.

Ska försöka ta mig ner till Gotland Ring för körning också hade jag tänkt. Verkar vara en jäkligt trevlig bana. :tummenupp

Tummen upp på det Viktor :)

Mhassic

Medlem
Gick med
3 Sep 2006
Hoj
SUKUKI DR800 GS1000S
Man kanske skulle ta en SMC kurs på Kemora, första lv-hojen för mig, har tidigare bara kört stor offroad hoj.
Har en Ducati monster 900-98 som väntar på bara vägar.

Dennis Öhman

Honda Racing Team
Gick med
30 Jul 2010
Hoj
00 Honda CBR 929RR
Hade behövt få testa ett helställ i storlek 56 eller 58 jag, var in på Lindroths i luleå och dom hade bara 48-54 och 60 i storlekar.
Finns någon annan butik i luleå som säljer ställ? (yamahacenter?)
Eller har någon annan luleå-bo ett ställ i 56-58 jag skulle kunna få dra på mej bara för att testa? Tacksam för svar // Dennis

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Problemet är dels att olika ställ med samma storlek på pappret inte har samma storlek i verkligheten. Dainese är till exempel ganska små i storlekarna jämfört med Halvardsson. Dessutom går ju ställen ut sig med tiden så då blir de heller ingen bra referens. Du måste nog testa just det stället som du är intresserad av annars så blir det lätt fel.
Jag hade beställt från något lämpligt nätföretag, blir det fel så är det ju bara att skicka tillbaka det och byta, brukar vara busenkelt:)

Att utbudet av skinnställ är dåligt i Luleå kan jag köpa men menar du att de inte hade ett enda skinnställ i 56-58? Det är ju ingen ovanlig storlek direkt i Sverige...;-)

Hade behövt få testa ett helställ i storlek 56 eller 58 jag, var in på Lindroths i luleå och dom hade bara 48-54 och 60 i storlekar.
Finns någon annan butik i luleå som säljer ställ? (yamahacenter?)
Eller har någon annan luleå-bo ett ställ i 56-58 jag skulle kunna få dra på mej bara för att testa? Tacksam för svar // Dennis

Dennis Öhman

Honda Racing Team
Gick med
30 Jul 2010
Hoj
00 Honda CBR 929RR
Nä dom hade inget hemma alls i 56 eller 58, bara knalla in och kolla, dom hade inte fått in nya för året heller så :S
Ska kolla runt mera.. Tack.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Nån som hunnit vara ut och kört nånting? Idag ska jag iaf ut en sväng efter jobbet, måste passa på sånahär fina dagar...

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Nån som hunnit vara ut och kört nånting? Idag ska jag iaf ut en sväng efter jobbet, måste passa på sånahär fina dagar...

Såg en Transalp häromdagen och för en liten stund sedan något sorts svart lågt lokliknande som lät som en Briggs&Stratton...

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Jag behöver byta dragkedjan mellan jacka och byxa i skinnstället. Kan någon ge mig ett bra förslag på vem man lämpligen vänder sig till i Luleåtrakten för att få det fixat?

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Efterlyses!
KTM 690 SMC 2009
Regnr: KRU774

Stulen mellan Söndag morgon och tisdag 1730 från parkeringshuset vid strand.
Tips på förövare eller hojens uppehälle uppmuntras!
pekke.jpg

Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nämen!! :(

Vi får hålla koll, ska memorera reggnumret om den skulle råka hitta ner till de södra länsdelarna.

Trist...

Gick med
20 Dec 2003
Hoj
1198 Vafanculo
En liten fråga till er uppe i norr. Eftersom Two wheels här i Umeå lagt ner letar jag efter ett ställe som kan serva min Ducati. Blev tipsad att kolla med PRS motor men deras hemsida gav inte så mycket, skulle dock vara auktoriserad verkstad för ducati. Någon som har haft med dem att göra och vill dela med sig av sina erfarenheter?

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
En liten fråga till er uppe i norr. Eftersom Two wheels här i Umeå lagt ner letar jag efter ett ställe som kan serva min Ducati. Blev tipsad att kolla med PRS motor men deras hemsida gav inte så mycket, skulle dock vara auktoriserad verkstad för ducati. Någon som har haft med dem att göra och vill dela med sig av sina erfarenheter?

Tror inte de är i business längre. Det var längesen de försvann från lokalerna de hade. Dock finns ju telefonnummer och mailadress längst ner på sidan. Hör med dem.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin